Luxe probleem... (bijrijden)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Owens_hartje

Berichten: 159
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:14

Tessebes schreef:
Sorry hoor, maar ik kon niet weten dat jij ook hier op het forum komt. Ik had je netjes willen bellen van de week, maar dat hoeft nu blijkbaar niet meer. Scheve mond

Nou bij deze ben ik dan wel weer genezen. Voor mij geen bijrijders meer, ik doe het lekker maar alleen. Heb weer leergeld gehad. Ze willen een paard die Z rijd en dan sterren jagen in de B. Dat kan elke dombo.
Maar owe als ze er aan moeten werken. Verward Dat is tegenwoordig de jeugd.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 18:33

Pfff... ik vind dat je nu wel overdreven reageert, dat valt me echt van je tegen. Uiteraard mag je je eigen mening hebben, maar weet die wel te relativeren.

Nou ja, door jouw reaktie weet ik zeker dat ik de juiste keuze heb gemaakt, dit had nooit gewerkt.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:35

ja maar tessebes zo zie je maar weer; je weet nooit wie er allemaal op bokt zit en wie wat leest !!! Had het ook een stuk netter gevonden als je eerst haar had afgebeld en het dan op bokt had gezet!

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:45

ga je nu die andere ook bij langs ?? wie weet zit daar wel een leuke tussen het moet natuurlijk ook wel klikken met de eigenaar idd.. Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 19:14

IngridM schreef:
ja maar tessebes zo zie je maar weer; je weet nooit wie er allemaal op bokt zit en wie wat leest !!! Had het ook een stuk netter gevonden als je eerst haar had afgebeld en het dan op bokt had gezet!


Tja, ik had ook liever gehad, dat ze het niet gelezen had hier, maar ik heb tegen haar gezegd dat ik nog met andere mensen bezig was, dus ze wist sowieso dat ik nog verder ging kijken. Ik was overigens nog aan het twijfelen of ik nog een keertje zou gaan proefrijden, maar ja, dat hoeft nu ook niet meer.

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:30

Misschien ben je wel iets te kieskeurig?
Is niet aanvallend bedoeld hoor....

Probeer of je een paard wat vaker kan rijden voor je beslis of je het wel of niet wilt...
Ik (als paardeneigenaar) liet aankomende verzorgsters altijd een paar keer terug komen en liet ze hun eigen gang gaan, zodat ik maar ook zij konden bekijken of het paard wel of niet bij die persoon past..
Spreek verder ook altijd een proeftijd af, en ga daarna om de tafel zitten hoe jullie beiden het vinden gaan
Een klik hoeft er niet meteen te zijn, die kan ook "groeien"

Succes met je zoektocht, ik hoop dat je snel een geschikt paardje vindt OK dan!

Lindasas

Berichten: 2
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:15

IngridM schreef:
ja maar tessebes zo zie je maar weer; je weet nooit wie er allemaal op bokt zit en wie wat leest !!! Had het ook een stuk netter gevonden als je eerst haar had afgebeld en het dan op bokt had gezet!


Ja, ik deel die mening ook. Ze heeft hier tijd ingestoken, ze had alles klaar voor je en ze was erg enthousiast over je. Jullie hadden afgesproken dat jij haar zou bellen en nu komt ze deze reactie van jou tegen op Bokt. Sorry hoor, maar dat getuigt van weinig respect!

Owens_hartje

Berichten: 159
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:16

IngridM schreef:
ja maar tessebes zo zie je maar weer; je weet nooit wie er allemaal op bokt zit en wie wat leest !!! Had het ook een stuk netter gevonden als je eerst haar had afgebeld en het dan op bokt had gezet!

Inderdaad, nu kreeg ik een klap in mijn gezicht toen ik het las. Dit is al de zoveelste keer dat ik in een zure appel bijt. En die lust ik niet
Dus dit is daarom ook maar de laatste keer. Ik vind het wel erg jammer. Hij gedroeg zijn eigen best wel netjes, tegenover Tessa. Normaal als je wat van hem vraagt bokt hij eerst een tijdje als hij je niet kent. Het is een dondersteen. Maar ik vermaak me prima, en heb eigenlijk niemand nodig. Maar het had voor mijn paardje wel leuk geweest. Knipoog

sweetybeatle
Berichten: 13
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:59

zo hallo
wat zet jij der allemaal in hahaha Haha! Knipoog wel beter ik zoek ook een verzorgpaard alleen geen 1 reactie :< en wil lessen uitmesten wedstrijden of het nou springen of dressuur is maakt mij allemaal nie uit rij 11 jaar heb wedstrijden gereden met mijn verzorgpaard hier voor en weeg 51 kilo maar niemant reageerd ik wacht het wel af dus al weet iemant nog iemant die een verzorgster zoek wil je me dan please mailen aub alvast bedankt
groetjes melisss

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 09:17

Lindasas schreef:
Ja, ik deel die mening ook. Ze heeft hier tijd ingestoken, ze had alles klaar voor je en ze was erg enthousiast over je. Jullie hadden afgesproken dat jij haar zou bellen en nu komt ze deze reactie van jou tegen op Bokt. Sorry hoor, maar dat getuigt van weinig respect!


