Op paardenjacht en waarschijnlijk een nieuw paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15456
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Op paardenjacht en waarschijnlijk een nieuw paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 20:06

Omdat het nooit echt heeft geklikt tussen Norita en mij was ik al een poos op zoek naar een koper en naar een ander paard.
Omdat de kopers ook niet echt kwamen, heb ik toch besloten om eens op een handelsstal te gaan kijken.
Vandaag naar Groningen geweest om paarden te kijken.
Verschillende paarden gezien, maar geen echte klik of domweg kreupele paarden gezien Boos!

Maar het laatste paard, een merrie van 4 jaar van ong. 166 (Inspekteur x Astronaut) sprak mij toch wel echt aan.
Na gereden te hebben sprak ze me nog meer aan. Een heerlijk opgewekt paard met ruime gangen. En ik ben nu toch een beetje verliefd geworden...Ze heeft een prachtig koppie met mooi heldere oogopslag en over haar bouw valt ook niet te klagen.

Dus nu komt de handelaar donderdag om mijn paardje te bekijken en een prijs te bespreken. Mocht dit lukken dan wordt het paard gekeurd en wordt ze na goedkeuring van mij!

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:47

Wat gaaf zeg voor je!
Hoop voor je dat ze goedgekeurd wordt... Lachen

Succes met het verkopen van je huidige paard...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48421
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:08

jammer dat Norita de handel in gaat... Verdrietig

maar wel gefeliciteerd met je nieuwe paardje... Lachen

Libertylove

Berichten: 2312
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:51

gefeliciteerd met je nieuwe paardje... als alles doorgaat natuurlijk!

luuntje

Berichten: 13976
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:31

Ik hoop voor jou dat het allemaal gaat lukken.
Succes.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15456
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 18:22

SmithsGirl schreef:
jammer dat Norita de handel in gaat... Verdrietig

maar wel gefeliciteerd met je nieuwe paardje... Lachen


Inderdaad heel erg jammer, ik had het ook liever anders gezien. Maar er waren weinig kopers voor haar. Wel veel reacties, maar helaas van te jonge meiden met te weinig ervaring.
Ik heb er eerlijk gezegd ook een dubbel gevoel bij. Norietje moet weg omdat het baasje het niet vindt klikken.
Mocht de inruil doorgaan, dan zal ik wel een brief bij het pakketje met papieren doen voor de nieuwe eigenaren, met aanvullende informatie en met mijn tel.nr. Zo hoop ik dat ik toch nog iets van haar ga horen.

Ik denk overigens dat ze niet lang bij Sipko hoeft te blijven, het is volgens mij wel een paard wat snel verhandeld kan worden. Ik hoop dat ik haar nog eens tegen ga komen op een wedstrijd met een klein hittepetit ruitertje erop, iets wat volgens mij echt bij haar past.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:45

Wat leuk voor je zeg Haha!
veel plezier met haar en hopen dat het goed gaat Lachen

Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:06

Ik hoop voor je dat het gaat lukken allemaal!!
En dat je veel plezier zult gaan beleven met je aankomende nieuwe paard!!!
Houd ons op de hoogte!!! (+foto's he?!?!)

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:47

Jammer dat die mooie dame van je bij een handelaar gaat belanden, maar ze gaat vast en zeker een leuk baasje vinden, die ver met haar gaat komen.
Ben erg benieuwd naar dat leuke paardje dat je nu op het oog hebt.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15456
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 11:27

Jennygirl schreef:
Jammer dat die mooie dame van je bij een handelaar gaat belanden, maar ze gaat vast en zeker een leuk baasje vinden, die ver met haar gaat komen.
Ben erg benieuwd naar dat leuke paardje dat je nu op het oog hebt.


Tsja de dagen beginnen de dringen. Donderdag komt Sipko (handelaar) kijken bij mijn meisje. Wat begon met kijken begint nu toch een beetje afscheid te worden. Ik heb gisteren al een lekker potje zitten janken en probeer maar aan andere dingen te denken.
Helaas Norita is maar 1.47 en ik ben 1.65, dat is nog niet zo´n probleem, maar mijn gewicht is ook niet 55 kg. Ik merk en zie dat ze daar ook problemen mee heeft. Men. Weijers, haar fysio heeft dat ook al eens tegen me gezegd. En helaas er zijn geen particulieren die staan te springen om haar.

Foto´s van het nieuwe paard komen zo spoedig mogelijk als alles goed gaat. Ik laat haar thuis (bij mij) keuren door mijn eigen DA. Omdat ik dat toch net iets vetrouwder vind.

Mocht er trouwens iemand iemand van Bokt interesse hebben in haar, dan mag die me altijd pb-en. Over de prijs kan gepraat worden, maar geen fantasieprijzen. Haha!

marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:54

Ik ben benieuwd... Maar ik denk dat je paardje het echt wel goed gaat krijgen bij iemand anders, en dat ze echt niet lang bij een handelaar blijft, daar is ze te luxe voor. ( even in je profiel gespiekt Haha!)

Laat je weten hoe het gegaan is met de keuring?