heb jij wel eens iets doms gedaan?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 08:28

Marlet schreef:
OK, Ik heb ook een heel vage actie. Tot een jaar geleden was ik bijrijder van een hele coole Fries genaamd Melle en mijn vriendin reed op z'n maatje Jelle. Op een dag toen 't noodweer was besloten we niet buiten te gaan rijden zoals gebruikelijk, maar zonder zadel in de bak. Lachen
Alleen ben ik niet zo geweldig gymnastisch en te schijterig om aan iemand een 'voetje' te vragen dus bedacht ik dat ik er best wel eens met behulp van een plastic tuinstoeltje op kon komen.

OK, paard geparkeerd naast 't stoeltje en ik op het stoeltje. Tot dan geen problem want Melle was negens bang voor, maar toen kwam het moment van er ook echt daardwerkelijk óp stappen!
Doordat ik mijn gewicht verplaatste (ik hing inmiddels met 1 been over Melle) verschoof het stoeltje en daar schrok hij enorm van. Hij nam een spurt de bak in en ik dacht nog even "ik trek me er wel op aan zijn lange manen" Ja Mar helaas... Ik was niet snel genoeg en lag op mijn buik in de verse houtsnippers (splinters!). Bloos!

Mijn vriendin heeft het er nóg over! *LOL*





dat heeft hij me meerdere malen geflikt *LOL*
en hij schrok niet hoor hij wou gewoon weg rennen
deed ie buiten ook wel is uit het niets , gelukkig later niet meer na wat ruzie's Knipoog
melle is het paard waar ik in me leven het meeste ben af gevallen
maar deed ook altijd raare dingen zoals op zijn rug staan enzo.
maar ben inmiddels wat ouder en wat serieuzer met rijden haha

heb zoveel stomme dingen gedaan kan ze niet allemaal opnoemen Knipoog
maar een hele stomme fout was om me paard face off zonder beschermers los te zetten , dat gaat helemaal niet goed
en dat heb ik ook nooit meer gedaan
helaas gaat hij ook wel is door zijn beschermers heen Verward

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Re: heb jij wel eens iets doms gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:18

Ja hoor...

Mijn pony niet goed vastgezet, terwijl ik een ander paard in een andere stal moest voeren... ik merkte dat er iemand achter me stond... dat klopt wel ja, mijn pony Haha!

Of netjes het voer voor de volgende dag klaargezet in emmertjes op de voerton. Daarna stallen uitmesten en moest de pony even vastzetten... de pony had finaal het touw door getrokken toen ik de mest was wegbrengen, en was maar aan het maal van de volgende dag begonnen Clown

Deze zijn alleen van de laatste tijd, het is allemaal wat minder erg als je er om kunt lachen Tong uitsteken

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Re: heb jij wel eens iets doms gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:21

Oud topic.

ZwarteKa

Berichten: 244
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:51

Citaat:
dat heeft hij me meerdere malen geflikt *LOL*
en hij schrok niet hoor hij wou gewoon weg rennen
deed ie buiten ook wel is uit het niets , gelukkig later niet meer na wat ruzie's Knipoog
melle is het paard waar ik in me leven het meeste ben af gevallen
maar deed ook altijd raare dingen zoals op zijn rug staan enzo.
maar ben inmiddels wat ouder en wat serieuzer met rijden haha

heb zoveel stomme dingen gedaan kan ze niet allemaal opnoemen Knipoog
maar een hele stomme fout was om me paard face off zonder beschermers los te zetten , dat gaat helemaal niet goed
en dat heb ik ook nooit meer gedaan
helaas gaat hij ook wel is door zijn beschermers heen Verward


Ja buiten heb ik ook wel eens zoiets gehad, nu jij het zegt begint het me ineens te dagen! Toen reed ik nog maar pas een maand op hem ofzo en vond 't nog best een beetje spannend. Knipoog
We reden in stap, aan lange teugel vlakbij de Blauwe Poort langs 't water en toen nám 'ie ineens een spurt dat ik me echt helemaal een hoedje schrok! Gelijk wakker, teugels tussen z'n manen vandaan vissen en een heel eind verderop weer terug naar stap. Haha!

