Buitenrijden, wel of niet alleen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Buitenrijden, wel of niet alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 10:48

Ik zit met een klein probleempje. Ik rijd heel graag buiten op de weg en Avanti geniet er duidelijk van, maar ik mag alleen als er iemand mee is van mijn ouders. Aan de ene kant begrijp ik het ook wel van mijn ouders. Stel dat ik er af val en ik bel helemaal alleen op een verlaten landweggetje. Maar aan de andere kant, ik wil het graag meer als 1 keer in de twee maanden buitenrijden, maar mijn moeder heeft nooit zin om mee te gaan en vriendinnen kunnen ook niet altijd.
Daarom wil ik graag alleen buitenrijden (saampjes met Avanti dan Knipoog ) maar het mag niet. Wie mag er alleen buitenrijden en hoe denken jullie ouders er over?
Mijn zus die mocht ook niet (voordat ze stopte met paardrijden) maar ze deed het gewoon en mijn ouders wisten het wel en deden er niks aan. Dit kan ik ook wel doen maar dat vind ik oneerlijk tegenover mijn ouders en ik wil niet de dwarse k*tpuber uithangen.


Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:07

Tjah, ik denk dat er weinig anders op zit dan toch naar je ouders luisteren. Mijn ouders zouden het ook niet goed vinden. Kan je niet een vriendin vragen of zij ook meegaat op haar paard? Of bedoel je dat met 'en vriendinnen kunnen ook niet altijd. ' ?

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:10

ik zou het dus ook niet doen als het niet mag, je ouders zeggen dit gewoon puur uit bezorgdheid en niet om je dwars te zitten. probeer iemand te vinden die ook regelmatig naar buiten gaat.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 11:15

Ik kan mijn vriendin ook meenemen, maar die heeft niet altijd zin en ze mag niet altijd. Ik heb nou ook al een keer met Dyonne met haar verzorgpony en Avanti buitengereden, dat was leuk maar dit kan ook niet iedere week.
Ik rijd gewoon het liefst buiten en ben de rondjes in de bak nu ook een beetje spuugzat. Kan zelf geen lessen betalen dus ik leer helemaal niets.
Kan mijn moeder ook af en toe wel meenemen maar zij vind het gewoon niet leuk en zo heb ik er ook geen zin in. Wat me dan gewoon opvalt is dat andere mensen van mijn leeftijd wel alleen mogen buitenrijden...

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:26

Lintjuuuh schreef:
Wat me dan gewoon opvalt is dat andere mensen van mijn leeftijd wel alleen mogen buitenrijden...

tja iedere ouder denkt nu eenmaal anders. ik kan me wel voorstellen dat je ouders zich zorgen maken als je alleen naar buiten gaat hoor. ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent, staat ook niet in je profiel, maar er kan natuurlijk van alles gebeuren. het ligt mijnsinziens ook een beetje aan de plek waar je gaat rijden. ga je alleen een bos in of stille plekjes op kan ik me hun reactie goed voorstellen. er lopen heel wat zieke mensen op de wereld en je zal er maar net een tegenkomen. of wat denk je als je valt??

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:37

Ik kan me de reactie van je ouders heel goed voorstellen, ik ging eerst wel altijd alleen buiten rijden en heb toen aan de lijve mogen onbdervinden hoe dat fout kan gaan. Ik had geluk dat ik bij iemand voor het huis viel, was ik 50m verder gevallen, had misschien niemand me op tijd gevonden. Het is gewoon niet veilig om alleen met een paard over straat of waar dan ook te gaan. Ik vind ook niet dat dat met leeftijd te maken, ook niet met hoe braaf je paard is, er kan altijd wat gebeuren en dan is er niemand om je te helpen.

Ik denk dat je zolang je thuis woont de regels van je ouders moet accepteren. Het is hun huis en hun regels, er zit niks anders op. Komt misschien nu op je over als bemoeiend, maar ze hebben het beste met je voor...


LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:55

Ik rij wel altijd alleen buiten met Thomas, heb wel altijd een mobiel en ruiterbewijs bij me en heb daar een briefje bij met extra gegevens zoals wie ze moeten bellen en waar Thomas staat.

Maar als ik er een keer afval en bewusteloos zou raken, kan het best gebeuren dat niemand dat ziet.
Maar ik rij ook vaak in de bak zonder dat er iemand is, ik heb er eigenlijk nog nooit zo bij nagedacht.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:01

Ik rijd wel alleen buiten. Mijn vader is de eerste keer mee gegaan en daarna mocht ik alleen. Maar sommige wegen mag ik niet oversteken.
Ik rijd ook in de bak alleen en heb eigenlijk ook altijd een mobiel bij me.

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:02

Citaat:
briefje bij met extra gegevens zoals wie ze moeten bellen en waar Thomas staat.


ik heb een kokertje aan mijn zadel (zo'n ding dat een normaal mens aan een halsband van een hond hangt) met gegevens van mijn paard, waar hij thuishoort en mezelf

Ik mocht vroeger ook nooit alleen, maar ik ben inmiddels 46 en nu maak ik het allemaal lekker zelf uit, dus geduld..... als je het maar lang genoeg volhoudt, komt er een moment dat je gewoon alleen weg kan/weg met je paard Lachen

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:04

ik rijd heel vaak alleen bijna altijd wel en heel af en toe gaat er wel eens iemand mee.
maar het paard dat ik rijd is ook echt superbraaf (niet dat er dan niks kan gebeuren hoor maar de kans is toch minder)
Ik heb ook een "gek"paard gereden (de eigenaar durfde er niet meer op omdat ie zo sterk is) daar ging ik wel vaak alleen mee naar buiten omdat ie dan gewoon braver was dan wanneer ik met meerdere ging (lees: bit vastpakken en niet meer stoppen totdat je hem tegen een boom aan moest sturen)
M'n moeder vind het niet echt super leuk als ik alleen ga en zeg honderd keer dat ik voorzichtig moet zijn maar ze weet dat ze me toch niet kan tegenhouden Haha!

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:12

Ik mag ook alleen als ik mijn mobiel mee neem en natuurlijk cap op heb. Ik heb mijn paard pas 1 jaar maar hij is mishandeld geweest en we zijn echt een team geworden mijn moeder weet gewoon dat ik hem vertrouw en hij mij. Das wel fijn ik zou eens met je ouders gewoon om de tafel gaan zitten en vragen of je het gewoon eens mag proberen en als het niet goed gaat dat je dan gewoon weer terug naar stal gaat. En als het goed gaat dan mag je vast wel vaker. Maar bewijs eerst dat jij en je paardje elkaar vertrouwen en echt een team zijn laat dat merken dat werkt al een eind in de goede richting...Mijn paard was dus mishandeld geweest en ik was al ene paar keer met iemand naar buiten geweest en dat ging heel goed en toen op een dag zei ik ma ik ga alleen naar buiten. Bij de weg draaide hij om en ging in ren galop over straat richting huis gewoon uit angst van vorige eigenaar toen heb ik hem omgetrokken en nog een keer geprobeerd en toen lukte het met me stem en insluiten daarna heeft hij het nooit meer gedaan. Hiermee kon ik dus mijn ouders bewijzen dat mijn paard en ik elkaar vertrouwen en nu vertrouwen mijn ouders mij aan mijn paard toe...
Laatst bijgewerkt door Lisjuh87 op 10-10-04 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:16

Ik ga ook redelijk vaak alleen wandelen met Ushi, omdat er niet altijd iemand is die mee kan gaan, en omdat ze anders weer niet gewerkt heeft. Wij hebben geen bak, dus ik heb niet veel keuze. Scheve mond Vind het zelf ook wel best gevaarlijk, en heb ook altijd mn mobieltje mee voor als ik zou vallen, en heb zoizo een cap op (altijd hoor, ook als er iemand anders bij is). Ik ben nog nooit gevallen, maar vind het maar normaal dat je ouders bezorgd zijn, en het zeker niet achter hun rug gaan doen hoor.

