Buitenba(d)k, wie rijdt daarin???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 14:59

Ik ga lekker op het maisland rijden Haha! Haha! het is wel een beetje zwaar, maar das goed voor de contitie zullen we maar zeggen.... het is gelukkig niet zo zwaar dat ze er kreupel van worden in elk geval!
Ik probeer af en toe nog wel es in de bak (=zwembad) te rijden, maar dan ga ik later toch maar weer naar het maisveld Party!!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 15:15

Meestal blijft onze bak redelijk droog, maar nu staan er toch flinke gedeeltes onder water. Hij wordt echter niet glad of zwaar, dus je kan er gewoon in rijden. Je krijgt gewoon het strand gevoel Haha!

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 16:26

Onze bak is helemaal droog!! Haha! Haha!

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 16:29

Ik kan altijd buitenrijden. Mijn manege heeft 2 buitenbakken. 1 dressuur bak 20 bij 60 en 1 gewone 20 bij 40. Bij beide kan je dat water weg laten lopen is heel handig dus nooit plassen Lachen!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 17:33

De bak bij mij op stal is in februari aangelegd en is nog nooit nat geweest, laat staan dat er een plas in heeft gelegen. Als ie net gesleept is, is het echt een superbak!

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 09:17

Mijn bak ligt al tien jaar, is ontworpen door mijn vriend, geen loonwerker, en is droog. We wonen in N-H, Waterland. Nou ja, het woord zegt het al, hhhaha.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 11:59

als ik ergens 17.000 piek had liggen zou ik wellicht ook zo'n mooie bak hebben, maar op dit moment moet ik ook even zwemmen.
Volgend jaar willen we hem in hoogst eigen persoon (dus met de handen en een schop *LOL* ) gaan draineren, hopelijk heltp dat ons van het ergste water af!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 12:09

onze bak is nu zelfs gesloten alleen staan overdag de paarden met luchtwegproblemen erin. Rijden en longeren is uit den boze het is zo verschrikkelijk nat en modderig en dan zeggen ze dat er goede drainage inzit, jaja. We hebben er de eerste 3 weken in kunnen longeren en nu moet je gewoon naar buiten of op de stenen longeren maar dat is voor mij geen optie.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:58

Wij hebben bij ons in de manege ook een buitenbak.
in de zomer liggen er soms zelf nog plassen in. Als de groepen te groot zijn gaat er een groep binnen rijden en een groep buiten. Ik ga dan altijd naar buiten. Als er dan iemand in de buitenbak er van valt dan ben ik het meestal. Want op de pony's waar ik het meest op rij die doen dan altijd zot buiten of capriolen je er van. Ik ben al veel op ponykamp geweest. Hetregende heel de tijd en we moesten buiten blijven rijden. Na drie uur was de buiten bak nog steeds niet nat.

Groetjes Pouskintje Party!! Party!!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:12

bij ons is het 1 dag heel nat en dan de volgende dag is het weer droog.

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 21:40

De bak waar ik rijd, is een grote modderpoel.
De longeerbak is al niet veel beter, je zou zwemvliezen krijgen.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 21:48

Phia wij zwemmen al weer 3 weken en dan is het nog droog voor het jaar Boos!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 21:50

Ik ben super blij met de bak die ik nu heb.
Hij is niet zo heel groot maar wel goed.
En er is nog nooit een loonwerker bijgeweest Haha!
Hij si uitgegraven tot het zandgrond en daarna opgevuld met zand.
Hij is precies goed. Met veel regen staat er wel water in maar hij is bereidbaar en meestal de dag erna alweer droog(als het die dag ook droog blijft)
Sommige mensen lopen wel te zeuren hier, maar na wat ik vorig jaar heb meegemaakt hoor je mij op deze stal niet meer zeuren over de bak.
Ik kan nu weer veilig rijden de hele winter door. Haha!
Het is inderdaad jammer dat pensionhouders niet goed investeren in een goede bak. Een goede bak is toch wel een van de eerste vereisten als je op een pension staat. het is ook ter behoud van je pensionklanten. Er is op dit moment wel veel concurentie kwa pensionstallen, maar uiteindelijk blijven de beste over. Dus de mensen die er wat aan doen.

