Gebruik jij je paard als........

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Gebruik jij je paard als........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 13:03

opstapje naar een hoger doel? Dus het hoge dressuur of springwerk?
Is jouw paard alleen maar een middel om je doel te bereiken of.....

Is jouw paard je maatje? Laat je je maatje niet in de steek op het moment dat hij toch niet zover lijkt te kunnen komen als dat jij had verwacht?

Mijn paarden zijn mijn maatjes en wanneer het ook allemaal wat minder gaat, blijven ze bij mij.

Ik kan me voorstellen dat je in de sport verder wilt komen en je paard niet mee kan komen met jouw prestaties. Verkoop je je paard dan?

Is jouw paard dus de auto om naar je werk te komen of je hartsvriend?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:05

Mijn paarden zijn mijn hartsvriendinnen. Mijn ambities heb ik teruggeschroefd naar het kunnen van mijn paarden. Al zou ik ambities hebben, zouden mijn paarden nog blijven als ze het werk niet aan zou kunnen. Voordeel is wel dat het merries zijn en ik een fokcarriere voor ze op het oog heb. Maar ook een ruin zou bij mij een plek hebben voor het leven.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:06

Jaike is mijn maatje, mijn alles! Ook al komen we nooit hoger in de sport ze blijft bij mij.

De rest van de ponies hebben een doel, ik geef ponyrijles Haha!

Ik vind al mijn ponies even leuk, maar Jaike is gewoon speciaal voor mij Lovers

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:10

Lady is ook mijn alles.
Ik hoef van mezelf ook niet hoger op te komen, vindt het zo wel prima. Maar als ik dat ooit wel zou willen, lady blijft bij mij, die gaat echt niet zomaar weg daarvoor ben ik veel te gek op haar OK dan!
En met het doel dat ik misschien ooit wel een wedstrijdje wil gaan rijden heb ik viënna ook gefokt. Met haar heb ik nu nog geen echte band, maar als ze over 3 jaar nog bij mij is en ik begin met inrijden is de kans groot dat ook zij niet meer weggaat Bloos

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:13

In mijn ogen kan Par gewoon alles geweldig goed Haha!
Dus ik zal me wel aangepast hebben denk ik zo, want met een haflinger top dressuur rijden mag niet eens geloof ik Knipoog

Ik wil dus dressuren, maar als zij aan haar max zit kunnen we haar altijd nog voor de wagen zetten, een veulen kweken, springen, crossen en freestylen

Ze gaat dan ook alleen weg als ikzelf niet meer naar behoren voor haar kan zorgen, dan verdient ze beter.
Alhoewel ik nu niet weet wat ik zou doen als er iemand met een gigantisch bod naar me toe komt.
Zeg nooit nooit.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:17

Tsja, Ofir was juist heel erg goed in de drafsport, maar na de zoveelste peesblessure hebben we het opgegeven. Ik wilde eigenlijk endurance gaan rijden met een van onze andere paarden, maar toen hij weer beter begon te lopen, ben ik weer met hem gaan rijden. Ik heb met hem gewoon een band die ik niet met de andere paarden heb. We hebben al zoveel meegemaakt... Als hij endurance nietmeer aan zou kunnen, dan zoeken we gewoon wat anders om te doen

SHALALA

Berichten: 4373
Geregistreerd: 30-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:26

Mijn paarden zijn hartsvriend(inn)en
Slechtere tijden komen, maar gaan ook weer weg,ik hou mijn paardjes mijn leven lang, tot de dood ons scheidt Knipoog

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:31

Mijn paardjes zijn echt mijn knuffels. Maar dat betekend niet dat ik met hun wel een doel heb. En dat is gewoon genieten, pony's te hebben die fijn in de omgang zijn, en waar ik met zo veel plezier naar kan kijken Lachen.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:33

Darmoor is ook m'n maatje, ik heb haar ook niet om hoger op te komen, maar met de hoop een maatje te krijgen en dat is gelukt, ze loopt op dit momment met een pees blessure en ik doe alles om haar beter te krijgen, mocht er een momment komen dat ik haar niet meer zou kunnen berijden, maar ze heeft geen pijn, dan zal ze toch lekker bij me blijven en zal ik zeker m'n best doen om haar een zo aangenaam leven mogelijk te geven, mocht ze pijn hebben wat niet meer over zal gaan, dan zal ik de moeilijkste belissing in m'n leven makenen haar uit haar lijden verlossen, maar Darmoor word heel oud en sterft een natuurlijke dood Haha!

