Buitenrijden, wel of niet alleen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:12

Ik mag, nu ik 17 ben, ook alleen buiten rijden. Voorheen mocht ik niet alleen van mijn ouders, en terecht vind ik. Ik heb wel altijd een gsm bij me en een briefje met daarop mijn naam, adres, en belangrijke telefoonnummers + waar Amethyst gestald staat Lachen.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:22

Ik rij meestal alleen, vanwege hetzelfde probleem, ik heb geen zin om iedere keer iemand te zoeken die na 5 verzoekjes met moeite toch maar meegaat, want daar komt het toch vaak op neer. Ook wel te begrijpen, want wie vind het nou leuk om 1.5 uur te fietsen op de meest belachelijke tempo's.

Mijn ouders vinden het ook totaal niet erg, ze kennen de pony's ook door en door en weten dat ze gewoon 100% te vertrouwen zijn. Maar ik moet dan wel gewoon me aandacht erbij houden.

De laatste tijd rij ik wel vaker met een vriendin, na een uurtje heb ik het wel gehad alleen.

Sam22
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:47

Lisjuh87 schreef:
Ik denk dat je met je ouders moet gaan praten want inprincipe is wandelen met je paard gevaarlijker. In het zadel heb je altijd meer te vertellen want een paard kan zo bovenop je springen en als een paard echt weg wilt en je loopt er naast denk maar niet dat je hem dan kan houden...


Ik denk dat het weinig uitmaakt.... als een paard echt weg wil... dan houd je er toch niks aan hoe sterk je ook bent.....en of je nou in het zadel zit of er naast loopt.... zelf rijd ik meestal met iemand samen.... het grote nadeel bij ons is dat het andere paard snel schrikt en dan mijn oh zo rustige koele kikker dan meeneemt.......

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:15

Heb geen ouders die me meer kunnen zeggen of ik wel ofniet alleen naar buiten mag Haha! ben ik te oud voor Tong uitsteken Maar heb wel altijd een moeder die me vooral op het hart drukt dat ze wil dat ik mijn telefoon bij me heb (incase dat ik van Nap afval, wat me slechts 1 x is gebeurt in 4 jaar Haha! )

Verder vind ik het heerlijk om alleen naar buiten te gaan. Ik heb een drukke baan en zit vaak zo rond de 10 uur per dag opgescheept met gemiddeld 185 mensen om me heen, niets is dan fijner om alleen met je paard in een stil bos rond te rijden. Ook vind ik het heerlijk om alleen te rijden omdat je dan vaak veel meer ziet in het bos, zoals vandaag 5 reebokken op nog geen 10 meter afstand, daar geniet ik dan echt van

Af en toe rij ik wel met stalgenootjes of een vriendin buiten en ook dat vind ik heel gezellig, da's dan anders rijden, lekker beppen en de tijd vergeten Knipoog

Thessa

Berichten: 1663
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:11

mijn paard heeft nog nooit een buitenrit gemaakt is niet verkeersmak moet hij nog leren. Dus ik kan zoiezo niet aleen gaan !
Het lijkt mij ook niet verstandig om alleen te gaan stel dat er iets gebeurt.
Meestal is het ook zo dat je paard, pony rustiger is als je met meerdere gaat.

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:15

Je hebt geluk dat je naar buiten mag Lachen ! Ik mag niet eens met Santos op de weg als ik ernaast loop.

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:27

Zodra ik een beetje zelfstandig kon rijden ging ik alleen naar buiten. Ik denk dat mijn ouders doodsangsten hebben uitgestaan maar ze lieten me wel lekker mijn gang gaan.