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 04:10

Ik rij 2 keer in de week op Nena, 1 keer in de buitenbak en 1 keer naar buiten. Maar bij ons is de bak perfect, ik denk dat dat ook komt omdat bij ons de bak gebruikt wordt door iemand die springpaarden traint en dus een goede bak tot zijn beschikking moet hebben. Mazzel voor ons dus Party!!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 06:23

Onze bak was zondag gelukkig al weer droog. Het strandegevoel was dus van korte duur. *LOL*

love4ever
Berichten: 31
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 16:05

Ik heb niet alles gelezen maar in onze binnen bak(ken) is natuurlijk altijd wel in te rijden, de springtuin is op dit moment meer een zwembad!!!
de springtuin is ENORM groot en word in de regen niet bij gehouden want dat is geen doen, het hele parcour weg, en weer opbouwe!
de buiten dressuurbak is momenteel ook meer een zwembad!
het buiten rijden is nu toch niet leuk meer!
maar de dravers bij ons achter draven het hele jaar door buiten dus als je het een beetje bijhoud... moet het te doen zijn!

xx Linda Party!!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 16:35

Waarom betalen degene die op een pensionstal of een manege staan zoveel geld als je niet kan rijden.
Waarom wordt er zo bezuinigd op iets waar je niet buiten kan. Verward

Ik vroeg het me af dus Verward

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 16:44

Wij hebben dus alleen maar buitenbakken,en alledrie zijn ze slecht Frusty
De 2 20 bij 40 bakken zijn net de zee,liggen twee grote plassen in en zijn gewoon niet te rijden,ja hooguit stappn en een stukje draven.
De 20 bij 60 bak is opzicht wel goed meestal maar deze hele eweek al heel erg glad Frusty
En aangezien peet mok heeft rijd ik dus nu alleen buiten,baal wel van die rotbakken Frusty

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 17:02

Citaat:


Er is heel veel water gevallen. Ik vraag me af waarom er zoveel op een goede bodem wordt bezuinigd door maneges/pensionstallen?? Verward
Een goede loonwerker en drainage doet wonderen. *LOL*



Phi omdat misschien niet iedere pensionstal dat kan betalen met maar bv 7a8 klanten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 17:03

Heb een buitenbak gezien met tapijtsnippers. En die is ALTIJD berijdbaar en nooit blank, geen plas of niets! ongelofelijk gewoon.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 17:11

Als de bak gedraineerd is en toch vol staat met water Verward dan zijn de buizen niet, of niet goed schoongemaakt Verward Verward Verward schoongespoten
Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 18:20

Waar ik sta is de bak best vaak droog.
Maar zoals vorige week de hele week elke dag regen dan is het daar ook een modderpoel.
Althans 1 deel van de bak. 1 grote volte is dan nog droog. Goed om dus veel te longeren.
Als het 2 dagen niet geregend heeft is het er wel weer droog.
Maar het ligt daar ook tegen een bos aan dus ga ik nu lekker veel buitenritten maken.
In de zomer komt daar ook niet veel van in Z.O. brabant met al die dazen.
In de winter rij ik een beetje meer de basis en op conditie houden in de zomer pak ik hem weer goed op.
En waarom ik dan toch zoveel betaal.
Hier is het niet goedkoper wil ik dus naar iets met een binnenbak ben ik dus 550,- of nog meer kwijt en dan staat ie niet elke dag buiten.
En ik ben de enigste pensionklant en dus ook de enigste die rijd in de bak dus kan slechts verlangen dat daar voor een ton of zo in veranderd word.
Ik heb wel eens gedacht aan te verkassen naar iets met een droge bak. Maar hier heb ik het zo goed naar de zin. Hele aardige mensen. En ze zijn heel goed voor Kawa en op een andere plaats moet ik maar weer zien wat er daar loos is.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 18:23

mijn bak is altijd droog Haha! zelfs als het gevroren heeft kan ik vaak nog gewoon rijden.

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 22:08

wij hebben geen buitenbak in de buurt wel 2 km verder een van onze vereninging
nou dat wil je niet weten die is nat
lasagna zakte de vorige keer toen ik even wou kijken hoe nat het was 15 cm zo ver zakte ze ongeveer weg
isecht niet normaal
maarja de drainage is kapot
maare 10 meter naast de buitenbak staat een binnenbak waar we niet in mogen
doi staat er al 5 jaar en er rijd dus nooit iemand in
die vent ei een keer ja als je renin wilt rijden kost 1 uurtje 100 gulden!!!!!!!!!!!!

die vent is idioot