7 hengstenveulens, beetje raar maar waar...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-01 15:14

Irene de friesche emrrie die ik heb gereden en beleerd, heeft nu 7 veulens gehad, en allemaal hengsten. Beetje raar of niet. Die fokker wil maar al te graag merrie's van dr maar ze levert alleen maar hengstenveulens, hij heeft la verschillende hengsten op dr gehad, maar tog blijven het hengsten. Maar wel mooie, ze zijn tot nu toe allemaal naar een hengstenhouder in de opfok gegaan.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 16:31

dat ze hengsten krijgt ligt niet aan de moeder maar aan de vader. Haha!
voor een hengst heb je XY voor een merrie XX
dus van de mams kunnen ze alleen een X je krijgen van paps krijgen ze of een x of een ei. dus zeg maar tegen die man dat die merrie er helemaal niets aan kan doen. Haha!

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 19:17

ja ja dat van die xx en yx/xy dat klopt wel.... hangt er maar neit vanaf welk gen het dominantst is en das meestal de x

....

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 22:10

Citaat:
Op 2001-12-05 18:17, schreef Esmee:
ja ja dat van die xx en yx/xy dat klopt wel.... hangt er maar neit vanaf welk gen het dominantst is en das meestal de x


wattes? volgens mij heb je wat verkeerd begrepen. dominant enr ecessief heeft niets te maken met of je een manneke of vrouwke bent. als je een eitje hebt ben je gewoon sowieso man. als je t met dominantie wil bekijken betekend het dus dat de Y dominant is omdat die tot uiting komt als je XY hebt. ik heb lekker 2 xjes Lovers

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 10:40

de papa geeft inderdaad de doorslag. van de merrie krijgt het veulen ALTIJD een X chromosoom, van de hengst kan het een X zijn of een Y, waarvan de Y dominant is over de X. anders zouden er alleen vrouwtjes zijn, als de X dominant zou zijn.

dusseh de mama kan er niets aan doen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 13:46

Allemaal toeval!
misschien kun je beter de zelfde hengst houden, dan heb je eerder kans dat hij een swisseld Knipoog
Want het is gewoon puur toeval!

arabje dat ik heb verzorg heeft ook veel veulens gehad. allemaal hengstjes
4x levende en 2x was ze dragend van een drieling en die hebben ze weg moeten halen omdat het te gevaarlijk werd. en ze geen leefkans hadden Verdrietig , en dat bleken ook 3 hengstjes te zijn!

allemaal toeval...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-01 21:01

oh oke, maaruh ik geloof dat ze nu 2 of 3 jaar door Gradus word gedekt. Ik heb zelf liever Brandus hihi
maarja, maar het probleem is dat haar hengstenveuelns treiters zijn: aanvallen in de wei (mensen en paarden), bijten, trappen, merrie's dekken, manen bijten (doen meeste veulens maarja)

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 21:54

onze pony heeft 6 hengstveulens gebracht,
vorig jaar een merrie en dit jaar weer een hengt
dat ligt niet aan de merrie...
Ligt inderdaad aan de X en Y...
wij hopen volgned jaar ook weer op een merrie veulentje, maar ja.. fokken = gokken

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-01 22:24

jaaaaah ik snap X en Y weer, we hadden vandaag weer bioles enw e hebben over paarw eken tentamen van dat X en Y, d8 al waar hebben zij het nou over, maar ik hoop dat ze eindelijk es een emrrietje brengt Haha!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bianca_v_s, Chicken01, IndianSu, Marsie2, Sica en 74 bezoekers