PAARDEN MOGEN IN SOMMIGE GEBIEDEN WEER VERVOERD

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-01 07:35

lees het A.D van vanochtend daar staat dat in gebieden buiten het verboden gebied de paarden weer vervoerd mogen worden. zelfs naar het buitenland.!!!!!


Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 07:44

dit lee sik net op een ander forum (tinkervereniging)

Hoi,

Ik heb zojuist een telefoontje van de Politie Flevoland gehad, ik had de vraag namelijk bij hen neergelegd omdat ik Rowan graag wil vervoeren. Zij hebben het vervolgens voor mij uitgezocht en kregen het volgende te horen van de AID:


Je mag buiten de toezichtsgebieden ook vervoeren met trailer, mits:

-Hygiene protocol van ministerie naleven

-Logboek bijhouden in de auto en dit bewaren tot na de hele MKZ
crisis, hier moet het volgende inkomen:
- Datum
- Tijdstippen van vertrek/aankomst
- Bedrijven die je aandoet met tijdstippen
- Soort Paard en aantal
- En de exacte route.


dus ik heb zelf niet gebeld naar de politie. ZOu ook niet weten waar ik mn meisje heen zou moeten vervoeren manege ligt nog steeds aan de verkeerde kant van de hoofdweg.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 09:12

Ik val net buiten het gebeid noord veluwe maar val nog wel onder toezichtsgebied.. daarbij hebben we erg veel koeien dus om de boer niet in gevaar te brengen...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 09:54

Ik vind het allemaal wel vaag hoor.
Maar uit dit bericht begrijp ik dus dat deze regel wel permanenet gaat gelden (als er geen gekke dingen gebeuren)?
Niet voor 30 uur en dan weer ingetrokken?
OK, ik ga nog wel even op de site van het ministrerie kijken.....

grtx, Rieja

Josje
Berichten: 51
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 11:38

Ik hoorde vanmorgen van een kennis, dat bij ons in de regio (Hengelo, Enschede) het helemaal achterlijk is, als je OP het paard zit mag je wel rijden, maar als je er naast loopt ( ze hebben een aantal paarden die nog niet helemaal onder het zadel zijn) mag dus weer niet, nou vraag ik je.......... vreemde zaken hoor.................

Als je van Paarden houd, ken je de mens ook beter.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 12:21

Josje, ik heb van de site van het ministerie, dat er wel een paard aan de hand vervoerd mag worden, maar dan recreatief gezien. Dus paarden die nog niet onder het zadel zijn, daar mag een 'wandelingetje' mee gemaakt worden, of aan de hand meegenomen naar een andere wei anderhalve straat verder, dat soort dingen. Dat mag dus wel. Het is nog verboden om paarden van het ene evenhoevigen-bedrijf naar het andere evenhoevigen-bedrijf te vervoeren, dus in principe is het alleen toegestaan met je paard onder het zadel, aan de hand of voor de kar op straat te komen. Wat ook mag, is een paard van een bedrijf met evenhoevigen verhuizen naar een bedrijf zonder evenhoevigen, bijv. een manege. Andersom ook. Maar lessen van een vereniging bijv. mag waarschijnlijk nog niet, i.v.m. de contacten tussen die verschillende paarden die van verschillende boerderijen komen bijv.? Dat weet ik dus niet zeker, maar zo heb ik het begrepen. Wie weet of verenigingslessen (samenscholing dus) weer mag? Ik denk van niet, maar hoop dat het zo gauw mogelijk weer kan want die springlessen mis ik toch wel... en vooral de gezelligheid. Groetjes, Dorine.

Josje
Berichten: 51
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 12:23

hoi Dorine, ik las net je reactie, maar in Enschede blijkt het dus exact andersom te zijn, rijden mag wel, maar ernaast lopen dus weer niet,......... misschien weer een foutje van gemeente enschede?? net als met de vuurwerkramp?