Sorry hoor, maar het was echt niet met voorbedachte rade, dat had ik al eerder gezegd. Als ik geweten had, dat ze hier ook af en toe kwam, dan had ik natuurlijk niets neergezet. Scheve mond

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:30

Als je genoeg tijd hebt kun je ook overwegen, 2 paarden te rijden. Zelf rijd ik 1 of 2 paarden per dag voor andere. niet elk paard hoef ik elke dag te rijde.
Afgelope weekend werd ik ook gevraagt om nog iemands paard te rijden. maar ik denk niet dat ik daar nog tijd voor hebt.


esther26 schreef:
Ik heb ook een tijdje geleden een advertentie op marktplaats gezet en had binnen 2 dagen 3 reacties. Werkt dus goed.

Ester ik zie dat je ook in rosmalen woont, heb je hier ook je paard staan?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:43

Esther, heb jij een broer die Dennis heet toevallig?

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:30

Haha,

ik heb Tessebes toen ook gemaild, maar ik schrijf er meerdere aan en laat er meerdere langskomen. Zij had eigenlijk heztelfde, ook meer keus.

Je moet toch weten of iemand bij het paardje past.

En Tessebes, voortaan eerst even afbellen voordat je dingen op het Forum zet! Het is nou eenmaal drukbezocht!

En heb je al wat gevonden?

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:40

Tessebes schreef:
Sorry hoor, maar het was echt niet met voorbedachte rade, dat had ik al eerder gezegd. Als ik geweten had, dat ze hier ook af en toe kwam, dan had ik natuurlijk niets neergezet. Scheve mond


Wat maakt het nou uit zeg Verward Het is toch niet zo verkeerd om te zeggen dat iets geen daverend succes was? Je kraakt iets toch niet helemaal af, maar bent eerlijk over hoe je 't vond. En geen daverend succes kan mijns inziens nog een héle hoop betekenen.

Succes met je zoektocht Tessebes!

Owens_hartje

Berichten: 159
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:05

iefke schreef:
Wat maakt het nou uit zeg Verward Het is toch niet zo verkeerd om te zeggen dat iets geen daverend succes was? Je kraakt iets toch niet helemaal af, maar bent eerlijk over hoe je 't vond. En geen daverend succes kan mijns inziens nog een héle hoop betekenen.

Succes met je zoektocht Tessebes!

Wees dan wel zo bijdehand om het eerst even aan de persoon te melden waar je bent geweest, voordat je zo iets op een forum zet. Maar ik hoorde dus helemaal niets. Vergeet ook niet dat het paardenwereldje erg klein is. En als volwassen persoon verwacht je toch zeker wel dat het eerst netjes wordt afgehandeld. Boos!
Had ik het geweten, dan had ik er niet eens op gereageert. Je moet niet vergeten dat het een hele dure hobby is, en ze had ook helemaal niets hoeven te betalen, of te doen. Alleen maar een beetje aandacht geven, lekker rijden, lessen was ook mogelijk. Eigenlijk alles wel. De verzorging verder had ik toch wel zelf in de hand gehouden. En dan mijn eigen dochter is 20 maar die heeft er geen zin meer in. Dus dat vraag ik ook niet meer. Maar die heeft wedstrijdjes met hem gereden. Zowel springen als dressuur. Maar ik ga op zoek naar een leuke wagen en tuig en dan span ik hem ook weer lekker in. Want hij kan dus ALLES. Maar geeft zich tegenover een vreemde niet zo gauw over. *LOL* Maar verder wil ik het hier helemaal bij laten, en wens Tessebes veel succes in het vinden naar een verzorgpaardje, met 1 tip. Handel eerst alles netjes af voor je het ergens post, dat is wel zo eerlijk tegenover die personen. Knipoog

ingvdh

Berichten: 6371
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:59

Ik denk dat tessebes nu wel weet dat ze eerst mensen moet afbellen voordat ze het op bokt zet Lachen Het heeft dus geen zin daar steeds weer op terug te komen.

Echter wat ik begreep is dat Tessebes nog aan het overwegen was nog een keer proef te rijden. Kennelijk vond ze het niet denderend goed gaan, maar ook niet denderend slecht. Soms moet je de tijd krijgen om over iets na te denken en niet binnen enkele dagen te hoeven beslissen.

Het wil ook niet zeggen als het niet klikt met het paard, dat het dan ook gelijk niet klikt met de eigenaar. En soms hebben ruiter en paard de eerste keer communicatie problemen (zo ik het gisteren met mijn Owen meemaakte,iemand van stal ging hem berijden en ze begrepen elkaar niet, dat kwam pas na een tijdje rijden en zoeken met elkaar).

Tessebes, ik wens je veel succes met je zoektocht en hoop dat je een leuk bijrijd paard vind.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:10

Volgens mij is nu het meeste wel over het wel/niet afbellen besproken, kunnen we nu weer ontopic gaan? Lachen

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:19

Ik heb het omgekeerde, ik heb een Z paard en zoek iemand om haar te rijden, hoe zouden jullie dat aanpakken?

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:59

trisca schreef:
Ik heb het omgekeerde, ik heb een Z paard en zoek iemand om haar te rijden, hoe zouden jullie dat aanpakken?



een duidelijke advertentie maken met info over het paard, misshcien met een leuke foto erbij.

oook heel duidelijk erin vemrelden wat je verwacht, hoe vaak en hoe oud, ervaringetc.

Zo selecteer je gelijk