Onderuit getrapt door mn paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Onderuit getrapt door mn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 11:36

Geen verslag van de dag, maar verslag van zaterdag.

Ik ging zaterdag met mn vriend de paarden binnen zetten, Belle een beetje loswerken en Lora dr medicijnen geven, het ging toch wat anders dan ik had verwacht.
Ik had eerst al aardig ruzie gehad met Belle, Lora mocht wel naar stal, en zij niet! Zij moest eerst werken voor dr eten... (wat ben ik toch gemeen :P ) Lora zou dr eten trouwens ook pas krijgen als ik klaar was met Belle, maar Belle vond dat ze allebei NU maar eten moesten krijgen Clown Na een hoop getouw trek heb ik dr dan toch maar op stal het freestyle halster om gedaan, ipv op de poetsplaats. Ze kreeg door dat ze misschien maar beter kon gaan luisteren, en dat deed ze!! Waar ze een tijdje terug absoluut niet reageerde op iemand die dr vooruit probeerde te drijven, stapte en draafde ze nu keurig netjes dr rondjes. Het verschil tussen stoppen en om was nog wel moeilijk, maar we blijven gewoon oefenen! Ik had het een tijdje niet gedaan, de vorige keer sloot ze zich helemaal af. Maar nu deed ze heel braaf! Lachen

Toen terug op stal, paardjes lekker een bak hooi gegeven allebei, spulletjes opgeruimd, medicijnen voor Lora gemaakt, ze heeft een virus opgelopen. Ze moet 3 van die kleine spuitjes in dr mond leeggespoten krijgen. Smerig dat ze het spul vind! het stinkt ook wel heel erg hoor... Donderdag en vrijdag was het mn moeder en mij ook gelukt, dus ik vond dat het nu ook maar moest lukken. Vriend had dr aan het halstertouw en goed ook, ik probeer de eerste spuit dr mond in te krijgen... ze stond wel een beetje te stampen, maar ik moest dat natuurlijk negeren 'dat deed ze gister ook, er gebeurt heus niets hoor' MOOI WEL! Ze haalde uit naar voren en opeens lag ik op de grond! Mn vriend stond daar nog met dat paard, wattie niet los durfde te laten, in zn andere hand de rest van de medicijnen. en ik lag gelijk te huilen in het stro Huilen Hij schrok zo heh, wist niet meer wat ie nou eerst moest doen, ik moest die stal uit, maar als hij Lora los zou laten wist hij natuurlijk niet of ze zo boos was dat ze me nog eens zou aanvallen. Dus paard vasthoudend heeftie mij de stal uit geholpen. Lovers Ik kon gelijk al niet meer lopen, in eerste instantie was het mn kuit die pijn deed, daar had ze me geraakt, maar heel snel daarna begon mn enkel ook pijn te doen. Schoen uit gedaan en mn toen was het al helemaal dik. Vriend heeft ijs gehaald en mn ouders gebeld, toen die er waren zijn we naar de eerste hulp gegaan. Het is niet gebroken, maar wel goed gekneusd.
Ik mag vanavond proberen of ik er weer op kan lopen, maar zoals het nu voelt weet ik dat nog niet zo....

Voortaan kijk ik wel uit als mn paard probeer smerige medicijnen te geven!
Een spuit met appelstroop vreet ze trouwens wel, heeft mn moeder gister uitgeprobeerd, dus het ligt aan het spul erin, niet aan de spuit... wat we daaraan hebben... voorlopig niets Tong uitsteken

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 11:38

welkom in de wereld van de lompheid van de Noriker Clown

Ik draag altijd schoeisel met stalen neuzen en heb er altijd een hengstenketting op, hoewel Morrie na anderhalf jaar al stukken minder lomp is....

Lora ook al aan de medicijnen??Wat mankeert ze???

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 11:58

Lomp? welnee joh! Clown

Ik heb na een keer Belle op mn tenen ook altijd mn kisten aan met stalen neusen, maar die zitten niet tot aan mn knieen Knipoog

Lora heeft een beetje griep, ze heeft van de dierenarts antibiotica prik gehad en moet nu hoestdrank en iets voor een betere weerstand krijgen.
Je weet hoe ze erbij staan bij Wanda, te dun om enige weerstand te hebben. dus het eerste virusje wat ze tegenkwam heeft ze opgepakt.
ach ja, het gaat helemaal goed komen met dr Lachen
tenzij ze me nog een keer schopt tenminste... Extreme duivel

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:26

tja ik weet alleen van horen zeggen, ik ben er al anderhalf jaar niet meer geweest Bloos!

Jammer dat Lora ziek is, is ze verder wel goed ter been enzo???

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 12:40

Ze was echt broodmager toen ze kwam, is nu in nog geen twee weken alweer heel wat op geknapt gelukkig Lachen

De dierenarts is donderdag geweest, dr benen zijn helemaal perfect! Haha! Zij wel..... Tong uitsteken

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:52

nou veel beterschap dan maar, hopen dattie de volgende keer snapt dat het voor z`n eigen bestwil is

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:54

Kuikzz schreef:
Ze was echt broodmager toen ze kwam, is nu in nog geen twee weken alweer heel wat op geknapt gelukkig Lachen

De dierenarts is donderdag geweest, dr benen zijn helemaal perfect! Haha! Zij wel..... Tong uitsteken

nou das iig wel gelukkig!!! maar ook super dat ze al zo is opgeknapt!!! *LOL*

hubble
Berichten: 193
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:39

Zo zie je maar dat je altijd moet oppassen bij paarden. Ook al zijn ze koudbloedig en braaf. Gelukkig is het met jullie benen weer goed. OK dan!

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:42

Ohh leanne!! Kijk je wel een beetje uit met die tankjes? Haha! Haha!

Sterkte met je voetje!

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 22:53

zo braaf vond ik dr niet mam Haha!
en ik zal zeker uitkijken voortaan!

kan nu gelukkig al weer een beetje lopen, het gaat vooruit

tjeetje

Berichten: 968
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 23:11

ze zijn lomp, maar wel super leuk die norikers.
strekte met je been

meikie

Berichten: 1237
Geregistreerd: 05-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 23:18

He lianne,
Vervelend van je paard om zo te reageren, appelmoes in de spuit is ook een goed middel!! en lekker goedkoop. Dat lust ze vast wel, de paarden van mijn instructrice werden al helemaal wild als ze de spuit zagen!! zo lekker vonden ze dat.
Sucses! OK dan!