Als je van Paarden houd, ken je de mens ook beter.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 15:27

Hoi Josje! Waarschijnlijk maken zij een fout. Volgens de site van het ministerie mag het wel, je kunt het lezen op http://www.minlnv.nl/mkz/ en daarna kijken bij hoofdstukje 'laatste nieuws', 4 april, daar kun je klikken in de tekst op 'Landelijke vervoersbeperkingen'. Daar staat de tekst "Paarden mogen worden bereden, aan de teugel worden meegevoerd Party!! (!), of uit recreatief oogpunt voor een wagen worden gespannen. Sinds gisteren mogen we ook weer paarden vervoeren per trailer onder bepaalde voorwaarden zoals registratie en ontsmetting trailer, maar samenscholing op maneges is nog steeds verboden. Wat inhoudt dat mijn verenigingsles voorlopig niet doorgaat Huilen . Wat veel mensen nu wel kunnen doen, is verhuizen van stal of wei, wat veel gebeurt met pony's die in de winter op een pensionstal staan, en in de lente/zomer weer ergens anders gestald worden (bij huis bijv.) om weer hele dagen in de wei te staan.
Ook een paard of pony die verkocht wordt/is, kan nu naar zijn/haar nieuwe baasje, tenzij de vorige én de nieuwe stal bij een bedrijf is met evenhoevigen. Tjeetje die regels zijn soms zo ingewikkeld, mijn nederlands wordt elke keer beter naarmate ik de site van het ministerie blijf lezen *LOL* ! Groetjes, Dorine.

Fitzroy

Berichten: 25092
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 15:30

Hoi Dorine, in deze buurt gaan de verenigingslessen ook weer gewoon door. Ze hebben gebeld en het schijnt weer te mogen Vreemd he, dan kunnen er ook wel weer wedstrijden georganiseerd worden als je toch weer mag 'samenscholen'.

Josje
Berichten: 51
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 15:40

Bij ons wordt ook weer gewoon les gegeven op de manege, maar het vreemde blijft nog steeds dat (tenminste dat hoorde ik van de zus van diegene die de paarden heeft) dat hun ook niet aangespannen mogen rijden, die mensen hebben dus een stalhouderij, en hebben bijna dagelijks ritten voor een bruiloft, personeelsfeesten, enz enz, maar hun mogen dus helemaal niets, dus ook geen inkomsten enzo, ik vind het ook maar vreemd hoor.

Als je van Paarden houd, ken je de mens ook beter.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 20:07

Dat de verenigingslessen doorgaan lijkt me niet correct want er is nog steeds een verzamelverbod van kracht voor AL het vee.
Lees daarvoor ook de site van de NHS.
Verenigingen, met paarden die van buitenaf komen, die weer lessen zijn dus in overtreding!

monatoetje
Berichten: 16
Geregistreerd: 15-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 20:20

Ja!!!Ik ben ook erg happy *LOL* *LOL* , want nu is bij ons de boerderij hoop ik ook weer snel open, want nu mag niemand er meer komen.

Ik leef in een droomwereld waarin alles goed en mooi is, en jij??

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 23:37

Marjolein......Rowan staat bij ons op stal!!!
Is ze nu gegaan of niet?????

Verward Verward Verward Verward Verward Verward

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Fitzroy

Berichten: 25092
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 09:33

Hoi Silvia, het klopt dus wel dat de verenigingslessen doorgaan, want er is alleen een verzamelverbod voor paarden die met evenhoevigen in contact zijn geweest. Die verenigingslessen zijn dus voor mensen van maneges en mensen zonder evenhoevigen, dus dat mag weer wel. Zie ook de site van het ministerie van landbouw.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 13:58

Fitz, helaas nog steeds een verzamelverbod. Zie voor meer info <a href="http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?topic=3013&forum=11&13"> deze post</a>.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angs1989, Anne_vD, BarbaravdW, cariena1, Dnies90, Esplen, GrapeshotBot, J30d, karinmanon, maralyn, Miriam91, Poekkie, Schrompeltje, Vagabondo, valonka, VogeltjeM, Yontheke en 142 bezoekers