f

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:47

Ik ben het met janna en jura eens.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 20:20

oooh zo Haha! nee, als je ziet voor wat voor een bedragen die beesten tegenwoordig gaan zeg PFOE!

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 21:55

Ik heb ooit 1 X gezien in een programma dat ze een ruiter en een pony hadden uitgekozen als talent, die helemaal niet de beste waren onder de vele ruiters die meededen.
Ze blonken niet uit, iniedergeval de pony wel. hele mooie en goede pony.Alleen de ruiter, de combinatie was niet helemaal HET! snap je wel...
Er reden er een paar bij, die echt 1 waren met hun pony en veel beter combineerden dan die combinatie.
Zij konden samen met de pony iets verder, maar de uitgekozen combinatie bleef echt ahcter hoor, die pony liep wel..alleen de ruiter kon dat (nog) niet en ik denk dan.. het gaat toch om (zoals Jippie geloof ik al zei..) dat je elke les je pony wat bij kan leren en samen de kwaliteit kan opschroeven?

Maar hier leek t helemaal niet zo. Ik kreeg het gevoel alsof het hier idd om geld ging..alsof er zoveel geld was geboden voor die pony.
Maar het gaat toch om de combinatie??
Ik vind het af en toe een heel vaag systeem... voor mijn gevoel klopt het zo nu en dan ook niet.

Zonde hoor,
maar ja ponysport is elite sport.
Soms komen er ook wel onbekende talenten uit, maar velen hebben ook voorrechten he!

Groetjes Linda

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 10:13

Ik vind het Rabobank Talentenplan echt een foute naam... Die jongens en meisjes krijgen van pappie en mammie van kleins af aan al een (goede) pony en later wordt deze door een gedeelte weer vervangen door een goed paard. Ik vind niet dat als je al zulke goede paarden en instructeurs kan veroorloven dat je dan een talent bent... Bij een hoop zal het wel zo zijn dat ze familieleden in de paardensport hebben dus krijgen ze alles met de paplepel ingegoten. Als je veel geld hebt ben je volgens het Rabobank Talentenplan een talent... Het blijkt wel weer dat paardensport een elite-sport is. Ik vind het eigenlijk pas knap dat wanneer er iemand een jong paard heeft beleerd tot op hoog niveau en die een hoop zichzelf heeft aangeleerd, dat vind ik pas knap want dan ben je een talent. Eigenlijk zouden ze alle maneges,stalhouderijen en pensionstallen eens langs moeten gaan om de werkelijke talenten eruit te pakken en hun een kans geven, dat is toch veel eerlijker... Niet dan?

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 23:00

zullen we een brief naar ze schrijven'??

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 10:41

Als dat het enige is wat helpt zouden we dat eigenlijk wel moeten doen ja!
Groetjes van Jessica!

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 20:42

even een reactie ik heb zelf nml ook bij die selectie gezeten:het was best interessant
en veel kinderen waren al blij dat ze bij "ANKY" mochten rijden en zelfs daar hebben
ze van geleerd denk ik. en ergens hebben jullie wel gelijk want de meeste kinderen van het team hebben een top pony/paard maar zonder goed matheriaal kom je niet tot de top.
en ik vind dat de rabobank moeilijk pony's en paarden kan gaan sponseren!en ze kunnen wel een fijn ruitertje gaan begeleiden met een pony zonder kwaliteit maar daar schiet je
ook niks mee op!!en mensen jonge pony's kosten geen kapitaal en als een kind dan werkelijk enigzins talent heeft lukt het wel om zo'n pony netjes wat te leren en dan val je vanzelf een keer op bij een eigenaar ofzo.de echte en doorzetters (heel belangrijk) komen een heel eind
tuurlijk zullen hier veel reacties op komen maar dit is mijn mening en ik weet waar ik
het over heb want ik ben ook met een groene 2,5 jr begonnen (joop *LOL*
groetjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 12:48

Ik hoor voornamelijk jalouzie in de meeste reacties hier, da's eigenlijk het enige wat ik er over te zeggen heb.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 12:53

Die 2 meiden die afgelopen jaar het plan hebben gevolgd vond ik leuke jonge mensen met veel talent,
ik vind het jammer dat ze voor de dressuur nu gekozen hebben voor Heutink die al nationaal rijd.
Wat het springen betreft gaan ze verder met de stalruiter van (volgens mij) Peter Geerink, lijkt me dat hij ook al goede begeleiding heeft...

