heb jij wel eens iets doms gedaan?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 23:58

Vorig jaar stond ik op een stal waar ze geen weiland hadden. Was een hele mooie dag en ik had Stan al wat langs de kanten laten grazen. Naast de bak hadden we een strook gras van +/- 3m bij 15m en daar zette ik Stanley met een longeerlijn aan vast. Ging helemaal goed en stond lekker te knagen.

Quellian stond der stal af te breken, dus ik besloot haar er ook bij te zetten. Zo gezegd, zo gedaan en ze stonden lekker saampies te grazen.
Ik lekker op een tuinstoeltje kijken naar mijn 2 poepjes *zwijmel* Lovers

Stapt Quell met der achterbeen over de lijn heen en ik sta op om haar been terug te zetten. Op dat moment voelt ze druk achter haar been van de lijn en raakt ze in paniek. Begint als een zotte rondjes te draaien en ze raakte helemaal verstrikt. Ik proberen haar te kalmeren, zodat ik die lijn los kon maken. Lukte niet en ze werd heel erg bang en begon te trekken (deed nog een schietgebedje om de lijn kapot te laten trekken) en ze viel met een harde klap op het beton (en ik hoorde vanalles kraken). De lijn zo strak om haar benen en het halster heel strak om haar neus. Ik nog schreeuwen naar een stalgenootje dat ze een schaar of mes moest brengen. Ze kwam aanrennen en probeerde Quell te kalmeren. Ik probeerde ondertussen de lijn door te knippen, maar kreeg het niet voor mekaar. Na een hoop gezaag, gewroet, stress en angst kreeg ik haar eindelijk los. Het bloed liep in stralen uit haar neus en ze wilde niet meer opstaan. Heb huilend op m'n knieën gezeten en gesmeekt of ze alsjeblieft wilde opstaan, omdat ik het mezelf nooit meer zou vergeven als ze dat niet meer zou doen. Na een minuut of 3 stond ze op en haar hele achterbenen lagen open, het kraakbeen op haar hakken lag bloot en haar kootholtes lagen helemaal open. Ondertussen had Stan zijn lijn al kapot getrokken en stond met grote ogen en neusgaten de situatie te bekijken, hij stond te shaken als een puppy (de altijd stoere Stan-the-Man).

Vervolgens naar de wasplaats gestrompeld om af te spuiten en ondertussen de DA gebeld. Die weigerde te komen, want het was spitsuur en zó erg kon het niet zijn... (ook die heb ik vervloekt).

Ze heeft 2 weken antibiotica en pijnstillers moeten hebben, moest 3x per dag afgespoten worden en ik moest veel met haar wandelen. Na die tijd wilde ze nergens meer aan vaststaan (gaat dus hangen als je haar vastzet) en moest ze niets meer van mij hebben. Het was mijn moeder die haar wonden mocht behandelen.

Godzijdank is het allemaal goedgekomen, ze heeft alleen nog littekens in haar kootholtes achter.

Ik had het mezelf echt nóóit vergeven als ze er iets aan over had gehouden.

Nu ik dit zit te tikken, komt het schuldgevoel weer bovenborrelen. Hoewel veel mensen zeggen dat zoiets kan gebeuren, vind ik dat ik beter had kunnen weten. Wel weer iets geleerd dus...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 00:05

Ik ben echt een wandelend rampenfonds. Allemaal van die dingen die je op de manege al leert wat je nooit moet doen en ik heb het wel gedaan geloof ik. Zo belandde ik pas onder mijn anderhalf jarige toen hij op mijn voet ging staan (die ik er even voor evenwicht tussen had gezet Nagelbijten / Gniffelen). Mazzel dat hij zo extreem braaf is.

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 02:17

capopjekop schreef:
ik heb een hele domme gehad. ik had amber met zweetdeken op in de bak gezet maar ik was haar vergeten de singel op te doen. toen ging ze rennen en bokken en toen viel de deken omlaag waar ze in bleef hangen en ze viel.
ik schrok me echt dood, maar ze had niks gelukkig.


Zoiets heb ik ook wel eens gehad, maar dan net even iets anders..

We (ik en een vriendin) moesten een paard losgooien in de binnenbak.
Paard had een winterdeken op die voor geen sluiting had, die je dus over de nek op en af moest doen..
Vriendin hield het paard vast en ik was bezig de deken los te maken. Alles was los en ik wou net de deken over de hals halen, ineens een KNAL.
Paard trok zich los en ging er vandoor (wel in de bak hoor)
Deken gleed naar beneden, maar kon er natuurlijk niet afvallen
Paard stapte elke keer op de deken en viel elke keer bijna, na 1 rondje struikelend door de bak te zijn gegaan stopte ze gelukkig Lachen
Wat waren we geschrokken zeg, paard, m'n vriendin en ik stonden alledrie te trillen op onze benen.
Deken helemaal kapot maar paard had gelukkig niks Haha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 09:38

Peesbeschermers vergeten af te doen die ken ik inmiddels ook.

