Sigaret roken op je paard????

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 15:53

Ben zelf ook een roker, maar niet op mijn paard. Heb ook aan anderen die mijn paard rijden de harde eis dat ze niet mogen roken op mijn paard. Ok, ik kan niet bewijzen dat het fout kan gaan maar ik kom er ook liever niet achter. Wat een ander op zijn paard doet moet ie zelf weten maar over mijn paardje ben ik de baas. Als ik een eventuele verzorgster met sigaret op mijn paard aan zou treffen zou dat ws wel einde oefening zijn. Afspraken zijn afspraken, ik ben heus niet heel moeilijk ofzo hoor, maar roken op het paard wil ik NIET hebben. Ben ik nu onredelijk???

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:22

ik vind het niet kunnen.
okay als je buiten bent met je peerd dan zal het me een worst zijn, dan heb ik er geen last van maar als men in de binnenbak gaat rijden en dan ook nog een sigaret opsteek en ik rijd opdat moment ook in de bak, oe echt niet grappig, pik ik dus ook niet.
ik vind dat zo vies! die lucht alleen al, ik bedoel 's avonds zit ik al heel de avond in de rook dus overdag hoeft dat voor mij dus echt niet.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:23

Ik vind het asociaal, en een risico voor je paard. Hoe lang zit je nu op een paard, kan je het niet volhouden om dan even niet te roken?
Goed ik rook niet, dus ik zal die dingen ook niet snappen, ik weet niet hoe het is om nicotinegebrek te hebben Schijnheilig

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:04

Ik rook ook op mijn paard, nouja: ik heb gerookt op mijn paard. (nu dus niet wegens gebrek aan paard). Toen alleen als ik naar de rijverening moest stappen of terug kwam. Niet in de bak, en al helemaal niet in de binnenbak. Ieks... Nagelbijten / Gniffelen
Nouja, als ik in de bossen ging rijden ook wel ja. *LOL*
Sigaret uitdrukken tegen je laars en in je jaszak ja. Of heel soms wel op de weg... Bloos (Eerlijk ben ik)

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:13

Anya schreef:
samenvatting voor Lageveld:

1. je moet zwaaien naar andere mensen
2. sommige mensen zijn tegen roken te paard
3. anderen roken te paard
4. sommige mensen denken dat westernruiters beantwoorden aan het beeld van Marlborroman
5. andere mensen denken iets genuanceerder
6. sommigen denken heel erg ongenuanceerd

Het is net het echte leven Lachen



Dit is toch goed samen gevat!!!!

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:35

He laukjefreak !
Ik sta op een pensionstal waar tevens een western-stal is gevestigd.
Maar ben 1 van de 2 die dressuur rijd en de enige die springt, de rest is allemaal marlboro. Haha!
En heb een KWPN - er. Rook camel-filter.
Welk etiket krijg ik ?

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 07:13

zijn jullie al wle eens op een western stal geweest waar er 2 van die dresuur miepen rond lopen??
nouuww wat die doen kan echt niet hoor! die hebben echt zoon ritueel!
instappen een sigaret en een joint, tussendoor even springen een waterpijp, uitstappen een joint samen met een sigaret en tot slot nog een waterpijip!
heb je die bak wel eens gezien?
allemaal sigaretten peuken resten van een joint en allemaal scherven van een waterpijp.

is dta een goed etiket?

Kornelius

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: pfalzdorf (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 08:54

Zeg Laukjefreak,
dat kan echt niet hoor, arme paarden. Zullen we de dierenbescherming bellen? Of anders de Bond Voor Rookvrije Stallen oprichten. Actie! Actie! Actie!

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:25

laukjefreak schreef:
is dta een goed etiket?