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:35

mijn pony is echt mijn maatje ik probeer om met hem hoger te komen in de dressuur hij kan ook alles nog leren want hij is pas 5 maar het is echt mijn maatje/vriendje hij loopt altijd achter me aan hij staat stil als ik het zeg hij komt naar me toe en hij is gewoon heel lief Lovers

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:36

ja ambities heb ik zeker maar mijn paard hoeft daatr niet de dupe van te worden. Als mij paard het niet aankan of niets aa vindt zoek ik wel een ander paard om te rijden die het wel kan. Mijn eigen paardje is mijn maatje en die blijft voor het leven is de bedoeling. Mocht ik ooit een paard erbij kopen dan gaat ie bij een goed thuis in combi met een goede prijs weer weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:39

'Tot de dood ons scheidt'
Zo gaat dat op voor mij en mijn dieren; katten honden en de paarden dus ook. Dat we nu heel verdienstelijk met dressuur bezig zijn is aanvankelijk nooit de opzet geweest maar het geeft de relatie tussen mij en mijn paard wel veel meer diepgang en voldoening dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Ik hou meer van mijn paard dan van de sport.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:52

Jippie schreef:
'Tot de dood ons scheidt' .


Mooi gezegt
Ik weet nu na een jaar, met half jaar blessures en veel vraagtekens, dat mijn paard mijn alles is. Ik had niet gedacht, voor de ellende begon, zo'n geduld te hebben. Gelukkig gaat het nu weer helemaal goed met haar.
Maar ik heb wel geleerd, ik weet namelijk nu dat ik alles voor haar zou doen, om haar het zo goed mogelijk te laten hebben. Ook als ze niet kan voldoen aan mijn ambitites. Zij gaat echt nooit weg omdat ze niet zou kunnen wat ik zou willen. Nee, dan zou ik mijn ambities overboord gooien. Jammer dan.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:56

ik heb mijn paard omdat het hobby is. Geloof niet dat we beide geschikt zijn om hogerop te komen, maar we redden het prima samen. Wel heb ik mijn ambities naar beneden bijgesteld. Maar ik zou er nooit een weg doen omdat hij het niet kan. Daar ben ik te soft voor Haha!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:57

Mirk heeft artrose. We rijden nu dressuur met af en toe een buitenritje. Een buitenrit is leuk, maar niet vaker dan 2 keer per week. Ik vind dressuur leuker om te doen. Ik ben bang dat wanneer hij meer last heeft van zijn artrose dat ik het dressuur gedag moet zeggen en dat we verplicht zijn aangewezen op de buitenritten en rustiger aan ritten.
Ik ben nu 20 en ik vind dat ik recreant kan worden wanneer ik 50 ben, nu nog niet... Ik geniet van de dressuursport samen met Mirk.
Mirk is mijn beste vriendje, maar ik hou ook van de sport! Ik hoef heus niet Z te worden als we maar kunnen genieten en onzelf kunnen verbeteren.

Straks als Mirk niet meer gebruikt kan worden voor de sport, zal ik toch verder zoeken naar een andere optie. Wél heb ik de keuze gemaakt dat ik voor hem blijf zorgen zolang het allemaal nog kan en dat die andere optie Mirk nooit onder te leiden valt

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:06

Ik zou graag hogerop komen,ontzettend graag zelfs..Maar niet ten koste van mijn paard. Dus,waar het voor mijn paard haar kunnen zal ophouden,houdt het straks ook voor mij op.Maar Xena blijft

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:07

2 jaar terug heb ik mijn toenmalige ZZ-licht paard verkocht omdat ik niet echt meer hoger kwam. Ik dacht dat hij bij een ander nog een mooi 2e leven zou kunnen hebben en ik zag geen uitdaging meer in hem (terwijl ik hem 9 jaar! heb gehad). Het is een moeilijk te rijden paard, lief, maar met een schrikachtige aard. Je moet een handige ruiter ervoor zijn. Ik wilde graag een nieuwe uitdaging en omdat 2 paarden teveel geld en tijd zouden kosten, besloot ik hem te verkopen.