Ik heb het idee dat het nu meer een reclamestunt is geworden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 17:24

Ik sluit me helemaal bij Zep aan wat die jalouzie betreft.
Ik zelf eens deelneemers van het RB talentenplan zien rijden. Dat zijn mensen met vreselijk veel talent. En ook al zet je hen op een gewoon paard zelfs dan vallen ze nog op. Waarom? Gewoon omdat deze mensen een uitzonderlijk goede balans, timing, souplesse analytisch en probleemoplossend vermogen hebben tav paardensport; dat heet talent.
Ik de muziek wereld roepen ze altijd: het ligt altijd aan de viool of de strijkstok maar nooit aan de violist. Ik denk dat dat spreekwoord ook op veel paardenmensen van toepassing is Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 03:25


Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 20:58

jaloezie?? nee, echt niet!
Er zijn ook zat (onbekende) ''kinderen'' (tot 24 jaar Haha! ) die TALENT hebben, en een GOED PAARD! als ze het allebei hebben, en anky en piet denken er wat mee te kunnen, vind ik dat ze zich meer op die ruiters moeten richten!
Die anderen hebben al goed begeleiding lijkt me!
en die zitten al in het circuit! die anderen moeten daarbij geholpen worden!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 22:21

Ik vind juist dat Joyce Heuitink deze prijs echt verdient. Zij heeft alles bereikt met een pony (Dancer heeft bij mijn weten nog op het Ek ponies gelopen) en zij had voor zover ik weet nooit tientallen ponies ter beschikking. Misschien had ze dit 10 jaar eerder moeten krijgen, maar toen bestond dit nog niet. Overigens is de winnares van vorig jaar (Andrea Villaverde) dochter van iemand die bij de Spaanse rijschool heeft gereden.

De jaloezie (ik zou die kans ook wel willen) is best begrijpelijk, maar IMO niet terecht. Wat willen jullie dan? De beste manegeruiter van de zaterdag les? Hoe zie je dat voor je? Alle maneges langs gaan? En de pensionstalletjes dan? En hoe kun je zien of dat echt talent is? Een bepaalde voorselectie lijkt me toch wel handig.

Overigens was dit er vroeger op een andere manier, de jeugd AWBS trainingen. En dan moest je voorrijden (springparcours of gewoon dressuurmatig trainen) en werd je beoordeeld door een commissie. Ook daar gold een leeftijd en een klasse (M geloof ik) voor. Ook daar kwam een team aan voort, toen heb ik nooit iemand horen klagen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 23:44

Ik had liever weer van die meisjes van 15 a 16 jaar gezien...

Van de meiden die het super doen met hun pony maar naast hun hun clubles niet veel extra aan instructie krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 23:50

Het talentenplan is begonnen met een selectie van jonge ruiters met een bepaalde klassering met een paard onder een bepaalde leeftijd. Zodoende kreeg ik ooit ook een uitnodiging om naar de talentendag in Den Bosch te komen, je kon ook meedoen aan de loting voor een clinic. Toen al werd duidelijk dat die loting niet zuiver was, maar dat is helemaal niet erg.
Wat de Rabo vooral voorzag was een bijdrage aan iemand die talent had en veelbelovend was. In de loop der tijd is het allemaal wat veranderd, dat is eigenlijk alles.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 01:25

mark voskes staat bij mij op stal, zal eens vragen wat hij ervan vind Haha!

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 01:27

uhhh dwz, ff achternaam verifieren, want hij staat er pas een week, is wel een young ryder, dacht dat t dezelfde is Verward twijfel nu ff want hij doet dacht ik dressuur.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 08:52

Citaat:
Wat de Rabo vooral voorzag was een bijdrage aan iemand die talent had en veelbelovend was.


En dat gebeurt nu, zie Joyce Heuitink en ik neem aan dat dat ook voor Mark Voskes geldt.