Hmm, hij mag iets ingedikd want klinkt nu een beetje ongeloofwaardig. Knipoog

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:09

[quote="Kornelius"]Zeg Laukjefreak,
dat kan echt niet hoor, arme paarden. Zullen we de dierenbescherming bellen? Of anders de Bond Voor Rookvrije Stallen oprichten. Actie! Actie! Actie![/quote
jaaa doen we!!!!! maar laten we de db er uit laten we zelf actie ondernemen!
we gaan staken@@@ enuhhh handtekeningen verzanmelen?
enuhh ee politieke partij beginnen!!! enuh uuuuhhh
jij nog een idee:P:P:P

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:45

ja hoor ik rook altijd op me paard of bij me paard.. Ik heb een eigen manege en daar rookt iedereen zo wat. alleen IN de stal zelf niet. maar op de werft en zo rookt iedereen gewoon.
Als ikbuiten rijd altijd lekker een peukie er bij HEERLIJK! en het kan me echt dus niets schelen wat andere er van denken Haha!

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:25

die ene westernstal waar 2 van die dressuurprikkers rond lopen te snobben? Die ene verwaande tut denkt nog dat ze kan springen ook... En ondertussen heeft ze geen stro als bodembedekking in haar stal, maar as en uitgetrapte peuken. die hebben echt zoon ritueel!
instappen een sigaret en een joint, tussendoor even springen een waterpijp, uitstappen een joint samen met een sigaret en tot slot nog een waterpijip!
heb je die bak wel eens gezien?
allemaal sigaretten peuken resten van een joint en allemaal scherven van een waterpijp. en de hoeven van die paarden! er zitten allemaal glas scherven in.

ik moest hem nog wta aandikken van iris!
dus daankzij haar medewerking:P

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:53

ik rook niet , en rij wel western.
ik vind het echt aso staan, met een sigaret in je snavel op je paard... Verward
geen gezicht, maargoed, laat iedereen zelf uitmaken of hij brandplekken op z'n paard wil of niet!
ik ken ook dressuurruiters die roken op hun paard..blijft geen gezicht.
maar schroeiplekken onder de hoeven? haha! wat een gel*l!

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:57

Cayusejuhh schreef:
ja hoor ik rook altijd op me paard of bij me paard.. Ik heb een eigen manege en daar rookt iedereen zo wat. alleen IN de stal zelf niet. maar op de werft en zo rookt iedereen gewoon.
Als ikbuiten rijd altijd lekker een peukie er bij HEERLIJK! en het kan me echt dus niets schelen wat andere er van denken Haha!

iedereen moet zelf weten wat hij doet,
maar ik hoop alleen dat je niet rookt in huis, bij die prachtige kindertjes van je...arme kleine longetjes...

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:59

Sjonge jonge, wat een zielepoten.
Errug stoer hoor roken op je paard. Hoort helemaal bij het Western-imago. Haha!
Het staat gewoon heel erg stom.
Het lijkt mij als Westernruiter verrekte moeilijk om tijdens het rijden ook nog een peuk te roken. Immers, je bent toch aan het trainen/sporten. Ookal is het een ontspannen manier van rijden, je bent toch intensief bezig. Dan heb je toch geen tijd om te roken, net zo min dat je tijd hebt om te bellen of wat dan ook!
Maar mensen die serieus western- of dressuur rijden zullen, lijkt me, ook niet roken terwijl ze rijden.
Trouwens, een Westernzadel op je paard gooien en een beetje rondjes sjokken ( vaak een tinker, haflinger, fjord) wil nog niet zeggen dat je Western rijd. Haha!

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:01

joepje schreef:
iedereen moet zelf weten wat hij doet,
maar ik hoop alleen dat je niet rookt in huis, bij die prachtige kindertjes van je...arme kleine longetjes...


Tuurlijk doet ze dat niet Joepje!!!
Ze is natuurlijk een super goede moeder die weet wat schadelijk is voor haar kinderen

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:03

Ik rook ook een lekker peukie als ik lekker langs het strand rij.
Paard heeft er geen problemen mee.