Ik kocht vorig jaar (na een jaar ellende te hebben gehad met een paard die zeer talentvol was maar waarmee het absoluut niet klikte) een leuke, lieve, zeer ongecompliceerde merrie van 4 jaar (nu 5) die ik kocht met als doel zo hoog als mogelijk is te komen (liefst minimaal weer ZZ-licht en alles daarboven is alleen maar leuk) maar waarmee ik ook een goede vertrouwensband kon opbouwen.

Inmiddels is mijn ZZ-licht ruin weer bij mij terug. Hij was niet gelukkig bij zijn vorige baasje (verhaal staat uitgelegd in mijn profiel).

Ik heb er nu van geleerd dat het niet per definitie zo is dat paarden je weer vergeten. Mijn paard was me absoluut niet vergeten. Toen hij dit jaar weer bij mij kwam stapte ik op en reed ik zó met hem weg, terwijl de vorige eigenaar de grootste problemen met hem had.
Ik snap nu veel beter dat ik zijn grootste maatje was, dat hij mij vertrouwt en het werk doet omdat ík het ben. Als een ander hem iets aan zijn verstand probeert te peuteren, gaat hij in verzet. Hij vind het leuk om aan het werk te gaan, voor míj.
Als ik dit toen had geweten, had ik hem nóóit verkocht!!! Dus: SPIJT.

Maar goed, om een lang verhaal af te ronden: ik heb mijn paarden omdat ik het leuk vind om een band met ze op te bouwen. Ik heb mijn paarden gekocht met als doel zo hoog mogelijk te komen in de dressuursport. Daarom heb ik ook wel gezocht naar een sportpaard met een karakter dat het beste bij mij klikt. Daarbij beschouw ik ze als mijn álles: mijn vriend, vriendinnen, mijn uitlaatklep, mijn spiegel, kortom, mijn álles.

Mijn paarden gaan nooit meer bij me weg om de reden dat ze niet verder zouden komen. Ik moet wel een doel hebben maar als ze het door mij gestelde doel niet halen, zoek ik wel weer een ander doel om na te streven!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:12

Mijn paard is mijn maatje. Hoever ik kom, zie ik wel als we er zijn. Is dat niet hoog maar hebben we wel plezier met elkaar, nou dan is dat toch mooi. Ik heb niet de ambities om grand prix te willen rijden. Het gaat er in de eerste plaats om, om te ontspannen. Na een lange dag werken is het gewoon heerlijk om met je paard aan de gang te kunnen. Ze gaat er dus zeker niet uit, omdat we eventueel geen stap meer vooruit kunnen. Dan zou ik er nog eerder een tweede paard bij kopen, dan deze "inruilen"

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 14:12

Jeetje Randy, wat een mooi verhaal! Ach gut

Ik wist niet dat je pony weer bij je terug was. Dit vind ik toch wel echt heel geweldig van je!

Ik vind het leuk om te lezen dat mijn paardenleven er net zo uit ziet als veel anderen.

Soms zie ik wel eens iemand voorbij schuiven die ik nog geen ezel zou gunnen, maar dat houdt je altijd Bloos Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:15

Laat ik het zo zeggen: ik wil wel wat kunnen doen met mijn paard. Maar of dat nou een sportdoel, wandelen of gewoon lekker prutsen op de poetsplaats is, dat maakt me niet veel uit. Momenteel doen we het samen leuk in de sport, maar als dat op een dag niet meer voor ons weggelegd blijkt te zijn, dan proberen we ons wel op een andere manier te vermaken. Wat dat betreft kun je stellen dat-ie mijn 'actieve maatje' is en dat was mijn vroegere pony ook.