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: heb jij wel eens iets doms gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 18:47

Ik verzorgde op een landje van een oudere man zijn 2 shetten. Ik kon daar niet op rijden want ik was/ben er te groot voor. Toen heeft hij er een haflinger bijgekocht die ik mocht rijden. We hadden nog geen zadel maar zonder zadel kon ook wel. Ik eerst paardje helemaal gepoetst en.........ook helemaal ingespoten met antiklit/glansspray.......
Ik stap op en boem daar lag ik aan de andere kant.....Ik gleed er zo van af voordat ik er goed op zat. Haha!

En het vergeten om aan te singelen ken ik ook wel Lachen

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Re: heb jij wel eens iets doms gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:03

Oeps...herinnert me aan mn stommiteit toen ik als enthousiaste vakantiehulp op een pensionstal de taak had de paarden buiten te zetten. De ruinen bij de ruinen en de merries bij elkaar.
Ik liet de eerste ruin in het landje bij Zwartje, een bejaard Grand prix-paard. Die werd op zijn oude dag nog even flink opgejaagd door de vierjarige vos, die de tijd van zijn leven had...
Zwartje's broze botjes hadden wel kunnen breken met al dat gebok en geren...

Was dus het verkeerde landje. Haha!

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: heb jij wel eens iets doms gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:59

Of ik dan! Was ponykamp en ik deed mee, mijn vriendin hielp daar en ging met haar mee naar huis. Dus bleef ik altijd paar uurtjes langer! komt eigenares van de manege ineens aan of ik even wil helpen met pony's buitenzetten!

Ik, ja waarom niet he? Dus zij zegt ik doe de boxen allemaal open, doe jij de poort van de weide achter open, en vergeet de poort van de paddock niet toe te doen! Ok, ik loop naar achter, de weide zie ik erlangs dat paddock poort open stond, netjes toegedaan! Maar de buitenbak, wat bij ons ook paddock genoemt word stond ook open! Ik niet gezien natuurlijk! Stond een heel parcoursje in! Ik doe poort van de wei open en zie het nog altijd niet! Zegt ze, ja de pony's gaan komen! Ik ok! Normaal gaan ze rustig in een tempo naar de wei! En nu zo goed als allemaal in volle galop! Ik dacht ja daar komen ze, nee hoor!

Sjeesden ze me allemaal de buitenbak in Clown Oepssss......... Ze hadden geen halster aan of niks! Weet nog dat eigenaresse van manege een borstel eraan heeft stukgegooid! Omdat 1 van de pony's tussen de hindernissen door croste en echt niet naar buiten wilde!

In het vervolg kijk ik dus wel uit of ALLE poortjes enzo toe zijn Tong uitsteken

Sorry voor het lange verhaal!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Re: heb jij wel eens iets doms gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 23:20

Is eventjes denken..

-Trailerdeurtje vergeten dicht te doen.
-Pony vergeten vast te zetten in de trailer.
-Kalkoenen in laten zitten en op de trailer gezet.
-Schrikdraad van de wei niet dicht gedaan.
-Stallen niet goed dicht gedaan.
-Vergeten aan te singelen.

Dat soort dingen dus allemaal.. Bloos Schijnheilig

KimB
Berichten: 261
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: Roosendaal

Re: heb jij wel eens iets doms gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:35

Oh oh oh,, haha erg grappig zo, om dit allemaal te lezen.

Een aantal maanden geleden besloot ik ook te gaan rijden, op een van de paarden (die inmiddels verkocht is) van mijn verzorg adres (Arabierenstoeterij Delani).
Dus ik Delani (Zo heette het paardje) gepoetst en opgezadeld, alles verliep prima. Voor zo ver teminste..

Toen we richting de buitenbak liepen, had ik nog niet in de gaten dat de stroom ernog op stond. Pijnlijke ervaring volgde,,

Ik ben altijd al voorzichtig met stroomdraden, behalve die dag. Ik dacht namelijk dat er geen stroom opstond, er zou die draden wel even netjes terug ophangen (met paardje nog aan de hand).
Op de een of andere manier, kwam ik vol met me borst tegen het stroomdraad aan. Gestoord
En dat deed zo ontzettend veel pijn, dat dat te horen was.