Ik stond ooit les te geven aan een meisje op een pony. Het beest pakte gigantisch zijn bit vast en er was niets mee aan te vangen. Vader vroeg of ik er niet even op wilde gaan zitten om hem erdoor te rijden en daarna weer dochter erop.
Dus ik erop. Niet normaal zoals dat beest vastpakte. Ik snapte er niks van. Ben toch redelijk sterk en ik zou die pony er niet onder kunnen krijgen? Verward Na een kwartiertje ging het wel iets beter, maar het was toch echt nog niet denderend. Ik snapte er niks van.

Totdat ik afstapte. Het meisje had bij het opzadelen de kinriem over de teugels gedaan. Teugelhulpen hadden daardoor nauwelijks effect. En dat had ik dus ook niet gezien. Schaamschaamschaam... Bloos

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:07

mijn paard laadde nogal moeilijk (heb niet meer te klagen nu hoor!) en ik had m er eindelijk op, toen mijn vriend de laadklep liet schieten. Paard helemaal geschrokken, nam een sprong (nog steeds in de trailer) en kwam bovenop mij terecht....Tegenwoordig ga ik er eerst uit, voordat de klep dichtgaat!

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:14

de stal deur niet goed dicht gedaan, mijn paard is s`nachts op de kuier gegaan, en heeft het hooi opgegeten, de voerton geplunderd en toen het grasveld kaal gevreten, maarja het is ook een haf

Fayyy
Berichten: 79
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:52

Hahaha over domme dingen gesproken... 5 jaar geleden op een ponykamp was een vriendin haar paard aan het invlechten. Vond ie niet zo leuk en deed steeds zn hoofd omhoog, zei dus aan mij vragen of dr voor kon zorgen dat hij zn hoofd omlaag deed.. jaja en wat deed ik: Hehe en wat deed ik, jawel aan zn hoofd gaan hangen :S Paard helemaal gek natuurlijk haha.. Stomme actie.. Al heeeeeel lang geleden hoor Tong uitsteken

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:55

Eeeeehhhh... teveel vrees ik Bloos
- eerste keer bijrijden... ik zadel op, keurig volgens de regeltjes, en loop naar buiten... daar werd ik vriendelijk gewezen op het feit dat ik het kopstuk niet goed had zitten, zat over een kant van zn hoofd Bloos
- Stal niet goed dichtgedaan. Hij is 's nachts aan de wandel gegaan en de eigenaresse van de stal moest uit bed komen omdat ze gerommel hoorde. Maus stond zich tegoed te doen aan alles wat eetbaar was en vanzelfsprekend waren alle andere paarden van slag... Bloos
- Maus achter losgegooid, maakte het touw al van tevoren los, zodat hij kon gaan rennen. Schrikdraad was nog open, dacht dat ik wel snel genoeg zou zijn. Niet dus, maus denderde in volle galop langs me heen Scheve mond
- tijdens rijden een hoefschoen verloren op een ruiterpad. Had zoiets van: we nemen dezelfde route wel terug, dan vinden we em wel op de terugweg. Niets bleek minder waar. Heeft me 115 euro gekost! 8)

En met rijden vaak genoeg... zit ik me kwaad te maken en te mopperen... Dom dom dom... want bij maus gaan dan alle remmen erop. Dan is er dus helemaal niets meer mee te beginnen :|

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 13:45

Haha! Dat van staldeuren niet goed op slot doen en dat het paard dan 's nachts lekker van het voer staat te vreten herken ik ook.

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:14

ja die van mij moet bijna helemaal in die ton gekropen zijn!!! de deksel zat vast gedraaid, maar het is hem gelukt hem open te krijgen, en hij was bijna tot op de bodem leeg

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:22

Wel eens hahaa ik heb zoveel domme dingen gedaan Tong uitsteken Bloos

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:32

Beginnersfout maken tijdens het longeren van een driejarige die een eeuwigheid op stal had gestaan...

Hercules was onwijs vrolijk en tijdens het overpakken van de ene op de andere hand maakte hij een uitgelaten bokkensprong. Ik had er geen rekening mee gehouden dat zijn benen zo lang waren en tjakkaa: voltreffer op de heup, mijn benen werden gewoon onder mijn lijf weg geslingerd zeg maar.

Herc schrok zich een aap van mijn gil en kwam bedeesd aanlopen met z`n beste 'O sorry'-blik. De huid op mijn heup was diepzwart. Ik heb weken in een tuinbroek rondgelopen omdat ik niks aan m`n heup kon hebben (succes verzekerd op de universiteit *not*).

