het lukt niet meer (evita en school)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-01 21:38

Ik weet echt niet wat ik nou moet, ik ben bijna elke dag pas om 4uur thuis van school.. ik heb enorm veel huiswerk met die 2e fase en onwijs veel werkstukken, echt veel meer dan vorig jaar in de 3e. Als ik uit school kom ben ik altijd heel erg moe omdat ik 's avonds tot heel laat met mijn huiswerk bezig ben, dan moet ik dus nog Evita doen.. rijden, uitmesten, poetsen enzo. om 6 uur moet ik eigenlijk thuis zijn maar dat lukt me bijna nooit. In het begin van het jaar ging het nog wel (dacht ik) maar ik benm steeds zo enorm moe en dat wordt steeds maar erger Verdrietig ik kan gewoon m'n aandacht er niet meer bijhouden en ik wordt steeds boos op mezzelf als ik een slecht cijfer haal of als ik niet zo lang bij Evita kan zijn. Gelukkig heb ik Evita met een ander meisje dat wat meer tijd heeft, maar ik kan haar ook niet elke dag laten gaan natuurlijk. Af en toe lukt het na school niet eens meer om naar Evita toe te gaan, en dan komt Gerdien wel maar ik voel me dan zo schuldig tegenover Evita Verdrietig
Ik vind het echt niet leuk.. als het zo doorgaat moet ik dit jaar over doen waarschijnlijk en ik "verwaarloos" m'n pony ook nog eens, maar het lukt gewoon niet, ik ben zo moe Verdrietig

En nou wil Gerdien met m'n ouders praten ergens over.. ik weet niet waar over maar waarschijnlijk is het dus dat ik niet meer elke dag naar Evita kom (als zij er niet is kom ik wel ALTIJD hoor) hoe moet ik dit nou doen Verdrietig


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 22:07

Hé wat vervelend voor je dat je je zo voelt. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je schuldig voelt tegenover Evita.

Ik zou niet weten wat je hier aan kunt doen, misschien kun je met je ouders overleggen.

Liefs

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 22:10

Evita is dus half van jou en half van Gerdien?
Maar jullie proberen haar iedere dag met z'n tweeen te doen. Misschien is dit wel heel gezellig, maar in ieder geval niet zo efficient.

Dat klinkt wel klinisch, maar ik denk echt dat je Evita even op een lager pitje moet zetten. School is nu eenmaal belangrijker, aangezien je met ponyrijden en Evita vertroetelen niet je brood kunt verdienen.
Als je weet dat je 4 havo wel goed aankunt als je er wat meer tijd aan besteed, dan kun je of mavo gaan doen en lekker paardrijden en tv-kijken, of heel veel energie erin gaan steken.

Hoe druk heeft Gerdien het, en kan ze Evita een paar dagen zelf doen? Als je nog maar twee dukke dagen in de week hebt en de andere drie helemaal aan huiswerk en verslagen kunt besteden dan moet het volgens mij lukken.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-01 15:51

ja ze is van ons samen, en ik wil ook wel zeker de havo halen!! Gelukkig heb ik een vroege leerling en ze vonden me op de basisschool (geestelijk) ook eigenlijk iets te jong voor de groep waar ik in zat.. maar ik haalde best hoge cijfers dus ik hoefde niet te blijven zitten. Nu moet dat wel misschien dit jaar doordat m'n cijfers niet zo goed meer zijn.

Ik doe Evita ook niet elke dag samen met Gerdien, maar ik probeer wel elke dag te komen omdat ik dat zelf gewoon wil (niet om te rijden altijd, ook al is het gewoon om haar even gedag te zeggen) en nu kom ik dus niet meer echt elke dag, daarom voel ik me zo schuldig.

en Manon bedankt..

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 16:34

ik heb die ervaring ook gehad ik deed dat zam en jessica mijn vriendin ging haar paard doen was dan de bedoeling..... maar dat liep elke keer maar op praten uit, en dan opeens is het al zo laat!!!! Dat werkt dus echt niet jullie kunnen de dagen beter verdelen en bv 2x of 3x per week laat zegen vrijdag zaterdag zondag evita samen doen. en de rest verdelen.

Misschien een tip Party!!

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 00:07

zo te lezen rust er een behoorlijke druk op je. misschien kunnen jullie samen het zo oplossen dat je er elke dag samen bent, wanneer je meer tijd hebt, rij jij, anders mest je alleen uit en andersom. zo verkort je je tijd, maar zie je toch elke dag je paardje. juist door naar je paard te gaan kun je even op adem komen door even niet te denken aan al dat huiswerk wat op je wacht, ook al denk je dat je daar te moe voor bent. zo krijg je geen schuldgevoelens en kun je de rest van je tijd aan je huiswerk besteden.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 19:28

hai,

ik zou het gewoon even bespreken thuis en ook met de medeeigenaar.

je school gaat natuurlijk wel voor!
zelf heb ik dat niet gedaan en heb uiteindelijk alleen maar mavo en daarna een mbo paarden opleiding gedaan.
en ik kon meer... jammer dan toch.

misschien kan je hem de wintermaanden bij iemand anders zetten die hem fulltime verzorgd en dat jij dan op je vrije dagen langs gaat.
zo heb ik nu ook van een meisje in het examenjaar een e pony op stal.
zij komt hem in het weekend zelf rijden en verzorgen en ik doe hem door de weeks.

gr. afke

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-01 19:46

ik moet het eventjes afwachten, want ik moet nou bloed laten prikken. Misschien heb ik de ziekte van pfeiffer en dan is dat dus de rede dat ik steeds zo moe ben, of ik ben gewoon een beetje oververmoeid dat kan ook.
maar als ik pfeiffer heb dan moet er zeker iets gaan veranderen want dan hou ik het echt niet vol zo ben ik bang (zo vaak naar Evita en school halen dit jaar) maar na die uitslag weet ik in ieder geval hoe het komt dat k zo moe ben


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rover_ en 35 bezoekers