dressuurzadel vs veelzijdigheidszadel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 12:31

Ik rij op een Daaleman veelzijdigheids richting dressuur zadel (hele mond vol!) het is een veelzijdigheidszadel, maar de zweetbladen zijn minder ver naar voren gebouwd dan bij een echt veelzijdigheidszadel. Prima om mee te dressuren, heerlijk om in buiten te rijden en een sprongetje is geen enkel probleem.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 12:49

sja ik heb ook sinds een jaar een dressuurzadel (kieffer Wien) ik vind het veel lekkerder zitten dan een vzh zadel.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 17:04

Ik rijd op een KNdressuur zadel. Ik rijd toch altijd dressuur, en als ik wel eens een sprongetje wil maken, dan leen ik wel een veelzijdigheidszadel van de staleigenaar.

Ik heb wel een beetje het idee dat er steeds meer dressuurzadels op wedstrijden komen. Vooral bij de pony's.
Ik vind het onzin dat wanneer je Mdressuur start; dat een instructeur dan zegt dat er eigenlijk een dressuurzadel moet komen. Ik vind het juist knap als hoe hoger je komt met een veelzijdigheidszadel; iedereen heeft tegenwoordig een dressuurzadel--->doe maar lekker waar je zin in hebt.
Het klopt idd wel, dat als je eenmaal een dressuurzadel gewend bent, dat een veelzijdigheidszadel wel heel apart zit.

Ik heb een dressuurzadel omdat ik in principe altijd dressuur rijd (omdat ik niet zo goed durf te springen, Bloos ), het zit fantastisch, en ik heb het geld er voor over.

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 12:53

Ik reed altijd op een dressuurzadel, maar dat weerhield me er niet van om te gaan springen Tong uitsteken
Ik dacht er verder ook niet echt bij na en nu ik terug denk deed ik niet eens mijn beugels korten. Maar het zijn dan ook maar recreatiesprongetjes
(zie profiel)