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:18

Anjatjeuh schreef:
Ik ga ook redelijk vaak alleen wandelen met Ushi, omdat er niet altijd iemand is die mee kan gaan, en omdat ze anders weer niet gewerkt heeft. Wij hebben geen bak, dus ik heb niet veel keuze. Scheve mond Vind het zelf ook wel best gevaarlijk, en heb ook altijd mn mobieltje mee voor als ik zou vallen, en heb zoizo een cap op (altijd hoor, ook als er iemand anders bij is). Ik ben nog nooit gevallen, maar vind het maar normaal dat je ouders bezorgd zijn, en het zeker niet achter hun rug gaan doen hoor.

Achter de rug om zou ik ook niet doen want als er dan wat gebeurd denk ik dat je echt zelf een groot schuldgevoel krijgt en denk dat je ouders dan minder vertrouwen met andere dingen in je hebben

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 12:39

Ik begrijp ze ook voor de volle 100% maar ik wil ook gewoon graag vaker buitenrijden. Mijn moeder weet ook dat hij mij vertrouwd, dat zegt ze zelf maarja als niemand met me mee wilt....

jobiene14

Berichten: 185
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:42

Ik denk dat als ik al lang rij en mn paard of pony egt vertrouw dat het dan ook wel mag van mn ouders maar als je gewoon een mobieltje meeneemt en je rijdt gewoon op rustige plekken(daar bedoel ik dus niet mee op de hei ofzo want als je er dan nog afdondert is er ook niemand anders) en ik zal ook niet langs drukken wegen gaan rijden want dan kan je pony natuurlijk ook schikken maar ja what ever... Ik zou het gewoon nog ene keer vragen en anders ga je gewoon Tong uitsteken

I love mn haffie IRIS

Chanelletje

Berichten: 848
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Kartonnen doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:43

Je bent denk ik niet de enigste hoor.. Lachen
Zelf mag ik wel alleen buitenrijden,
maar dat kan ik dus niet met een gebroken been.. Haha!
Met Trouble rijd ik nooit buiten (behalve in de weide),
Trouble heb ik pas gekocht en kan hem niet aan..
Met Munia deed ik best vaak buitenritten zonder ouders/vriendinnen,
maar dat kan nu ook niet meer sinds ze ataxie heeft .
Ik ga wel altijd met Trouble aan het halster gewoon buiten wandelen,
bij Munia doe ik dat ook Knipoog

Eerst mocht ik ook nooit alleen buitenrijden Knipoog

Mischien moet je het op een of andere manier bewijzen dat je wel alleen buiten kan rijden?

*nu nog bedenken hoe.. -_-' *

Haha! Woeii!! Die kleurtjes zijn wel erg leuk!! Tong uitsteken
Kun je mensen mee pesten =) Haha!
Lachen Lachen Lachen Trouble en Propje zijn mijn Schatjes!! Lachen Lachen Lachen

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 13:01

Mijn paard staat in de polder maar meestal doen we een rondje waar redelijk weinig mensen zijn. Dan zou ik ook een rondje kunnen doen waar gewoon altijd wel mensen zijn. Ik ben voorzien van een mobiel en ik zou dan ook een kaartje met nodige gegevens aan het zadel kunnen hangen.
Ik denk dat ik het gewoon een keertje met mijn ouders moet overleggen want wandelen mag wel gewoon, dan kan je ook net zo goed een lel van je paard krijgen en bewusteloos op de grond vallen.

