nieuwe bit: ik ben ouderwets

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

nieuwe bit: ik ben ouderwets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 19:42

Krijg ik een nieuwe Bit binnen, zie ik daar een onderwerp in over trends.

Er staat: 'Je blauwe rijjasje is definitief naar het leger des Heils overgeheveld.'
Laat ik nu net in september eindelijk m'n blauwe droomjasje hebben laten maken (jaja, echt maatwerk van cashmirwol).
En dan ben ik weer ouderwets Verward
Steek je je geld in wat moois, dan is het een maand later 'uit de mode'. Knipoog

Verder:
'Onder je sporen-die net als het bit niet van koperkleur mogen zijn- doe je laarsbeschermers'
Ik rij dus altijd met koperkleurig bit (heb wel koperkleurige sporen, maar momenteel gebruik ik zilverkleurige) en rij zonder laarsbeschermers.

'je draagt een hoedje of veiligheidshelm van Pikeur'.
Mmm, ik heb een Horka veiligheidscap.

'Dat paard doe je een hoofdstel an dat goudrandjes heeft. De frontriem is niet van strass, maar is een gouden kettinkje. Het gelpad laat je in de kast, dat heb je vervangen door een schapenbont vachtje of een zadeldekje in dekbedmodel, eventuleel met extra kussenstjes voor betere drukverdeling.'
Ik rij wel met schapenbontje, maar deze ligt dan ook direct op de rug omdat het paard gevoelig is. Dekbeddekjes vind ik ondingen. Hoofdstel is gewoon effen zwart, zonder poespas en zeker geen goudrandjes.

De trailer is ook nog niet vervangen door een vrachtwagentje. Verder heeft het paard geen transportbeschermers die tot boven de knieen komen en geen fleecedeken (maar een wollen deken).
Kortom, alles is ouderwets Haha! Tong uitsteken

Nog meer NIET-trendsetters?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:44

Ik dacht dat mode was wat je zelf leuk vond....?
Als je de "mode" bij wilt houden, kost het je een fortuin! Haha!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:45

Ik heb ook alles wat uit is Haha!
Ach, maakt niks uit toch Tong uitsteken

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:49

Haha! Ik ben ook absoluut niet in

Maar ik heb wel een two tone rijbroek Tong uitsteken

Franklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:51

Het gaat er toch zeker om of het lekker zit?!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 19:54

Franklin schreef:
Het gaat er toch zeker om of het lekker zit?!

Klopt, maar ik vond het wel grappig. Echt alles wat ik mooi vind is uit de mode (koperen beugels, sporen, bitten), blauwe rijjasjes volgens de Bit.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:18

Ik ben zowat NIET trendsetter, rijdt niet in het blauw omdat dat gewoon zo is hahaha. Club is zwart en ik vind het mooier, komt blauw in ga ik niet over op blauw hoor.

Verder gewoon normaal hoofdstel normale horka cap GEEN dekbeddekjes maar doodnormale S&K.

Geen zadelonderleggers vind het onzin en indd een modeverschijnsel op het moment.

Ik heb nooit met koper gereden maar zal het ook nooit doen omdat ik het niet mooi vind.

Een trailer die we al hebben vanaf mijn 1e pony uhhh dat is zo'n 15 jaar bijna Haha!, gewoon 1,5 paads, saai grijs en geen poeha.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:35

germie schreef:

Er staat: 'Je blauwe rijjasje is definitief naar het leger des Heils overgeheveld.'

Heb een zwarte... joepie ik ben in Haha!

Verder:
'Onder je sporen-die net als het bit niet van koperkleur mogen zijn- doe je laarsbeschermers'

Heb zilverkleurige, geen beschermers, vind het ondingen, en heb niet eens rijlaarzen, maar gewone lompe stalschoenen waar ik mee rij Knipoog

'je draagt een hoedje of veiligheidshelm van Pikeur'.
Veiligheidshelm van HH, wél de kopie van die dure GPShelms, jaja ( maar dan 200 euro goedkoper )

'Dat paard doe je een hoofdstel an dat goudrandjes heeft. De frontriem is niet van strass, maar is een gouden kettinkje. Het gelpad laat je in de kast, dat heb je vervangen door een schapenbont vachtje of een zadeldekje in dekbedmodel, eventuleel met extra kussenstjes voor betere drukverdeling.'

