Jaloerse paarden??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-01 13:22

Volgens mij is mijn paard jaloers. Als ik nl. mijn paard uit de wei ga halen en hij staat bij het paard van de buurman, jaagt hij hem weg. Op zich wel een komisch gezicht, want hij komt aangestormd met een blik in zijn ogen van: Opzij, dat is mijn baasje, afblijven jij!!
Ook kan ik wel op mijn paard rijden in de wei met het paard van de buurman er gewoon bij, maar probeer ik het andersom, dan bijt mijn paard telkens in de kont van het paard waar ik dan op aan het rijden ben. Ik mag absoluut niet aan het andere paard komen, of zelfs ernaar kijken, want dan wordt die van mij helemaal maf.
Is dit een vorm van jaloezie (kuddeinstinct) of wat zou het kunnen zijn?

Toos paardloos


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:26

Typisch geval van Jaloezie!
Die van mij staat ook zijn boxdeur eruit te rammen als ik met een ander bezig ben.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-01 13:29

Eigenlijk is dat toch wel vleiend, want dan weet je dat zij precies weten wie je bent en dat je bij hen hoort. 't Moet natuurlijk ook niet te erg worden }>

Toos paardloos

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:32

Ik ken een meisje die op een manege werkte waar haar paard ook stond.
Ze was dus vaak in het gebouw met stallen aan het werk, maar ook bezig met andere dingen dan haar eigen paard.
Dan liep ze met een kar vol mest langs zijn stal, en stond hij te stampen en trappen tegen de wanden omdat ze niet naar HEM toe ging hihi.
Hij was dan super beledigd.
Nu staat hij op een wat rustiger manege, is ietsje ouder geworden en wat 'evenwichtiger' haha. Hij kan nu beter accepteren dat zijn vrouwtje ook wel eens bijv. een ander paard aan het zadelen is, dat hij dit vanuit zijn stal ziet enzo, maar niet meer zo luidruchtig wordt.
Inderdaad, jaloezie bestaat er op verschillende manieren.
Sommige paarden hebben het alleen in de wei, of alleen tijdens het rijden.
Ik ben benieuwd hoe mijn aanstaande paard binnenkort op dat gebied zal zijn!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:39

Pablo is ook erg jaloers, ik stond gisteren voor zijn stal te bellen, en hij stond gekke bekken te trekken en tegen zijn deur te trappen om aandacht. Trammelant ziet me niet staan als ik eerst een ander paard aandacht heb gegeven. Chestnut beet me een keer (in mijn borst au!) toen ik voor zijn stal met iemand stond te praten, daarvoor heeft hij trouwens wel on zijn donder gehad. Heel normaal dus.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:52

hihi dat heb ik ook met Flair zij wil ook altijd alle aandacht hebben. Ik zet haar vaak buiten met de pony van een vriendin en als ik dan die andere pony even aai dan jaagt ze die pony weg, echt schattig vind ik dat. Lovers

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 15:18

Toen ik Kaminka net terug had, was Toon erg jaloers als ik haar aandacht gaf. En Kaminka was jaloers als ik met Toon bezig was. Nu zijn ze gewend dat ik met allebei "iets" heb Haha! . Bemoei ik me echter met een ander paard (of mens, of hond of kat) dan is het hommeles!

Toon gaat met zijn hoofd gooien met zijn oren in zijn nek, en zodra ik dan naar hem kijk gaan die oren weer naar voren. Kaminka gaat lawaai maken om aandacht te vragen.

grappig hoor!

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 15:34

Haha Shadow is ook erg jaloers! Hij jaagt de andere paarden weg of gaat keihard hinniken en stampen hihi, ik vind het wel grappig, maar het moet niet te erg worden.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 15:50

Ik heb dus een Hengst gehad voor een paar jaar (zie mijn profiel) en die was heel eenkennig. Waardoor dus ook errug jaloers. Ik moest hem alle aandacht geven, zoniet dan kreeg ik echt op me kop, door te gaan steigeren in stal, me bijten etc. Een keer was het zelfs zo erg, dat ie kwaad was dat ik op vakantie was geweest en me gebeten heb op me borst (niet me Boops zelf hoor *LOL* ), en waar ik een ernstig litteken aan over heb gehouden. Maar ondanks dat hou ik nog steeds van hem, en blijft ie voor mij de liefste hengst die ik ooit gekend heb.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 16:27

Mijn fjord Orwin is volgens mij ook heel jaloers. Normaal als hij in de wei staat, is hij rustig aan het eten en beweegt hij zich alleen om naar een ander stukje gras te lopen.
Als ik echter met mijn shet langsloop over de weg, begint hij als een malloot te hinniken en te draven.
Het grappige is dat hij helemaal niet goed kan hinniken. Het gaat halverwege altijd over in een soort gebrom.

Andersom is er helemaal geen sprake van jalouzie. Als ik met Orwin bezig ben, dan zie je die shet alleen maar kijken: zo van, ik ben blij dat je mij niet te pakken hebt Haha!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 17:21

Koos is jaloers. Sinds we Bep hebben en een pensionpaard erbij, draait hij elke keer als ik langs zijn stal komt, zijn kont naar me toe. Het wordt wel iets minder. Hij krijgt zat aandacht van ons en van de honden, maar het is en blijft een jaloerse KEREL Haha!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 18:38

z
Laatst bijgewerkt door janna op 22-04-22 05:43, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 18:48

Citaat:
Op 2001-12-12 15:50, schreef Pregini:
en me gebeten heb op me borst (niet me Boops zelf hoor *LOL* ),


Chestnut bij mij dus wel! Ook hengst, zou het daaraan liggen?

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 09:56

ik weet wel omdat ik 3 paardjes heb ik het wel iritant

chessie de ruin van 4: als hij met mijn veulen in de bak sta en ik kom eraan dan staat hij meestal meteen vooraan bij de bakrand!! ga ik de bak en wil mijn veulen pakken dan wordt mijn veulen weg gejaagt chessie is verder niet echt jaloers hij is een heel lief paard met een kater van goud lief voor mens en dier als er maar geen ander dier bji hem is als ik bij hem ben Haha!

van mijn veulens heb ik niet echt last alles je kunt het wel merken als ik te weinig met de hengst doe!

maar ik vin dhet wel lief zo merk je dat je paard wel om je geeft!

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Julia96_, FennaK, Googlebot, Kimmej, Poety en 44 bezoekers