Wat vinden jullie van KEIHARD galoperen??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-01 18:27

Dat heb ik vandaag gedaan nl. Scheve mond\Was met iemand anders aan het rijden buiten en die besloot een sprintje te trekken. paard was iets vlugger dan Iwaldo dus die moest bijna vliegen om hem bij te houden....
Over een lang zandpad... met die modder... een bocht door... Frusty
en niet hard.. maar gewoon KANONHARD.
Ik kreeg allemaal modderklompen tegen mn hoofd van dat andere paard en zat er de hele tijd op van 'OH MY GOD OH MY GOD' Zag al hele drama's dat ie zich verstapte in zo'n mega galop en ik gelanceerd zou worden oid... 'Lets pray and hope that it will end well...'

Niet echt my cup of tea. Thank GOD dat Wal nergens in een kuil gestapt is ofzo

Frusty volgende keer maar in mn eentje naar buiten Haha!
Scheet drie kleuren namelijk... Haha!


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 18:32

Geweldig!
Maar wel met voorwaarden: geen modder, geen bochten, geen wedstrijdje (het tempo mag best hoog liggen, maar het moet wel mijn tempo zijn) dus op de manier die jij hebt gedaan hoeft het voor mij ook niet zo nodig! En ik rij graag voorop, want zand in m'n gezicht trekken m'n lenzen niet zo.
Op het strand is het echt top en we hebben hier een pad waar het ook geweldig kan, dat slepen ze ook af en toe en dan is het net een renbaan. 'Gebed zonder end' heet het, naam zegt genoeg!

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 18:34

In de modder vind ik het niet zo fijn en doe het dan ook niet.
Maar gewoon op een lange rechte pad een keer lekker asociaal scheuren, heerlijk!!!
Niet vaak misschien dat ik dat maar 1 x per jaar doe of zo. Maar dan ook echt laten gaan. Mega hard gaat het dan maar Kawa vind het geweldig.

Dit jaar heb ik een cross gereden met een paar lekker lange stukken. Hier had ik hem dus ook helemaal laten gaan. Het was kei gaaf.

ik doe dan wel altijd goede beenbescherming om. Al heb ik dat zo ook altijd Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-01 18:37

Ik vind lekker hard galoperen op zich niet erg... dit had ik ook niet erg gevonden... als ik maar iets te vertellen had! Dat was nu niet het geval want Iwaldo had maar 1 ding in zn hoofd en dat was 'achter die ander aangaan en zo hard mogelijk'
Nou dan ike r niks meer te schakelen voor mij. En dat vind ik helemaal 3x niks!

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 18:50

Lekker goffen! Heerlijk toch? Zolang er maar niemand voor mij zit die binnen klont bereik zit zodat ik helemaal onder de modder komt Boos! !
En verder moet het paard wel bestuurbaar blijven.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 18:54

ik vind het heerlijk, maar tegelijkertijd ook eng. het lijkt net of je niets meer hebt in te brengen. ben altijd bang dat ze niet meer te stoppen zijn.

maar door die spanning is het ook zo leuk!! echt super

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 18:59

heeerlijk, mag je me bij wijze van midden in de nacht voor wakker maken!!
Als het dan maar niet op een glibberig pad is, maar anders....
En dan dus niet gewoon snel galoperen, maar net als jij het beschrijft, echt gas helemaal open!
Harder dan hardst!
En dat doe ik dan het liefst in een wedstrijdje want dan doet Isolda er nog een schepje bovenop.

Als je dan vanuit een zacht drafje optrekt, dan voel je helemaal die tegendruk.
Ik zit hier al helemaal te genieten achter de comp. bij de gedachte eraan!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 19:01

Supergaaf! Met mijn eerste pony deed ik dat best vaak! Was zo super!!! Lovers Lovers Lovers Vanuit stap weg, en je werd meteen achterin het zadel gelanceerd. Als je niet zou weten dat ze zo snel wegspoot, zou je er zo af vliegen! Volgens Monica zag je alleen maar een grijs stipje *LOL* Het was echt een superpony. Helaas werd ik te groot! Scheve mond\ Lovers

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Fitzroy

Berichten: 25041
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 19:09

Ik ben er ook geen voorstander van, Laura.
Ik vind dat je ten alle tijde de controle over je paard moet kunnen houden.
Daarbij vindt Fitz op het strand van alles eng en als ze in rengalop iets eng vinden is de kans dat je er af ligt veel groter dan normaal.

