Fietsers.....grrrrrrrr

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Fietsers.....grrrrrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 10:38

Oke, ik heb nu ook een eerste ervaring met vervelende mensen in het bos..!

Gisterenmiddag, wij reden met z'n vieren in het bos. Nog niet op het ruiterpad want daar waren wij nog niet. Een vrij smal pad dus achter elkaar. Komen er vier van die moutainbikers de hoek om zeilen.

Ik dacht, die stoppen wel even, want er was gewoon geen ruimte om langs elkaar heen te gaan.. Maar nee hoor, de heren fietsten gewoon door totdat hij pal voor Iris stond en toen moest hij wel stil staan..

Ik was zo verbaasd dat ik er uitflapte "Wat doe je nou stommerd!" Hij keek me aan. Ja, jullie mogen hier niet komen.. nee, jullie wel! Toevallig is het stuk bos prive eigendom van mijn overbuurman en wij mogen daar door heen rijden. Iris hield zich nog vrij rustig, het paard van mijn nicht niet. Ze zei later, ik hoopte dat hij er bovenop zou springen..

Wat ik het meest raar vond, is dat er niet even overlegd kon worden met deze mensen.. En dat mensen echt geen flauw benul hebben wat levende beesten doen of kunnen doen op het moment dat je met je fiets op 2 cm afstand langs heen crossd.. Echt onvoorstelbaar!

Snader
Berichten: 1560
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 11:15

Ik rij dan (zelf) geen paard, maar ik kan mij er ook vaak genoeg aan ergeren! Vooral aan auto's die op zo'n weilandweggetje met een veeel te hoge snelheid, veeel te dicht langs een paard komen rijden... Dat is vragen om ongelukken! Scheve mond

Als ik met mijn brommer (of auto) langs paarden rij, schakel ik altijd even terug. Kleine moeite dacht ik zo...

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 11:36

Ja, aan de andere kant erger ik mij aan sommige ruiters. Als ik dan in de auto rijdt en ze ga inhalen, gaan velen met hun handen een beweging maken in de zin van : "doe rustig aan"

Dan vreet ik mezelf helemaal op. Ten eerste weet ik wel dat je dat bij paarden moet doen En dus doe ik het ook. En ten tweede bepaal ik altijd nog zelf of ik dat doe.
Natuurlijk weet ik ook wel dat een groot aantal mensen gewoon in dezelfde versenlling doorrijden en dat jullie dat risico niet kunnen nemen.
Maar ik erger me er wel aan.
Schijnheilig

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:08

En dan zijn mountainbikers eigenlijk nog de goeden onder het kopje fietsers.
Wielrenneres en dagjesmensen zijn absoluut het ergst. Die geloven stellig dat ze de enigen zijn die gebruik mogen maken van de weg, en als het tegenzit beginnen ze meteen te schelden. Het is in mijn geval al een aantal keer ontaard in een niet charmante woordenwisseling... Bloos

DameBlanche0

Berichten: 18
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:09

Gelukkig is je paard niet geschroken!

Mijn pony is gelukkig ook niet snel bang, maar een keer heb ik echt mijn adem in gehouden. Ik reed zamen met een vriendin over de dorpstraat in Assendelft. Ze waren aan de weg bezig dus deze was al smaller dan normaal. We stapten dus achterelkaar zo dat auto's en fietsers netjes konden paseren. Komen er twee jongens aan op fietsen in tegengestelde richting rijd een van hen voor de grap recht op ons af en laat zijn fiets voor mijn pony's neus stijgeren!!!!!

Het paard acher me reacheerde wel en ging dus dwars op de weg staan!

Mijn pony (ongeveer 1,50 dus niet zo klein gelukkig) was gelukkig niet bang en zette nog een stap in zijn richting, daar schrok hij zo van dat hij nog om viel ook! Ondertussen reden er ook nog drie auto's achter ons (ze waren al gestopt om dat ze zagen wat er gebeurde) die met de raampjes open hem nog een paar flinke uitbranders gaven om dat ze precies gezien hadden wat hij gedaan had.

Dit is gelukkig goed afgelopen dankzij de opletende automobilisten en mijn pony die niet bang was, maar voor het zelfde geld waren ze omgekeerd en lagen we op de auto's

Hoe braaf je paard ook is je bent altijd afhangkelijk van andere weg gebruikers en de samenwerking tussen beide of meerdere partijen!!!!