In de laatste alinea van Randy01 kan ik me dan ook goed vinden. En ben ik zelf niet meer in staat om te presteren maar mijn paard nog wel, dan probeer ik hem door een andere ruiter te laten uitbrengen. Maar het is wel de bedoeling dat-ie mijn eigendom blijft, ik denk niet dat ik het over mijn hart zou kunnen krijgen om mijn maatje te verkopen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:17

Magic was eigenlijk een opstapje voor ons, terwijl we aan de andere kant niet echt verwachtingen hadden wat we wilde behalen.
Magic was 3 jaar toen we haar voor een hele mooie prijs kochten en het was de bedoeling dat mijn zus en ik haar 'omhoog' zouden rijden (natuurlijk ondertussen heel veel plezier van haar hebben) en na een aantal jaar voor een mooi bedrag verkopen en van dit geld onze studie betalen.
Magic was eigenlijk een soort studiefinanciering Bloos

Dit is alleen ietsje anders gelopen. Toen Magic 5 was ging het allemaal zo erg lekker en wilde we eigenlijk zelf wel verder met haar aangezien ze een best mooie toekomst leek te hebben.
We hebben nog wel een heel mooi bod gehad, maar hebben deze toch weten af te slaan.

Niet lang daarna ging het perioden erg goed met haar, maar ook lange perioden erg slecht ivm blessures. Ik wil er wel bijzeggen dat we NOOIT spijt hebben gehad dat we haar niet verkocht hebben.

Ondertussen rijden we met Magic geen wedstrijden meer. Ik mis het zeker wel, maar weet heel goed dat wedstrijden er met Magic niet meer inzitten....en mijn tijd komt wel weer.
Magic is echt mijn maatje, het klikt aan alle kanten tussen ons. Dit is ook de reden dat ze niet bij ons weggaat. Ze is mijn kleine meisje en dat zal ze blijven ook Lovers

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:29

Cassidy schreef:
Mijn paarden zijn mijn hartsvriendinnen. Mijn ambities heb ik teruggeschroefd naar het kunnen van mijn paarden. Al zou ik ambities hebben, zouden mijn paarden nog blijven als ze het werk niet aan zou kunnen. Voordeel is wel dat het merries zijn en ik een fokcarriere voor ze op het oog heb. Maar ook een ruin zou bij mij een plek hebben voor het leven.


Niets aan toe te voegen Haha!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 15:48

Ik heb best een leuk paard, ze kan alles, maar blinkt nergens in uit. Dit heb ik 100X liever dan dat m'n paard bv heel goed dressuur kan, maar verder niet echt veelzijdig is. Nu kan ik met haar dressuren, springen, buitenrijden, voor de koets en vrijheids dressuur. heerlijk vinden we dat, gewoon lekker klooien Lachen

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:39

Op zich bij Hof nu beide, nu ik erover nadenk Tong uitsteken

Het is mn allerbeste maatje, maar volgend jaar ga ik wel met een andere pony wedstrijden rijden. Ik ben gek op dressuur, en Hof zal daar nooit hoger in komen dan dat ie nu is. Die andere pony heeft er wel veel meer aanleg voor.

Gelukkig word Hof niet verkocht ofzo, hij blijft gewoon daar staan, en ik mag hem nog wel rijden. Die andere pony staat ook bij Hof, dus dat scheelt ook weer Haha! Als Hof verkocht zou worden omdat ik hem dan niet meer reed, dan zou ik niet weten wat ik gekozen zou hebben....

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:52

Ik heb dan wel een verzorgpony, maar het dressuren gaat echt niet zo goed ofzo, hij kan het allemaal wel enzo, maar tussen ons wat dressuur betreft gaat het nog niet zo... Maar ik geef er niks om, wil ook geen echte wedstrijden met hem rijden, we rijden vooral veel buiten enzo, hebben er samen veel plezier in, en zou geen andere verzorgpony willen omdat het met dressuur niet zo goed gaat