Zwart hoofdstel, zonder poesiepas. heb toevallig 1 dekbeddekje, omdat er op dat moment niets anders leuks in Bas maat was, behalve groene zadelvormige dekjes... schapenbont ? Ben bang dat ik dan helemaal geen pony meer overhoud Haha!

Heb geen eigen trailer, leen een bak die op trailer lijkt als ik er een nodig heb.
Transportbeschermers zijn gewoon fleecebandages met vilten eronder...

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:43

Ik heb net ook eens gekeken, ik ben ook meer uit dan in Haha!
-Mijn paard is een leuke KWPN'er maar niet van Gribaldi of Olivi. Dus m'n paardje is "uit". Lips are sealed dus niet Tong uitsteken
-Ik heb wel laarsbeschermers onder m'n sporen, maar niet om m'n
laarzen te beschermen maar omdat m'n sporen anders afzakken n m'n laarzen anders te groot zijn Rolleyes
-We hebben niet eens een trailer of vrachtwagen, we lenen een "trailer" als we die nodig hebben.....helemaal uit dus Tong uitsteken
-Ik heb een 3 kwarts jas die ik om m'n middel met een touwtje kan aantrekken Scheve mond maar "gelukkig" ook een die wel in is volgens t artikel Knipoog
-En ik heb geen hoedje of cap van pikeur maar zo'n mooie champignon van Horka

Ik ben dus uit volgens de Bit Nagelbijten / Gniffelen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:48

Maar voor alle mensen die 'uit' zijn staat er een vermelding bij dat je over onbepaalde tijd best weer in kan zijn Tong uitsteken

Ik heb trouwens ongelovelijk gelachen net *LOL* Vooral dat stukje met 'gehoord op het losrijterrein' en de tips om op te vallen Haha!

Vond dat stukje van dat meisje met die te dikke pony trouwens heel apart. (brief van de maand ofzo) Toch treurig als je een expert nodig hebt om je dat te laten vertellen Bloos

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:50

Moet de Bit deze maand ook maar gaan kopen denk ik, heb wel even zin om te lachen Haha!

btw, mijn pony is ook te dik, en zelfs mijn moeder ( uberpaardenleek ) moest me dat duidelijk laten weten Haha!

Lurdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:54

Ik heb van die dekbedjes! *LOL*

Maar dat is ook ongeveer het enige wat ik heb wat in is.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 21:40

s
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 21:48

Even tussendoor: die rubberen laarsbeschermers zijn verboden op wedstrijden. Altijd handig om te weten voor de trendsetters Knipoog

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 21:50

Fitzroy schreef:
Even tussendoor: die rubberen laarsbeschermers zijn verboden op wedstrijden. Altijd handig om te weten voor de trendsetters Knipoog

Ja dat dacht ik dus ook toen ik het las Haha!

Ik moet zeggen ik moest wel lachen om een aantal dingen die er vermeld stonden.

En dan ook die opmerking in kleine lettertjes dat als je nu dingen had die uit waren dat je dan niet in paniek hoefde te raken want over een half jaar was het toch weer anders Schijnheilig

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 22:00

heerlijk ik ben dan gewoon uber ouderwets Tong uitsteken na ja ik draag wel beschermers voor mn jophers maar dat is omdat ik ze langer dan vandaag wil houden .. maar voor de rest draag ik geen merk zooi en ik heb liever goedkoop of middelklasse dan duur .. als het duur is durf ik het nl niet te gebruiken is ook weer zoiets lekker mutsigs van mij

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 22:36

heb een ordinair zwart rijjasje
Cap die volgend jaar niet meer mag van merk X
setjes heb ik niet, vind ik onzinnig gedoe
Merken doe ik alleen aan bij dekens
hoofdstel is idd effen zwart
ik het een tweekleurige spoor. wiel is koperkleurig en de rest gewoon metaal....

