vraagje leeftijd paard versus niveau

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 13:01

JEP Ik weet ook niet precies hoe het zit maar de meeste pony's hebben geen papier dus wordt er veel mee gesjoemeld. maar ik weet niet hoe hetprecies zit hoor maar bv die pony Yellow top waar hier ergens een topic over is bij in the picture liep al in het equipe dressuur mee toen hij 5 jaar was....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 13:21

Citaat:
Op 2001-12-11 11:55, schreef Mytens:
Bij de pony's ligt het allemaal anders, je mag wedstrijden rijden in het jaar dat de pony 3 wordt en verder let er volgens mij geen hond op wat je rijdt en hoe oud je pony is.


Ik neem aan dat dit wel degelijk in de gaten wordt gehouden, maar daarbij gaan juryleden en officials af op de geboortedatum die op de startkaart staat. Als op basis van die datum geconstateerd wordt dat iemand in de verkeerde klasse start, zal daar heus wel wat van gezegd worden. Raar dat zo'n omroeper op de Levade dan trots meldt dat die M-pony nog maar 4 is, het jurylid dat ernaast zit zou toch beter moeten weten. Maar inderdaad, wat er vóór de aanvraag is gebeurd, dat weet natuurlijk niemand. Met een pony zonder papieren kun je nu eenmaal naar hartelust sjoemelen, daar weet ik ook nog wel wat voorbeeldjes van uit mijn omgeving.

Overigens zijn er bij de pony's ook regels. Met een 3-jarige mag je inderdaad wedstrijden gaan rijden, maar je mag pas springen in het jaar waarin de pony 4 wordt. Net als bij de paarden staat voor B en L 4 jaar, voor M 5 jaar en voor Z 6 jaar. Die pony Celebrated waar Judith Vetker nu internationaal mee rijdt heeft vroeger bij mijn oude club gereden. Het meisje dat hem toen reed moest qua punten over naar de Z toen hij 5 was, maar moest noodgedwongen wachten tot 1 januari, de datum waarop hij 'voor de wet' 6 werd.

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Als liefde het antwoord is, kan de vraag dan nog even herhaald worden?</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-12-11 12:22 ]</font>

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 23:56

Wat Karin zegt heb ik dus opgezocht in de reglementen. Het kan best zijn dat er met die pony's gesjoemeld is, maar op papier zijn ze vier en mogen dus niet starten in het M!
En dan zit je al op een NK, dus daarvoor heeft nooit iemand het opgemerkt...!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 11:02

bij KWPNers wordt de leeftijd middels de naam die op de coupon staat verraden. Dat is bij de ponyrassen niet zo. Dus dan is dat moeilijker na te gaan denk ik.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 11:47

z
Laatst bijgewerkt door janna op 22-04-22 06:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:21

Stond dat echt in het laatste reglement? Vaag, dan zou je dus een pony door alle klassen van het springen kunnen raggen om hem op z'n 5e in het Z te hebben? Niet echt diervriendelijk lijkt me. De regels die ik hierboven noemde, golden in ieder geval halverwege de jaren '90. Wij hebben ooit een 3-jarige en een 5-jarige pony gehad en hebben toen geïnformeerd hoe het zat met de leeftijdsregels voor het springen. Ons werd toen bij de KNF het bovenstaande verteld.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:55

Van de ponies weet ik het echt niet,
kan me ook niet meer zoveel intresseren! Haha!

Maar ik vind dit wel een boeiend onderwerp om over door te borduren!

Wat vinden jullie van een paard dat in zijn 5e levensjaar Z2 loopt?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 14:13

Een paard dat Z springt is niet zo erg lijkt me als Z2 dressuur op 5 jarige leeftijd. Maar het gaat wel snel. Toch ken ik er zo wel eentje die met 5 nationaal gestart is.