Jawel, Kim gaat ORUN doen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:48

Fitzroy schreef:
Maar alleen voor het papiertje vind ik de 3e fase nog best duur, miss.


Daarom wacht ik nog even tot ik later groter ben en heeeeel veeeel centjes heb.. Haha!

Barrie

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 23:29

Ik heb afgelopen winter de eerste fase richting dressuur gedaan. Ik vond het helaas ook niet echt heel erg nuttig ... Ik had niet echt het gevoel dat ik veel bijgeleerd heb (voornamelijk hoe men in Ermelo paarden gereden wil hebben Knipoog ).
Voor mij was het diploma ook de voornaamste reden en die heb ik gelukkig binnen! Ik ben voorlopig nog niet van plan verder te gaan met de tweede fase.

Maar hoe de basiscursus is: hier kan ik je weinig over vertellen... En bovendien denk ik ook dat het afhankelijk is van je medecursisten, de cursusplaats en -leider. Veel plezier en succes in ieder geval OK dan! !

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:35

Leuk hoor!!! Ik ga hem dit jaar ook doen, in Zoetermeer, maar ik ga voor de kandidaat instructeur.

Leuk ben benieuwd Knipoog

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:12

dekoezegtboe schreef:
ik zou misschien de basis-cursus doen... maar dat is via school en in dronten op woensdag avond maar op woensdag donderdag en vrijdag loop ik stage in brielle dus dat is gewoon niet te doen Boos!

Ik ben gewoon maar puur nieuwsgierig, hoor, maar waar loop je stage?
Groetjes, Marije

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:15

Ik wil hem volgend jaar gaan doen. Kan iemand mij pb'en hoe je je daarvoor moet aanmelden? Of moet je gewoon ff bellen met de KNHS?

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:23

Ik zou dit jaar 1e fase gaan starten, maar ik had niet op tijd m'n winstpunten binnen. Nu ga ik een jaartje aanmodderen met wedstrijden en volgend jaar 1e fase beginnen.. Het lijkt mij heel erg leuk...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:04

Rosanna schreef:
Ik wil hem volgend jaar gaan doen. Kan iemand mij pb'en hoe je je daarvoor moet aanmelden? Of moet je gewoon ff bellen met de KNHS?


je kunt je ook aanmelden op de site van de knhs.

www.knhs.nl

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:17

Ik heb ook de 1e fase gedaan. Voor theorie geslaagd maar helaas twee weken voor het praktijkexamen m'n been gebroken. Ik mocht het jaar erop het praktijkexamen gaan doen maar was erachter dat ik het rijden leuker vond dan het lesgeven en heb dit dus niet gedaan! De theorie vond ik trouwens niet heel erg moeilijk. Ik had Marieke Voorneveld als cursusleider, een aanrader!

Het leuke van de 1e fase vind ik dat je op veel verschillende paarden rijdt en voor je zelf kunt zien of je binnen korte tijd wat aan een paard kunt verbeteren. En natuurlijk hoe jouw medecursisten het op jouw paard doen!

paarden4ever
Berichten: 279
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:49

ik ga ook de orun basis doen weet niet helemaal wat ik er van verwachten Bloos moet en of het me gaat lukken we zien wel het is wel handig zo'n papiertje.

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:56

Ik vond de eerste fase onzin, de tweede fase lol en de derde fase gezellig. Wel heb ik tijdens de derde fase veel les gehad van Johan Hamminga en Bart Bax. Haha! Van deze twee leer je wel rijden...
Toch weer jammer dat het een instructeurscursus is en geen ruiteropleiding... Knipoog

angy

Berichten: 207
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:45

Ik heb afgelopen jaar de Orun cursus eerste fase gedaan. Ik ben helaas gezakt op het rijgedeelte omdat ik te weinig "rijervaring" had. Wat wil je als je alleen 6.5 jaar op je eigen paard rijdt. Van de 14 mensen in mijn groep zijn er 6 gezakt op het rijden. Mensen die net als ik al jaren op een paard rijden. Degene die geslaagd zijn voor het rijden waren al semi-profesioneel in de paarden bezig. Je moet echt wel een stuk gevoel ontwikkeld hebben om een vreemd paard in 15 tot 20 minuten in stap, draf en galop correct te tonen aan de examinators. Ik vond de cursus pittig, maar buitengewoon leerzaam. Puzzelstukjes vielen op zijn plaats en ik ben zeker beter en consequenter gaan rijden. Nu ben ik voor het herexamen in mei 2005 begonnen op een manege om rijervaring op te doen. En dat bevalt heel goed en hopelijk slaag volgend jaar voor het laaste stukje van het diploma! Knipoog

In iedergeval succes met de cursus.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:54

wilde het ook gaan doen, maar wacht nog even Haha!


OK dan! succes hoor, al zal je dat denk ik niet echt nodig hebben Tong uitsteken Knipoog

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 00:01

He Kim, wat leuk voor je.
Veel plezier in ieder geval met je opleiding.
Welk paard neem je mee naar de opleiding?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 00:05

Leuk leuk leuk, en als het even kan zijn Par en ik van de partij hoor Haha!

En als je perse wedstrijden moet starten en je wilt ze daar helemaal gek maken mag je Par ook nog wel lenen Haha!
Ze zien je al aankomen op het hafnafbeest Tong uitsteken Als ze zeuren laat je ze gewoon ook even een rondje *puh mijn knollie is even goed als ene ander knollie hoor* Haha! Tong uitsteken

Maar zoals Promptertje al zegt, schreeuwen kan je al dus dat komt wel in orde Cool

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:30

Ben inmiddels al weer een tijdje in het bezit van het 3e fase dressuur-papiertje. Vond vooral de laatste cursus pas echt iets. Mijn ervaring is dat je wel moet zorgen dat je boven het niveau van de cursus moet zitten, wil je een beetje lekker meekomen.

Owens_hartje

Berichten: 159
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:39

Kim heel veel succes en binnen halen dat papiertje he!! OK dan!

Purtje
Berichten: 277
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 12:32

wie gaan orun 1e fase doen in vlaardingen???

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:37

GeJe schreef:
Ben inmiddels al weer een tijdje in het bezit van het 3e fase dressuur-papiertje. Vond vooral de laatste cursus pas echt iets. Mijn ervaring is dat je wel moet zorgen dat je boven het niveau van de cursus moet zitten, wil je een beetje lekker meekomen.


zo heb ik het ook ervaren.
ik heb ook al wat jaartjes geleden de gehele ORUN opleiding afgerond en het laatste jaar vond ik het jaar waarbij ik zoiets had van ..hehe, nu gaan we wat doen..niet dat de andere jaren niet leerzaam zijn geweest, ik denk dat het komt doordat de zijgangen meer aan bod komen, schouderbinnenwaarts, traver, appyementen en toen vond ik het pas echt leuk worden.

in ieder geval héél veel succes kim!