Het laatste waar ik op zit te wachten is een valpartij op het strand waarbij je paard er vandoor gaat met alle verschrikkelijke gevolgen vandien.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 19:14

super tof Cool maar niet echt als wedstrijd en in de modder wat jij dus had
mijn pony race ik altijd naast de autoweg (dus net geen snelweg) (met een groothek er tussen hoor) maar soms gaat ie wedstrijdje doen met de auto's en dan.... Scheve mond\ slik
de spanning is zo gaaf
hij weet dat nu bij dat stuk gaat ie met kkk met de tong meteen in rengalop Haha!
echt zooooo stoer

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 19:31

Heeeeeeeeerlijk!!!! Maar dan in de zomer in het bos dat je zo een windje krijgt!!! Maar het probleem is dat je de mijne niet meer terug krijgt Lachen! Ze rent net zolang door tot de manege *LOL*!

Play Like A Man, Win Like A Woman!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 19:41

2 week terug in bos in Appelscha ging het ook even heel hard toen een vriend van mij zijn quarter even liet gaan. Die van mij in rengalop, ik vind het niet echt leuk omdat ik ook bang was dat we zouden struikelen en omdat het onverwacht was. Had hij beter even af kunnen spreken, en aan het begin van het pad, want nu kwam het fietspad wel erg snel dichterbij... Een sprintje, als mijn pony er zin in heeft vind ik best leuk op zijn tijd, maar het moet niet "out off control" zijn!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 19:51

ik houd ook graag de controle over mijn paard, maar ik ga alleen zo hard als ik weet dat ik hem ook terug krijg.... ik heb een pony gehad waarmee ik het een keer heb geprobeerd, maar dat was dus 1 x en nooit meer !!! als je het nog nooit gedaan hebt, zou ik het de eerste keer doen met iemand die zijn paard onder controle heeft, en waarvan dat paard niet zo nodig voorop hoeft, want als jou paard graag voorop wil en je hebt hem niet onder controle en het is bij die andere persoon net zo, dan is dus het einde zoek.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 20:13

Brrrr, ik vind het alleen maar leuk als ik het pad goed ken, als er geen bochten zijn en als het lang genoeg is.

Ik kan dan namelijk al op de helft beginnen met terugkomen, want Bolivia heeft ook niet zo'n heel duidelijke rem.

En met modder, nee dank je!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 20:16

Ik vind het heerlijk, maar ik doe het alleen als ik in mijn eentje rijd en als ik het pad 100% ken (moet er niet aan denken dat er in een keer een kuil zit). Vaak stap ik dan eerst over het pad om te kijken of er niks ligt en dan ga ik pas racen. met andere paarden erbij kan het niet, want Jerai is gek op wedstrijdjes en zelfs al ze voorop loopt heeft ze zoiets van, ik ga mooi niet terug naar draf, want stel dat ik ingehaald wordt. Haar echt helemaal laten gaan doe ik dus alleen als ik zonder anderen rijdt. Ik kan wel hard met anderen erbij, maar niet voluit.

Eefje

Berichten: 305
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 21:40

ik had eerst een verzorgshetje, daar ging ik vaak op buitenrijden. We gingen ook vaak naar de bossen en dat meisje waar het shetje van was ging mee op de fiets. En dan reden we door het bos en op een lang recht stuk gingen we keihard in rengalop was echt gaaf Lachen En als we eindelijk een keer gestopt waren kwam die eigenaar een tijdje later hijgend aanfietsen Haha! . Dat was echt gaaf en maar door racen, echt gaaf. We vlogen gewoon was echt een supershet Lovers

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 21:46

In het bos niet. Als er eens een jeep of zo uit komt zetten van een zijpad..... Nee, dat durf ik niet. Ook het gevaar van een grote tak is mij te groot.

