bij de paarden strenger?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-01 23:16

wordt er bij de paarden nou echt zoveel strenger gejureerd dan bij de pony's?
ik heb wel eens gehoord dat het een verschil is van zo'n 20 punten
lijkt me zwaar overdreven eigenlijk
oke, je kunt van een meisje van 10 niet verwachten dat ze net zo goed rijdt als een volwassene, maar tussen de grote d en e pony's en de paarden, daar zit toch niet zo heel erg veel verschil in met jureren?

of merken jullie dit verschil wel?


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 23:18

Ik denk dat er niet zozeer strenger gejureerd wordt, maar dat er wel hogere eisen gesteld worden aan je proef. Het is dan dus moeilijker om aan die eisen te voldoen en dus ook moeilijker om hoge punten te rijden, de jury is denk ik niet zozeer strenger, maar de beoordeling is wel zwaarder.

Nulla tenaci invia est via

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 12:34

jep er worden hogere eisen gesteld.
Toen ik nog bij de Pony's reed kwam ik de B door met een D pony zonder dat ie ook maar een seconde aan de teugel liep.
In de L gaf ie af en toe eens na maar ook hele delen niet toch mocht ik M starten (heb ik nooit gedaan) Mijn ervaring bij de paarden is als ie niet naar beneden loopt in de b kom je de B al amper uit

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-01 13:50

waar precies letten ze dan zoveel strenger op bij de paarden?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 15:28

klinkt misschien stom maar ze zijn dus in onze regio vet strenger!! ik heb een heel eerlijke mening en betrouwbaar denk ik omdat ik met mijn paard zowel bij de paarden als pony's heb gereden. Op mijn 15e moest ik naar de paarden omdat ie te groot werd. Nu issie dus 1.62 dus bij de pony's gaat niet meer. Maar bij de pony's had ik altijd 2 of 3 winstpunten. Maar nu moet ik echt vechten om een winstpunt dat komt ook omdat de concurentie veel groter is. Nu moet ik vaak tegen beroeps en profs rijden die met hun jonge paarden voorbereiding treffen voor het hoge werk. In het begin was dat echt effe wennen voor mij ik heb er ook zeker wel een traan over gelaten als ik weer eens net geen winstpunt heb terwijl het er eerst 2 of 3 waren. Maar ik denk nu ik wat langer bij de paarden rijd ben ik toch van mening veranderd, tuurlijk zijn ze wat strenger maar ze zijn wel rechtvaardig. En bij de pony's geven ze wat eerder een 8 of 9 om te stimuleren bij de paarden is dat niet meer.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 15:56

ik denk eerder dat je het anders moet bekijken. De ponysport is meer een voorbereiding voor als je naar de paarden overgaat. Bij de ponys wordt er nog echt gestimuleerd van doorgaan end aardoor een hoger cijfer geven. De paarden zijn meer het 'echte' werk en de ponys zijn een voorbereiding daarop

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 19:52

ja dat klopt ook steef maar het is wel effe slikken als je van de pony's afkomt en dan bij de paarden zo de grond in gestampt wordt dat is natuurlijk wel niet zo maar voor een jeugdig iemand komt het vaak wel zo over.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, FCSA, JornaR, Mark0919, MirjamRobin, Pellelilly, SunnyHorse, tienus63 en 37 bezoekers