Volgens mij ben ik niet ouderwets, maar gewoon een knieperd *LOL*

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 23:05

hmm ik heb de nieuwe Bit nog niet gekregen? Verward

Alleszins ik ben half in, denk ik; heb een zwart rijjasje, m'n hoofdstel is idd zwart met een frontriem met kettinkje (momenteel heb ik weer zwarte frontriem) en afgewerkt met goudkleur Haha! alleen wel goudkleur bit (is dat in of uit? Verward )
laarsbeschermers zitten om m'n zilverkleurige sporen. En heb een bontje onder m'n zadel liggen.
Had eigenlijk ook net zin om een wollen deken te gaan kopen ipv mijn twee fleece zweetdekens. Maar dat heeft er enkel mee te maken dat hij geschoren wordt, en ik wol warmer vind. zeker nu ik meer buiten ga rijden..

Heb trouwens geen trailer en geen vrachtwagen, en ook geen Pikeur cap. Die vind ik nl ronduit ontzettend duur en ze gaan veel sneller stuk!

Wat stond er dan nog in?? moet dringend de Bit krijgen (normaal heb ik die altijd al rond deze tijd Verward )
xxx

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 23:17

ik heb mode in de ruitersport altijd belachelijk gevonden en heb nergens aan meegedaan. Voor mij moest het kloppen volgens de wedstrijdvoorschriften en in mijn vrije tijd gewoon confortabel zijn. bij een paard moet het functioneel en comfortabel zijn. Tegenwoordig kun je al haast geen africhtingsneusriemen krijgen omdat de gecombineerde zo in is, of is het inmiddels de Mexicaanse waar iedereen mee wegloopt?
Ze veranderen ook heel slim elk jaar de disigns en kleuren, zodat je dan weer nieuw moet kopen... ik ben een slechte voor de ruitersportzaken, bij mij gaat alles zo´n twintig jaar mee, of langer...

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 23:23

Wat een bullshit Haha!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 01:00

hahaha goeie germie, nou ik ben al helemaal "out" geen laarzen, geen rijjasje, geen zwart..... nee ik ben out ik rijd western Lachen Lachen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 07:49

Fitzroy schreef:

Wordt hier ooit wat van gezegd? Heb vorige week m'n nieuwe laarzen gehaald en toen zei die vrouw dat je om je laarzen mooi te houden die rubberen dingen om je sporen moet doen.
Ik zei direct, dat mag niet op wedstrijden. Oh zei ze. En zij is ook jury Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 07:52

KimS schreef:

Wat stond er dan nog in?? moet dringend de Bit krijgen (normaal heb ik die altijd al rond deze tijd Verward )
xxx

Een wat te summier stukje over het interessante werk van Lammert Haanstra, longeren zonder longeerlijn zeg maar. Leuk stukje, maar toch wat te summier. Verder stond er wat in over Wonderboy, paard zonder papieren (heb het nog niet gelezen). Interview met Gert Jan Bruggink.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 09:12

Fitzroy schreef:

Dat dacht ik ook, totdat ik ze op wedstrijd veelvuldig in gebruik zag. Begon ik toch te twijfelen.
Ik heb ze ook, maar vind het ondingen....komt zand tussen en ik vraag me af wat erger schuurt... Verward

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 11:46

Ik vond het een leuk stuk om te lezen. Is volgens mij ook om die reden gemaakt. Het hoeft niet altijd serieus te zijn. Vooral de "gehoord op het losrijterrein" stukjes vind ik erg leuk. Toch zit er wel een kern van waarheid in... Ik ken ze wel, die mensen die zo'n opmerkingen maken. Vooral die opmerkingen van wat het paard thuis allemaal wel niet kan. Ik kan me een profiel tekst herinneren hier op bokt: "we rijden M2 niveau, we zijn alleen nog nooit gestart"