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 00:01

Scum schreef:
Haha! Dat van staldeuren niet goed op slot doen en dat het paard dan 's nachts lekker van het voer staat te vreten herken ik ook.


Ik ook.. Scheve mond

M'n vriend was voor het eerst mee naar m'n paarden, ze moesten van de wei af en op stal voor de nacht.
Alles ging goed, m'n vriend pakte Noah en ik Arthur.
We lopen naar de stal, ik zeg tegen hem "daar is Noah's stal.
Hij liep voor mij en zette Noah op stal, ik loop door naar Arthur's stal. Paard erin knip dicht.
Deur dicht gedaan vroeg ik nog, ja die is dicht zei hij.
Normaal controleer ik altijd of alles dicht is, maar die keer niet Frusty

Volgende ochtend telefoon.

Noah liep los en heeft lekker gegeten vannacht..
Oeps Clown
Gelukkig stonden er maar een een aantal hooibalen en een klein emmertje biks, ze heeft er zelf niks aan overgehouden maar wat was ik blij dat de trekker voor de stallen stond...
Anders had ze namelijk zo de weg op kunnen lopen..

Voortaan kijk ik alles echt 3 keer na voordat ik wegga Lachen
Laatst bijgewerkt door Paradise op 09-10-04 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 00:17

het stomste wat ik ooit gedaan heb is me pony verkeerd voer gegeven en wel koeienvoer.
we hadden nm 2 voertonnen naast elkaar staan een met koeienvoer (op die stal waar iktoen stond hadden ze 6 koeien voor de hobby en de fok)
ik heb dus uit de verkeerde ton een schep gehaald.
maar goed pony heeft er niets van obver gehouden maar gezond is het niet.
en ik heb een keer bandages laten zitten toen ik thuis was bedacht ik ze dat ik ze om had gelaten de arme pony heeft dus de gehele dag met bandages rondgelopen Boos!
het staldeuren verhaal klinkt me ook zeer bekend in de oren

lady54
Berichten: 151
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Bladel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 01:21

jah zeker, was met beattel buiten aan het wandelen, met paniekhaak.
meneer begint te rennen en ik trek per ongeluk aan de paniekhaak, die klapte dus open...
wat doet meneer: gaat ff leuk rondjes lopen rennen ( en nog arrogant en showen ook)..ik terug naar huis gerent (was potver nog voor de deur ook) en met brok staan rammelen.
hij kwam gelukkig terug , en mij maar aankijken: wat doe je nou, was toch leuk Verward

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 02:02

ik een keer gezecht dat ik een stoere hengst heb tegen een vriendin van me, toen ging ze mee en inderdaad daar stond baron. Op merries dee die niks uit maar in het bos begint die keihard naar van die konijntjes te schreeuwen haha ik stond echt voor gek gewoon.

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 02:05

verder trouwens ook nog een keer dat een klein meisje lang kwam en riep kei hard tegen haar moeder van kijk mam das nu een welsh, was niet mijn fout hoor.. Maar dacht tochwel hoe verzinnen ze het haha

ZwarteKa

Berichten: 244
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:13

OK, Ik heb ook een heel vage actie. Tot een jaar geleden was ik bijrijder van een hele coole Fries genaamd Melle en mijn vriendin reed op z'n maatje Jelle. Op een dag toen 't noodweer was besloten we niet buiten te gaan rijden zoals gebruikelijk, maar zonder zadel in de bak. Lachen
Alleen ben ik niet zo geweldig gymnastisch en te schijterig om aan iemand een 'voetje' te vragen dus bedacht ik dat ik er best wel eens met behulp van een plastic tuinstoeltje op kon komen.

OK, paard geparkeerd naast 't stoeltje en ik op het stoeltje. Tot dan geen problem want Melle was negens bang voor, maar toen kwam het moment van er ook echt daardwerkelijk óp stappen!
Doordat ik mijn gewicht verplaatste (ik hing inmiddels met 1 been over Melle) verschoof het stoeltje en daar schrok hij enorm van. Hij nam een spurt de bak in en ik dacht nog even "ik trek me er wel op aan zijn lange manen" Mar helaas... Ik was niet snel genoeg en lag op mijn buik in de verse houtsnippers (splinters!). Bloos!

Mijn vriendin heeft het er nóg over! *LOL*

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 23:01

Oh ik had nog een hele, hele erge blunder Haha! .
Ik zou namelijk met Beau in de lange lijnen gaan wandelen (toen liep hij nog niet voor het karretje) en ik had alle tuig netjes vast gemaakt (dacht ik). Beau zijn verzorgmeisjes waren er ook dus zou ik even met bravoure wegstappen, bleken de leidsels niet aan het bit vast te zitten Haha! Bloos! *LOL* !!!