Gevolg.. paardje schrok ontzettend en rende naar de andere kant van de bak.. Komt ze even later naar me toegelopen, echt met zo'n blik van.. hahaha eigen schuld dikke bult!

Was inderdaad zo Bloos , tegenwoordig eerst goed checken of er geen stroom om de bak staat Haha! !

Huisvrouw

Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Doorn

Re: heb jij wel eens iets doms gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 13:03

Ik heb vroeger veel domme dingen met mijn paard gedaan! Ik was dertien toen ik haar kreeg en zij was 3!!
Ik had nog nooit een jong paard beleerd of ingereden. Ik dacht daar heel gemakkelijk over toen. Het is gelukkig nooit fout gegaan maar ik zit nu wel met een paard wat constant probeert te drammen. Ik liet haar vroeger veel te veel haar gang gaan. Ik vond het toen wel leuk als ze stout was. Maar nu weet ze dus dat ze veel sterker is dan wat ik ben. Met tot gevolg dat bijvoorbeeld bezoekjes aan een kliniek een grote ellende zijn Verward Ze sleurt dan alles en iedereen over het hele terrein heen en stopt nergens voor Gestoord
Maar goed, eigen schuld dikke bult en dan zoeken we naar andere oplossingen. Het eerste wat ze tegenwoordig daar voorstellen als ik daar kom is een kalmeringsspuit....hahaha. Ze is een oude bekende!
Ik kan wel zeggen dat ik in de opvoeding bij mijn paard nogal dom ben geweest. Maar dat komt ook omdat ik hier geen begeleiding in had dus ik rommelde maar wat aan. Het is nu zoals het is en dat accepteer ik ook wel al probeer ik nu wel heel consequent te zijn steeds maar ik krijg het er haast niet uit al is er wel veel verbetering, gelukkig!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Re: heb jij wel eens iets doms gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 20:27

Ik had op een dag heel veel pony's te rijden (of toch te zorgen dat ze buitenkwamen) doordat een aantal mensen o.a. op vakantie was. De dag erna was het wedstrijd en ik zou met de twee pony's die ik normaal reed meespringen en met één van die pony's waarvan de eigenaar op reis was. Maar ik had écht de tijd niet om ze allemaal te rijden, dus een paar zette ik in de stapmolen, de twee die ik altijd reed reed ik toen ook, en die andere zette ik ook in de stapmolen, aangezien een parcourtje met haar meestal wel vrij goed gaat en ze meestal niet te fris is.
En (nu schaam ik me nog altijd dood als ik eraan denk) de anderen stonden er in de voormiddag in, en zij pas veel later, dus die anderen waren er al uit, en haar was ik vergeten er terug in te zetten Bloos Bloos.
Dus zij heeft bijna 4 uur staan draaien, maar ze begon zo te protesteren en kabaal te maken dat de manege-eigenaars haar gehoord hebben en er uitgehaald hadden.
Al een geluk "redde" mijn lesgever mij de volgende dag toch een beetje van mijn schaamte door te zeggen dat hij het ook al voor had gehad, en dat dat paard een week stijf was geweest Bloos.

En met diezelfde pony reed ik ergens anders een jumping, we hadden er al een aantal buiten gedaan, en de pony was juist verkocht aan de huidige eigenaars, maar ik mocht deze wedstrijd nog mee springen. Normaal maakt ze als ze een fout maakt een fout op de eerste sprong. Dus ik in die piste, groeten en vertrekken, gewéldige eerste sprong, echt een heerlijke, en volledig scherp op mijn hulpen voor korte bochten etc. Maw, het ging een super parcours worden.
*ting ting ting* Zou u in het vervolg op het belsignaal willen wachten? deze combinatie is uitgesloten.
Toen kwamen de tranen toch wel bijna boven, de nieuwe eigenaars(vooral hun ouders dan) waren speciaal gekomen, en waren al uren aan het wachten...

beautylin

Berichten: 949
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Haaren

Re: heb jij wel eens iets doms gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:53

ik heb zovaak wat doms gedaan!
mijn pony schrok eens een keer en toen lag mijn cap op de grond en toen ging hij erin staan en toen schrok ie nog meer!
hij had geen wondje en mijn cap is nie zo heel erg kapot maar hij was sheef maar nu nie meer! ik heb hem rehtgebogen Haha!