Ik ga dus naar de zandverstuiving bij Kootwijk, naar Park De Hoge Veluwe (heide) of naar het Texelse strand.
Nadeel is alleen dat m'n paard ook door heeft dat ie daar wel heel vaak hard mag....

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-01 21:47

hehe best wel veel liefhebbers blijkbaar hier. Vinden jullie het nou niet risicovol? Ik had niet echt het idee dat iwaldo oplette waar ie zn benen neerzette... Verward
En jonge meisjes op pony's zo keihard... in mijn ogen was dat altijd 'op hol' vroeger Haha!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 21:54

Ik vind het niet risicovol MITS je je paard in de hand hebt (vandaar dat ik nooit met anderen voluit ga, want dan is ze dus niet meer te houden) en je zeker weet dat je op een veilig pad zit. Ook is het handig als er geen snelweg, spoorovergang o.i.d. in de buurt zit, voor het geval je toch niet meer snel genoeg kan "remmen".

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 22:04

haha bij mij ook laura. eerst sheba zat ik op, was ik denk ik 6 ofzo en toen deed helens pa de bak dicht maar de balk belande op shebas achterbenen en die ging dus super hard rennen, en ik gillen en hij stopte half voor het hek en ja hoor daar lag ik in die wei, en me cap en me laarzen waren al uit Haha!
op hol geslagen dus hahahha Haha!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 22:05

Op vakantie heb ik een keer een buitenrit met zijn 2e gemaakt. de eerste keer dat ik Traba mocht uitproberen. En toen gingen we écht hard!! de steentjes van de paden vlogen in mijn gezicht. Extreme duivel

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 22:24

Ik hou zelf niet van keihard galopperen omdat je dan geen enkele controle meer hebt. Voor een keertje is het leuk, als het pad maar recht is en je ver vooruit kunt kijken. Op vakantie in Heerde deden Claudia en ik het ook wel, maar ik heb dan echt geen controle meer over Jur en ze wil bijna niet meer stoppen, met gevolg dat we een keer de hei in stormden. Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 22:25

heb ik ook es gedaan emt een kleine welsh mountain van 18 jaar hihi.
Op de berm en ik kon dr neit houden, deed wedstrijdje emt party-girl en uiteindleijk ahd ik wel gewonnen, maar hetw as gewoon eng Scheve mond\

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 02:50

Op zich is voluit gaan wel leuk, maar je moet weten wat je doet.
Ik wil altijd vantevoren weten waar ik uit kom op het eind van het pad, hoe de bodem is, of het niet heel glad is, e.d.
Op het 'gebed zonder end' was het geweldig, he Margreet Knipoog . Maar die kent iedereen hier in de buurt en is dusdanig lang dat je een lange remweg hebt.
Verder gaan wennie en ik altijd racen op de "paardenkartbaan" die door het Spanderswoud loopt, lekker veel bochten en heel goed zand. Maar vorige week stond er overdwars opeens een Bels om de bocht en dat meisje ging geen cm opzij Boos! , dus dat was vol in de ankers en over het fietspad Frusty eromheen, want ze stond met wandelaars te praten en dan is het dood normaal om het ruiterpad volledig te blokkeren Extreme duivel . Ze was LOPEND!
Morgen kijken we dus extra goed...

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 07:55

Ok mijn theorie Haha! : Ik moet het paard volledig onder controle hebben, anders houden we het op een handgalopje, met evt een paar passen uitgestrekte galop. Hier oefen ik dan ook veel mee. In een buitenrit galoppeer ik rustig aan, netjes en beheerst. Later mag ie een stukje weg, na 10 meter moet ie al weer terug. Gaat dit prima, dan bouw ik het langzaam op, in de loop van de buitenrit, of van een paar dagen/weken. Ligt aan het paard..... Werkt echt super. "Onbehouwe" Marco kon netjes ( nou ja, beheerst) blijven stappen als de andere weggaloppeerden, en later mocht ie er achteraan op MIJN tempo. Dus soms in draf, soms in een rengalopje. Hij kon dan ook aan de lange teugel galopperen in een zandpad, en netjes op je stem terugkomen, terwijl zijn vorige ruiter alleen maar hard hard hard met hem wou.....ja, dat was een geslaagde actie Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca en 32 bezoekers