WA verzekering & optoming & dragen cap

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

opala

WA verzekering & optoming & dragen cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 12:36

Op mijn vraag of bitloos of caploos rijden van invloed is op vergoeding van schades, kreeg ik het volgende mailtje. (Niet om dit te promoten, ter info.)

U bent bij NN verzekerd tegen aansprakelijkheid voor schades die uw paard toebrengt aan andere als dit veroorzaakt wordt door eigen gedragingen van het paard. Mocht er schade ontstaan door een (stuur)fout van de berijder, dan valt de schade onder diens aansprakelijkheidsverzekering. Het maakt dus niet uit hoe het paard bereden wordt. Het niet verzekerd zijn als er geen cap wordt gedragen is mij niet bekend. Ik kan mij voorstellen dat er voor bepaalde levensverzekeringen bepaalde polisvoorwaarden zijn voor sport en spel. Ik weet wel dat er voor bepaalde gebieden (bos) regels gelden voor ruiters (o.a. ruiterbewijs, verplicht cap, etc).

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 13:52

opala schreef:
U bent bij NN verzekerd tegen aansprakelijkheid voor schades die uw paard toebrengt aan andere als dit veroorzaakt wordt door eigen gedragingen van het paard. Mocht er schade ontstaan door een (stuur)fout van de berijder, dan valt de schade onder diens aansprakelijkheidsverzekering. Het maakt dus niet uit hoe het paard bereden wordt. Het niet verzekerd zijn als er geen cap wordt gedragen is mij niet bekend. Ik kan mij voorstellen dat er voor bepaalde levensverzekeringen bepaalde polisvoorwaarden zijn voor sport en spel. Ik weet wel dat er voor bepaalde gebieden (bos) regels gelden voor ruiters (o.a. ruiterbewijs, verplicht cap, etc).

Dit geldt ook voor alle andere maatschappijen en niet alleen voor NN en is helemaal waar.

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 20:38

Voor bepaalde levensverzekeringen wordt er naar de sport gevraagd en het is wel verplicht om een cap te dragen. voorheen gold het alleen tot de 18 jaar maar door veel letsels is dit veranderd.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:41

Volgens mij gaat het ook om de schade die het paard zelf oploopt. Volgens mij is het daarbij wel verplicht om met bit te rijden en om een cap te dragen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:48

Ik heb ook altijd vernomen dat de combinatie ruiter-paard uitgerust moet zijn van goed tuig, bit en cap.

Weet iemand hoe dit zit als je particulier verzekerd bent? Lachen

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 22:20

xtwisterx schreef:
Ik heb ook altijd vernomen dat de combinatie ruiter-paard uitgerust moet zijn van goed tuig, bit en cap.

Weet iemand hoe dit zit als je particulier verzekerd bent? Lachen

Wil je best vertellen hoe het zit, maar ik begrijp je vraag niet helemaal helaas. Wil je het wat verduidelijken??

Verward

opala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 10:47

Blossomm schreef:
Volgens mij gaat het ook om de schade die het paard zelf oploopt. Volgens mij is het daarbij wel verplicht om met bit te rijden en om een cap te dragen.

Verward