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:06

spettic schreef:
Sjonge jonge, wat een zielepoten.
Errug stoer hoor roken op je paard. Hoort helemaal bij het Western-imago. Haha!
Het staat gewoon heel erg stom.
Het lijkt mij als Westernruiter verrekte moeilijk om tijdens het rijden ook nog een peuk te roken. Immers, je bent toch aan het trainen/sporten. Ookal is het een ontspannen manier van rijden, je bent toch intensief bezig. Dan heb je toch geen tijd om te roken, net zo min dat je tijd hebt om te bellen of wat dan ook!
Maar mensen die serieus western- of dressuur rijden zullen, lijkt me, ook niet roken terwijl ze rijden.
Trouwens, een Westernzadel op je paard gooien en een beetje rondjes sjokken ( vaak een tinker, haflinger, fjord) wil nog niet zeggen dat je Western rijd. Haha!


helemaal mee eens!
ja, als je ECHT western rijd heb je geen tijd om te roken, maar als je een beetje rondhobbeld met een westernzadel erop heb je wel tijd om te roken...wat een verschil hè, als je een westernzadel hebt wil nog niet zeggen dat je western rijd...

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:35

mobick schreef:
Rio is volledig rookproef, hij fungeert graag als asbak en heeft een vuurdovende manenkam in de loop der jaren gecreerd. In zijn stalletje heeft hij een gezellig zithoekje gemaakt waar we als we hebben gereden (en ik heb nog een sigaret over, want normaal rook ik toch wel een pakje tijdens een rit van een half uur) we samen een sigaretje paffen!

Ik quote mezelf maar weer even.... rijd wel geen western... maar gewoon op een tuiger...zonder western zadel.... (eigenlijk rijd ik niet echt, ik gebruik hem alleen maar om lekker te zitten als ik mijn sigaret wil roken)

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:38

Om een of andere reden schiet me opeens een droge uitspraak te binnen van een vriend (zo'n 20 jaar geleden tijdens een paardrijles)...

"Zit best fijn zo'n westernzadel, ze zijn alleen nog vergeten er een asbak op te monteren"

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:43

Ha ha ha goeie !!!

Kornelius

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: pfalzdorf (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:59

Anya schreef:
samenvatting voor Lageveld:

1. je moet zwaaien naar andere mensen
2. sommige mensen zijn tegen roken te paard
3. anderen roken te paard
4. sommige mensen denken dat westernruiters beantwoorden aan het beeld van Marlborroman
5. andere mensen denken iets genuanceerder
6. sommigen denken heel erg ongenuanceerd

Het is net het echte leven Lachen


Voorlopig hoeven we Anya's samenvatting nog niet aan te passen ook al is er een pagina bijgekomen ......*zucht*....

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 16:42

ik moet eerlijk zeggen..dat ik na dit topic heel anders over dit onderwerp ben gaan denken
ik vond het eerst heel gevaarlijk... (nu nog wel een beetje hoor..)
maar heb wel begrepen dat je gewoon op je pony kan roken...
ik rook zelf ook..alleen niet tijdens het paardrijden...
omdat ik het te gevaarlijk vind omdat ik dan nog maar 1 hand heb om mn teugels mee vast te houden..
en heb nog al een snelle pony waar ik op rijd..dus heb echt 2 handen nodig

dus heb er eens goed over na zitten denken Haha!
en ben er gewoon heel anders over gaan denken!!
ja..dat wilde ik gewoon even laten weten *LOL*

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 16:42

MDLCP schreef:
wat kan jij zeiken........................

[edit Sugarmiss: ellenlange startquote van TS verwijderd]


hier ga ik niet eens andwoord op geven... Verward

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:44

joepje schreef:
iedereen moet zelf weten wat hij doet,
maar ik hoop alleen dat je niet rookt in huis, bij die prachtige kindertjes van je...arme kleine longetjes...

euh.. yep ik rook ook thuis. En man lief ook. ( alleen savonds overdag is hij werken)

MAAR ik moet zeggen dat ik weinig rook thuis.. mede om dat HUn dat vies vinden. EN als ik rook dan zitten ze niet bij mij op schoot of in de buurt.

Maar ik rook wel thuis.