Beau had het niet zo door gelukkig en liet zich zo weer pakken. Ik voelde me echter wel een Koe

manonneke

Berichten: 2441
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Eindhoven, Achtse Barrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:54

ik heb ook wel eens iets stoms gedaan,,,,, het gaat wel over paarden maar het gebeurde op school en niet op mange ofzo........ Scheve mond ik had een spreekbeurt in euhmmm...... groep 6 over paarden dus......maar ik was zo enthosiast over alle paarden die ik had verzameld (je weet wel van die plasticen) dat ik vergat om ook nog iets mee te nemen wat je aan doet als je gaat rijden!!!! mn rijbroek, cap, zweepje enz. en poetsspullen en mijn meester zat alleen maar te zeggen dat het jammer was dat ik 2!!!!! punten aftrek kreeg omdat ik de "belangrijke" spullen was vergeten.............. Verdrietig

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:32

Scum schreef:
Ik wist niet goed hoe ik de vraag moest opschrijven. Maar ik bedoel domme dingen in de omgang met paarden.

Zelf heb ik wel eens wat domme dingen uitgehaald. Een paar maanden geleden kwam ik 's morgens op stal om de paarden te voeren. Toen ik bij een van de paarden de staldeur openmaakte om het hooi naar binnen te gooien zag ik de reek er nog instaan! Die had ik de avond ervoor dus vergeten daar. Hij stond nog op dezelfde plaats en er is niks gebeurd. Maar wat voelde ik me toch een oen.

Afgelopen zondagmorgen was ik de stallen aan het uitdoen. Een paard waarbij ik al klaar was legde net nog even weer een verse drol neer. Ik maak de deur open terwijl zij nog in de stal stond en schepte de drol op. Die paste net niet op de reek, dus ik zou nog een keer terug moeten lopen. Ik liet daarbij de staldeur op een kiertje (50 cm) staan. Op het moment dat ik het deed wist ik al dat ik heel stom bezig was, maar ze stond zo lekker van haar hooi te genieten dat ze wel zou blijven staan... not! Ze liep gewoon door het deurtje heen heel triomfantelijk naar buiten en rende de wei in. Gelukkig ging die deur vanzelf wat verder open, maar wat had er kunnen gebeuren.... Nerd Ziek

En jullie? Verward Kom maar op met die verhalen, dan hoef ik met niet meer als enige een oen te voelen. Haha!


haha Haha! ik heb ook al eens een keer precies het zelfde als jou meegemaakt, en nog wel veel meer van die stomme dingen. Kan er alleen niet zo weer eentje verzinnen....Als ik het weet zet ik 'm er meteen op Haha! !

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:29

mijn vorige pony liep altijd zelf naar haar stal toe vanuit de wei en dan stond ze daar braaf en dan kwam ik soms de volgende dag zei de eigenaar van de stal: "je paard stond gewoon in zijn stal met de deur wagenwijd open" oeps vergeten dicht te doen

mijn pony stond in de wasplaats vast aan een touwtje met de deur op een kier dus ik liep even weg hoor ik ineens geroep dus ik ga kijken loop mijn pony over de weg en blijft ergens staan eten, met de deur nog op diezelfde kier Clown

ik wilde 1 x het hoofdstel om doen dus teugels over de hals halster af, schrikt ze en rent weg dus ik had het hoofdstel nog vast maar ze rende door een heel smal gangetje dus ik moest loslaten , rend ze zo de wei in hoofdstel kapot en onder de modder

en zo heb ik nog veel meer dingen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:30

Ik heb vroeger mijn verzorgpony's eens in de wei gezet en ben weggefietst.. Was ik helemaal vergeten om de wei dicht te doen! *LOL*

Bloos

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:35

Klep van de trailer open laten maken door mn vader terwijl ik de kettingen nog niet losgemaakt had. Gevolg: paard begint te hangen en rukt de kettingen kapot, valt bijna achterover de trailer uit. Bloos Paard had gelukkig geen schrammetje en geen trailervrees achteraf. Lachen

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:55

O zo veel Bloos
Voordeurtje van de trailer open is wel een klassieker...
Of een driejarige die net een beetje zadelmak was los laten staan om het hek van de wei dicht te doen....dag paard (het is gelukkig allemaal nog goed gekomen)
Vakantieganger op een buitenrit (waar ik begeleider was) vergeten te waarschuwen voor een laaghangende tak...de meneer pakte de tak, paard liep door, toen ging ie daar....

etc etc Bloos!

De meeste dingen heb ik nooit (of pas veel later) opgebiecht