Jawel, Kim gaat ORUN doen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Jawel, Kim gaat ORUN doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 09:30

Ik heb net de bevestiging gekregen dat ik ingeschreven ben voor de instructeursopeleiding van de ORUN. Ik begin in November.........

Ben super benieuwd! En eigenlijk vind ik het ook wel heel spannend Haha! Haha! Haha!

Wie heeft Orun nog meer gedaan?


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:57

Leuk leuk!! Ik wil het ooit ook nog eens gaan doen, Misschien volgend jaar maar eens..
Have fun en succes!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 10:18

Ja, dat staat ook nog hoog op mijn verlanglijstje, al zullen ze mijn huidige paardenkeuze niet echt op prijs stellen denk ik!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 10:48

Moi. Ik vond het zelf heel leuk. Wij hadden een hele goeie instructrice. Maar dat moet je maar net treffen.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:09

ik heb de commandantecursus(tot en met l-dressuur) gedaan toen in wateringen op stal de elzenberg.

het is mij eigenlijk erg tegengevallen..de theorie is heel makkelijk van deze cursus....de praktijk is alleen gericht op volwassenen!
dat vond ik erg jammer omdat ik juist alleen kinderen lesgaf en daar de cursus voor deed.ze begeleiden je vooral in het durven lesgeven en duidelijk(in volume) lesgeven...

ik moest meenemen een minimaal d-pony die l geklasseerd was,en had mijn haflinger dan ook mee.(daar werd al raar tegen aan gekeken door de kakkers)
de andere cursisten hadden vaak m/z paarden mee.

op mijn examen moest ik dan ook 2 mede cursisten lesgeven die beide al z2 dressuur waren met hun z-paarden!!
dat is toch ver boven mijn vermogen en het geeiste?

resultaat:geslaagd met 2 zessen...gek he?

maar nu heb ik dan een papiertje!

ik weet dus niet hoe de 1ste fase(daar begin jij denk ik meteen mee?)en verder is want dat heb ik niet gedaan daar heb ik dus ook geen meningen over...

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:12

leuk! Ik wil dat ook nog steeds een doen, maar het strandt al jaren op tijdgebrek en/of blessures

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:14

lijkt me kei gaaf, is daar ook een internetadres van? hoe lang duurt dat?

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:19

Volgens mij ken je mijn mening al.

Ik vond het een waardeloze cursus en zonde van het geld.
Je kunt dat geld beter in privelessen stoppen, daar leer je meer van.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:20

Ik neem aan dat jij het puur voor het papiertje doet.
Ik verwacht niet dat jij er wat leert Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:26

casanova schreef:
.ze begeleiden je vooral in het durven lesgeven en duidelijk(in volume) lesgeven....


Hahhaaaha, nou dat hoeft Kim niet te leren hoor, ik hoor haar achterin de 20*60 bak prima *LOL*.

Ik ben ook bang Kim, dat je er qua leren niet zo heel veel van opsteekt, maar het papiertje is natuurlijk nooit weg.

Extremely rare and Beyond Compare

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:43

irish_lady schreef:
Ja, dat staat ook nog hoog op mijn verlanglijstje, al zullen ze mijn huidige paardenkeuze niet echt op prijs stellen denk ik!


Tsja zelfde probleem hier... voldoe aan alle eisen, behalve een knollebol van 160.... Huilen Pestkoppen daar bij het orun...

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Sall

Berichten: 6651
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:48

Kijk, jóu ga ik in de gaten houden GK! De bedoeling was dat ik die opleiding volgend jaar ga doen.
Leek me onwijs leuk, en dat papier leek me toch ook heel belangrijk (er lopen naar mijn inzicht een hoop 'beun-de-hazen' rond.. Knipoog

Maar ben de laatste tijd toch aan het twijffelen. Hoor van meerdere mensen dat het onwijs tegen valt, en het kost idd een hoop geld, dan wil je er toch wel iets voor terug.

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:51

Hier nog een Kim die van plan is volgend jaar de Orun-opleiding te agan doen... Tong uitsteken

Purtje
Berichten: 277
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:51

ik ga dit jaar 1e fase doen in vlaardingen!

daffodil

Berichten: 10429
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 13:27

ook ik ga eerste fase doen in zoetermeer (of bleiswijk), heb basis twee jaar geleden al gedaan. Vind het leuk om te doen en heb er zin in.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 14:39

Ik heb geen flauw idee wat ik ervan moet verwachten. Ik ga inderdaad naar de Elzenberg.
Syl met Par en Ineke met Levi willen mee komen voor de praktijk en ach als ze lastig gaan doen vraag ik of Tyrza een keer met Tol mee komt Haha! Haha! Haha!:D Die voldoet vast aan de eisen Haha!.

De grootste drijfveer om dit te gaan doen is het papiertje, ik krijg steeds meer lesklanten en dan kan ik me goed gaan verzekeren enzo, wordt toch steeds belangrijker. Straks gaan ze het echt verplicht stellen en dan rijzen de kosten helemaal de lucht in.

En slechter kan je er nooit van worden toch?