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:51

Ik rijd met Natan ook wel eens alleen buiten,
niet alleen omdat iemand anders niet mee kan maar ikvind het ook altijd wel fijn.
Ik rij meestal 2 x in de week buiten als t kan Tong uitsteken
en meestal ga ik 1x in de week alleen..meestal rijd ik dan naar me thuis dat is met galop en draf erbij ong. 20 min.
Ik vind het lekker even alleen en ik mag het ook..
Maar ik kom alleen maar opstukke waar altijd wel mensen zijn!!

Rust in vrede lieve Ziggy, ondanks je problemen, hielden we van je.. wat zullen we je missen, maar nooit vergeten..

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:06

Lintjuuuh schreef:
want wandelen mag wel gewoon, dan kan je ook net zo goed een lel van je paard krijgen en bewusteloos op de grond vallen.


haha, pas maar op met wat je zegt, straks mag dat ook niet meer! Knipoog
ik rijd wel meestal alleen buiten, maar my way staat naast een woonwijk, er zijn dus altijd overal mensen.... dat scheelt denk ik wel.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:12

Ik ben het wel een beetje eens met je ouders. natuurlijk is het heerlijk om lekker met je paardje buiten te rijden. Maar hoe braaf je paard ook is... er kan altijd wat mis gaan en als je bewusteloos raakt heb je aan je mobieltje ook niks.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je wat vaker buiten wil rijden. Dat zou mijn keuze ook zijn! is er niet iemand van bokt die bij jou in de buurt woont die mee zou kunnen?

.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:19

Ik rijd altijd alleen buiten! soms gaat er wel een vriendin mee, maar meestal toch lekker met mn verzorgpaardje en ik saampjes.
gewoon een mobieltje mee, huppa, klaar is kees.
misschien kan je voorstellen of ze het goed vinden als je:
- mobiel mee neemt
- een kokertje aan je pony's zadel en hoofdstel vast maakt met jullie telefoon nummer
- een kaartje mee neemt ( voor jezelf) met telefoon nummer enz...

igg succes ermee!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:22

Jammer dat je niemand hebt om vaker mee uitrijden te gaan. Misschien een oproepje op bokt plaatsen?
Ik ga zelf ook het liefste samen op pad. Heb ook altijd een mobiel bij me en ik heb idd ook een naamkokertje aan het zadel zitten.
Vervelend dat t niet mag maar ook wel begrijpelijk....er kan zo veel gebeuren.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:53

Lintjuuuh schreef:
Mijn paard staat in de polder maar meestal doen we een rondje waar redelijk weinig mensen zijn. Dan zou ik ook een rondje kunnen doen waar gewoon altijd wel mensen zijn. Ik ben voorzien van een mobiel en ik zou dan ook een kaartje met nodige gegevens aan het zadel kunnen hangen.
Ik denk dat ik het gewoon een keertje met mijn ouders moet overleggen want wandelen mag wel gewoon, dan kan je ook net zo goed een lel van je paard krijgen en bewusteloos op de grond vallen.

Ik denk dat je met je ouders moet gaan praten want inprincipe is wandelen met je paard gevaarlijker. In het zadel heb je altijd meer te vertellen want een paard kan zo bovenop je springen en als een paard echt weg wilt en je loopt er naast denk maar niet dat je hem dan kan houden...

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 00:56

Mijn ouders vonden het ook wel een eng idee.
Meestal reden we met zijn tweeen, maar dat kan nou eenmaal niet altijd.
Maar als ik dan alleen op pad ging, dan moest ik mijn mobiel meenemen.
En ik zei dan ook wel hoelang ik van plan was om weg te blijven.

Nieuw profiel! Eindelijk

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 08:08

Ik ben 16 en mag wel alleen buiten rijden op beide hafs.
Met mijn vorige paard mocht ik dat niet KWPNer wat drammerig buiten etc.

Mijn eene haf waar ik eigenlijk bijna altijd op rij is ubermak en soms als de rijder van de andere drukkere haf niet kan ga ik daar op, maar meestal rijden we met z'n 2en.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, hoogendroog, m0niekkkie, Mark0919, Ninouschka, Vagabondo en 43 bezoekers