LOCA

Berichten: 936
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Zandvoort

Re: heb jij wel eens iets doms gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 01:24

Ik heb ook nog een leuke,

een paar maanden geleden ging ik op mn nieuwe bijrijdpaard naar het duin, op de terugweg reed ik over een pad, nast het ruiterps met allemaal bomen er naast, op een gegeven moment hoor ik iets en ik kijk achterom of zn beschremers achter nog goed zitten, ik habg dus half naast mn paard. Toen opeens BOEM stoot ik keihard mn hoofd tegen een boom, ik bleef achter die boom hangen en mn paard liep door, ik kwam achter het zadel terecht en gleed zo van zn kont af op mn rug op de grond, ik heb echt ff een minuut gelegen voor ik op kon staan. Gelukkig had ik een cap op :-D en mn paard bleef gellukkig staan en was nog verbaasder als ik. Gelukkig heeft niemand het gezien

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: heb jij wel eens iets doms gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 01:40

Ik heb wel eens een keer peesbeschermers om laten zitten, gelukkig geen dikke pezen. Ook heb ik wel eens een pony in de stand gezet en toen vergeten het halster om te doen, alleen het achterkoordje. Ja die pony liep daarna los. Schijnheilig

GummyBear
Berichten: 3035
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: heb jij wel eens iets doms gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:25

Ik wou een keer gaan rijden op mijn pony, dus pony uit de stal geplukd. Borsteltje erover heen, opgezadeld en hup de bak in. Mijn zadel schuift altijd heel erg, ook als ie goed aangesingeld is. Dus mijn moeder ging ff aan de andere kant hangen. Ik was opgestegen en stapte weg. Lekker losgestapt (mijn pony was superkijkerig die dag), toen aangedraaft.
Wij hebben van die moestuintjes achter de bak en dat is voor een pony altijd leuk om naar te kijken! Tara keek daar dus enorm naar en begon al te dribbelen. Het moment daarna ging ze er keihard vandoor en draaide een hele scherpe bocht! En ja hoor, daar hing ik aan de zijkant... Schijnheilig Vergeten aan te singelen dus.. Bloos Bloos

Nog een blunder: Ik ging rijden. Opgestegen en losgestapt. Toen aangedraaft. Tara begon ineens heel raar te lopen met d'r achterbenen, ze maakte van die kikkersprongetjes. Ik schrok me dood, want het leek net alsof ze heel erg kreupel liep. Dus ik afgestegen en vroeg aan iemand of die ff met d'r wou gaan draven, zodat ik het kon zien. Wat denk je? Zaten mijn kogelbeschermers te laag, daarom ging ze van die domme sprongetjes maken...Domme ik Bloos Schijnheilig

ViTaMiEnTjUh
Berichten: 85
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Lemmer

Re: heb jij wel eens iets doms gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:46

nou ik ben nogal vaag soms... een beetje gek, soms doe ik ineens rare dingen. en dat moet je dus niet bij een paard doen. maar ja dat ben ik weleens vergeten, niet dat het iets heel ergs was ofzo.... Gestoord

maartjevO
Berichten: 507
Geregistreerd: 10-02-05

Re: heb jij wel eens iets doms gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:39

te veel om op te noemen! ;P

_Lauwtje_

Berichten: 1183
Geregistreerd: 17-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:25

Pjelk schreef:
Ook ben ik eens met de trailer weggegaan en 25 km verderop stopten we om te tanken. Vraagt een vrouw: hoort dat voordeurtje open? Ehm...neej
Gelukkig woei die door de wind onder het rijden wel dicht maar toch..