Ik moet bij de basiscursus beginnen. Ik heb als 16/17 jarige M gestart met mn pony, maar die spullen heb ik allemaal niet meer, en hun na ijverig zoeken ook niet......... komt het volgende probleem, ik heb wat moeite met starten 1. omdat ik altijd in de weekeinden mn winkel draai 2. heb geen paard waar ik mee kan starten (ik kan altijd wel een paard van een lesklant "lenen" maarja of dat handig is weet ik ook niet) en 3. Ik vind wedstrijden rijden helemaaaaaal niet leuk....... Dus ik ga kijken of ik mijn mondje zo kan roeren dat ik zonder starten de rest ook mag gaan doen.

kweenie hoe flexibel ze daarin zijn

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:44

ik zou misschien de basis-cursus doen... maar dat is via school en in dronten op woensdag avond maar op woensdag donderdag en vrijdag loop ik stage in brielle dus dat is gewoon niet te doen Boos!

Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Ralinda

Berichten: 165
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 17:08

ik ga de basiscursus doen op school in barneveld.over twee weken begint de cursus. ik heb er positieve verhalen overgehoord. ik heb er wel zin in

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:24

Ik heb de basiscursus gedaan en ik vond het 3x niks!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:22

Ik ga ook beginnen aan de basis cursus.

Ik wilde wel Orun.(is net zo duur, afzetters) maar zie het niet zitten om om vreemde paarden te rijden met mijn rug enzo. Ik mag gewoon niet hard meer vallen. Dat is zowiezo niet slim. Maar wil graag blijven lopen dus..

Ik ga de cursus doen in Wanroij

Wel hele late tijden. Hij start om half acht tot half elf. Ik ben benieuwd wie ik zo gek krijg. De meeste kids moeten naar school de volgende dag. En met de trailer is het toch een uurtje terug rijden. Moet wel een D of E pony meenemen. Dat kan Karan wel zijn. Maar wie moet ik laten rijden?? Is er een bokker zo gek? (liefst met trailer)

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:58

GK, als je niet geklasseerd bent lukt het je niet om naar de 1e fase te gaan, kan ik je nu al zeggen

Zelf heb ik ook 1e fase gedaan, maar alleen het lesgeven en de theorie gehaald, rijden gezakt (ook wegens mijn rug). Ik vond mijn cursus niet zo, met het examen reed iemand op het paard van der zus die ook mee reed in die groep, vind ik niet kunnen. Tijdens mijn les kwam er een schovel binnen en begon er vanaf de kant keihard iemand te gillen naar iemand anders.... Tevens liep er een paard mee die eigenlijk ongeschikt was, maar toch mee mocht in het examen terwijl de mijne veel beter was en niet mocht (ze vonden hem te klein..) Heb toen mijn andere paard gereden, dus op zich geen probleem. Tja en verder, ik rij gewoon niet volgens de ORUN manier werd er gezegd...

Ik ga als het goed is wel de ORUN mennen doen, dit gaat mij denk ik beter bevallen, heb al eens ergens gekeken, zag er goed uit.

WestBestJarig
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 23:56

Ik sluit me volledig aan bij Fitzroy. Ik heb vorig jaar 2e fase gedaan en ga ooit nog wel een keer voor de derde fase, maar dat is meer voor het papiertje (en het gevoel dat ik in ieder geval iets afmaak... Lachen )

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 00:08

Knipoog, wat zijn we het weer eens.

Maar alleen voor het papiertje vind ik de 3e fase nog best duur, miss.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 06:03

Heike bij de basiscursus mag je ook zelf rijden!

Wij hadden een groep van 15 mensen er werd alles aangedaan om iedereen te laten slagen voor het theorie gedeelte. Er waren er 3 gezakt op het theorie en die mochten het mondeling over nieuw doen, 2 daarvan slaagten meteen en 1 daarvan mocht het mondeling nog een keertje doen Verward

Daarna de praktijk daarvan zijn 8 mensen geslaagt en 7 gezakt, ik vind het nogal wat Scheve mond

Degene die instructie gaf aan ons was een vreselijk figuur, het is nog 1x ontaard in een hevige discussie waarbij 2 meiden zaten te huilen. Gezelligheid was nergens te bekennen en iedereen ging 26 weken met tegenzin heen. Volgens de instructiemeneer lag het duidelijk aan de groep want wij vatte het kritiek verkeerd op. Ik kan je wel vertellen dat het daar dus echt niet aan lag! Boos!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

daffodil

Berichten: 10429
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 06:21

ik heb een enorm gezellige basis cursus gehad waarbij je mocht kiezen, zelf je paard mee en rijden of iemand anders meenemen met paard. Heel veel uitleg gekregen, veel geleerd en met zes achten geslaagd! En nee...bij ons is niet iedereen geslaagd hoor. Een stuk of drie waar we onze twijfels al over hadden, hebben het inderdaad niet gehaald.

Het leuke van basis is, behalve natuurlijk het dressuurlesgeven, dat je ook springles gaat geven. En of je er nu wel of niet wat mee van plan bent, ik merk bij mijn lessen dat het soms toch van pas komt. Ben niet de aangewezen persoon om iemand echt te leren sprinen, dat niet. MAar vooral bij mn kinderlessen gebruik ik nog wel eens wat.

Ik vond basis echt een aanrader, en ik heb het destijds helemaal niet voor het papiertje gedaan maar voor de lol en voor de afwisseling van mijn paard! Nu ga ik overigens eerste fase doen (wel voor t papiertje dus....).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jihama en 36 bezoekers