Springwedstrijd en ik heb het overleefd! En nu is hij kreupe

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 20:42

Gisteren heb ik enthousiast onderstaand verslag geschreven. Maar ik kwam net even op stal om hem naar buiten te doen en ik controleerde even zijn beentjes (een gewoonte) en het leek wel of zijn linkervoorbeen een beetje warm was onder de kogel en een beetje dik. Ik heb hem laten draven enhij liep inderdaad kreupel. S*HIT dus.
Hij is eigenlijk nooit kreupel. Ik had nog wel zijn pezen ingemasserd na het uitstappen maar het is niet echt zijn pees maar lager.
Was ik gisteren zo blij en nu dit.


Nadat ik bang was geworden met springen (en Pablo lang ziek was) heb ik nu voor het eerst na 3/4 jaar (wel in de springles gebleven maar teruggegaan naar het laagste niveau) weer meegedaan met een onderlinge springwedstrijd.
En Pablo was best braaf, hij werd iig niet helemaal hysterisch zoals hij in de les wel eens wil zijn. Ik kon hem fijn bij me houden.
De 1e ronde (60 cm Haha! ) waren we foutloos (wel bijna de verkeerde kant op) en in de barrage (70 cm) hadden we 1 balk maar waren we best snel. Pablo vond het helemaal te gek dat hij eindelijk eens op een hindernis af mocht scheuren Haha! Met deze ronde hadden we de 4e plaats.
Toen 70 cm en die ronde ging lekkerder. Weer foutloos en toen de barrage (80 cm). Ik moest als laatste en mijn voorgangers hadden allemaal 1 balk dus ik probeerde op safe te rijden. Het ging heel fijn en soepel...tot de 1 na laatste dubbel. Daar kwamen we niet goed uit en gingen we half door de eerste sprong heen. Nog een keer geprobeerd maar weer kwamen we er niet goed over en Pablo was geschrokken en hield zich helemaal in. Toen ben ik maar doorgereden naar de laatste oxer, daar twijfelde Pablo weer heel erg maar gelukkig sprong hij hem wel. Nu waren we 3e.

Op zich heel geen prestatie, zo laag met een paard maar ik ben er toch wel heel blij mee want ik was helemaal niet bang. En vooral tijdens de eerste barrage had ik weer zo'n kicken gevoel. Ik herinnerde weer helemaal het gevoel van vroeger toen ik heel graag sprong (ik heb M gesprongen bij de D-pony's). Haha!

Het gaf me vertrouwen dat Pablo toch echt een stuk beter sprong dan een jaar geleden en dat ik hem kon houden.
Toch blijft het een dressuurmiepje. In de ereronden waren andere paarden aan het bokken en echt aan het scheuren terwijl Pablo in een rustige doch ruime gal bleef, heel los in de mond en keurig nageeflijk. Het wildste wat hij deed was even een uitgestrekte draf en dat vond hij wel heel Cool van zichzelf. Echt lachen hij was zich echt aan het presenteren.

En de volgende springwedstrijd schrijf ik me weer in en ik kan niet wachten tot het vrijdag is (springles).
Dressuur heeft mijn voorkeur maar dat springen kan je toch ook echt wel een hele kick geven.

_________________
<font color="fuchsia" size="2">Sssst, stil! Ik ben aan het studeren...</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-11-25 19:43 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-11-26 15:02 ]</font>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 21:02

Fijn dat het zo goed gegaan is Katrien! Hihi, die Pablo... scheurmonster wist zich dus te beheersen? Ik moest nog aan je denken vanmiddag, bij ons op de manege was ook een springwedstrijd. Lekker dat je het gevoel weer terug hebt! Ik hoop dat ook ooit nog te krijgen, toen ik een jaar of 13 was vond ik springen ook leuk, maar ik heb het te lang niet meer gedaan. Leuk hoor, op naar je volgende wedstrijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 16:04