Kornelius

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: pfalzdorf (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:21

Sjoert schreef:
Ja, aan de andere kant erger ik mij aan sommige ruiters. Als ik dan in de auto rijdt en ze ga inhalen, gaan velen met hun handen een beweging maken in de zin van : "doe rustig aan"


Tja, ik snap je ergernis wel. Alsof jij er hard voorbij zou rijden! Wij maken ook zulke bewegingen als er auto's aangereden komen, omdat veel automobilisten het niet weten. En we kunnen niet aan de auto zien of de bestuurder van plan is af te remmen of met 100 km/u vlak langs de paarden te scheuren (want zo hard wordt vaak wel gereden op de landweggetjes).

Misschien een grote sticker "ik minder snelheid bij paarden"?? Haha!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:36

Snader schreef:
Als ik met mijn brommer (of auto) langs paarden rij, schakel ik altijd even terug. Kleine moeite dacht ik zo...


Weet je hoe stom ze kijken als je dat doet Haha! , kun je nagaan hoe vaak mensen/ruiters dat nu nog kunnen verwachten van iemand op een brommer of met auto. Ik ben zelf 1x zowat aan de kletter gegaan door zo'n etter op een scooter, hij kwam niet terug toen ik hem zijn huid vol schold, had ie denk ik een zweep in zijn nek gehad Schijnheilig

Berdien

Berichten: 64523
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:03

Ja, verkeer kan ontzettend hinderlijk zijn ja. Maar aan de andere kant, ruiters kunnen er ook wat van! Ik denk dat het gewoon een kwestie van aanpassen is. En van solidariteit. Maar het een gaat bijna niet zonder het ander.

Snader
Berichten: 1560
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:23

Annechien schreef:
Weet je hoe stom ze kijken als je dat doet Haha! , kun je nagaan hoe vaak mensen/ruiters dat nu nog kunnen verwachten van iemand op een brommer of met auto. Ik ben zelf 1x zowat aan de kletter gegaan door zo'n etter op een scooter, hij kwam niet terug toen ik hem zijn huid vol schold, had ie denk ik een zweep in zijn nek gehad Schijnheilig

Ja ik weet het! Altijd als ik met mijn toch wel sportieve brommer aangejakkerd kom, dan zie je ze al denken. Oh nee he, weer zo'n "scooterrijder" die met veeels te veel snelheid en geluid langs komt sjeezen. Scheve mond
En als je dan netjes terugschakelt en ze heeel langzaam passeert, dan zie je altijd van die lachende verbaasde koppen. *LOL* Prachtig vind ik dat! Ik kan me ook niet herinneren dat iemand mij ooit eens niet bedankt heeft! Heel netjes! OK dan! (Maar eigenlijk zou het allemaal de gewoonste zaak van de wereld moeten zijn...)

Persoonlijk vind ik dat veel stoerder dan met tig kilometers per uur langs te jakkeren... Tong uitsteken En altijd leuk dat je dan zo je brommer kan showen. Schijnheilig Die levert over het algemeen ook verbaasde blikken op. Cool

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:28

Kornelius schreef:
Misschien een grote sticker "ik minder snelheid bij paarden"?? Haha!


Dan zou die op de voorruit moeten?

Kornelius

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: pfalzdorf (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:39

Ja inderdaad, dwars over de voorruit,
Nadeel is dan natuurlijk wel dat je geen zicht meer hebt, maar goed
Elk voordeel heb ze nadeel... Clown

Of een sticker achterop "die gebaren waren niet nodig hoor" - ook in andere situaties van toepassing!

Selena87

Berichten: 1635
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:44

Ik vind het irritanter als automobilisten of fietsers of iets in die richting juist heel dicht achter je gaan rijden en daar blijven rijden vanplaats inhalen.
Je word er gewoon helemaal zenuwachtig van en daardoor gaat je paard ook reageren.
Of als mensen overdreven langzaam lang je heen gaan rijden dan is de kans op een aanvaring juist groter want des te langer je naast een paard rijd kan ze ergens van uitwijken en dan de auto eerder raken dan dat iemand met redelijke snelheid langs je heen rijdt.
Maar idd iemand die met 120 lang je heen scheurt is ook niet prettig

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:46

Kornelius schreef:

Of een sticker achterop "die gebaren waren niet nodig hoor" - ook in andere situaties van toepassing!


Ooh wat een geniaal idee!!! Dat ga ik uitwerken!

geeek

Berichten: 1026
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:36

nou ik heb het bij ons op het fietspad daar moet ik over als ik na de bos ga dus s'middags komen daar allerlij schoolkinderen voorbij nou in een groep doen ze dan altijd even stoer en fietsen ze recht op ons af nou sammie trekt zig daar echt niks van aan maar ik tik ze dan nog even met mijn zweep aan *LOL* *LOL* kheb een keer gehad dat ze een klap op de kont van sammie gaven en toen ben ik ereven achter aan gedraafd en even een flinke klap met de zweep gegeven