Dat heb ik ook een keertje gehad Bloos

ook ben ik wel eens m´n paard vergeten vast te zetten, stond ik t bit af te spoelen en zag ik opeens m´n paard voorbij wandelen ...

en idd, vaak voorkomend hier, de staldeur "even" open laten om iets weg te gooien. Paardje stond van z´n hooi te eten, ik ga even de kruiwagen legen.. "tik tik tik" weg paard

en ook wel eens de 2de grendel niet dichtgedaan, paard maakt moeiteloos de andere open en ik stond in de badkamer me af te drogen en opeens hoorde ik hoeven op t pad... hmm verdacht, ik met m´n pyjama aan m´n paard weze vangen Haha!

Maya1990
Berichten: 1627
Geregistreerd: 11-03-05

Re: heb jij wel eens iets doms gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 17:35

Ik reed net bij de paarden,nieuwe les, nieuwe mensen, nog geen vrienden, dus ik zenuwachtig! ik ga mn paard opzadelen. Alles ging goed. Tot dat midden in de les een ander paard kreupel bleek te zijn. Dus er moest een ander paard komen. Meisje gaat het paard opzadelen, maar kan het zadel niet vinden. Ik kijk op het naam kaartje aan het zadel...en ja hoor..het verkeerde zadel.
Ik aan het eind van de les, paard afgezadeld.Ik dacht ik breng eerst het zadel naar de zadelkamer en krab daarna zn hoefjes wel even uit. Dus ik laat de staldeur een halve cm. open staan. Ik ga naar de zadelkamer, kom terug, staat mn paard buiten! Hoe kon ik nou weten dat hij kampioen staldeur openmaken is.... Gestoord
X Maya

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Re: heb jij wel eens iets doms gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 17:51

Ik doe wel vaker domme dingen, zelfs wanneer er geen paarden in de buurt zijn Blond

Maar ik ben wel eens zo dom geweest om mijn zonnebril in de voerbak te laten leggen bij het uitmesten. Toen ik eraan dacht had mijn paard hem al lang en breed gesloopt en de brillenglazen kon ik natuurlijk niet meer vinden.

Heb dus de hele stal weer leeg moeten halen en uitvegen.
Oh ja, het was ook nog tijdens de hittegolf Knipoog

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: heb jij wel eens iets doms gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 17:56

Oh ja hoor.

Ik heb zeker wel eens domme dingen gedaan..te veel want ik weet dat niet meer.

En ik geloof best dat het in de toekomst nog wel eens gaat gebeuren.
Zolang er geen ongelukken gebeuren leer je er alleen maar van en kan je er later weer om lachen.

sopper
Berichten: 2549
Geregistreerd: 14-11-04

Re: heb jij wel eens iets doms gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:51

Ik had laatst een nieuwe songel gekocht, ik snel gepoetst en opgezadeld, snel gaan rijden natuurlijk. IK had nog geen 5 passen gestapt en viel er al vanaf, vergeten aan te singelen... Gestoord Het deed nog behoorlijk veel pijn ook... Ach gut Tong uitsteken

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Re: heb jij wel eens iets doms gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:12

nou komt ie!!

paard op wasplaats gezet,maar was met 2 lijnen(links en rechts),had alleen aan linker lijn vastgezet,loop ff weg iets pakken.
kom ik terug leiding van water kapot,spoot door de hele gang heen!!!!!
mijn pony was dus naar voren gestapt met touw ergens achtergehaakt(haakje aan leiding ofzo) in paniek geraakt alles zeiknat,ik ook!!!

paarden van stalgenootje in bak,dacht ach kan er wel bij in toch.
bij in gedaan,ging niet goed dus.
ik wou hen er weer uithalen,maar was een buitenbak met draadje eromheen,zet ik jaguar vast aan paaltje,om andere pony,s weg te jagen,en jaguar snel te pakken.
krijgt hij een klap stroom,paard gek paaltje uit de grond,met alle draad eraan door de bak heen rennen.
alle pony,s gek, rennen alle 4 over het erf heen,
ze zaten overal .
em jaguar stond nog in de bak met en paal aan z,n halster!! Boos!