Sigaret roken op je paard????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:29

Ik vind het geen smoel

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:31

Citaat:
lieverd ik begrijp je standpunt, maar laten we eerlijk zijn of de roker nou wel of niet te paard zit de peuk gaat op de grond, das nou eenmaal zo.


Dat is nou eigenlijk mijn probleem, er wordt zo makkelijk over gedacht...
En dat is niet alleen voor de rokers, er wordt ook genoeg troep door niet rokers op straat gegooid hoor...
In amerika (meeste staten) doet niemand dat want dan heb je een enorme boete aan je kont, dat mogen ze van mij ook hier invoeren. Echt onwerkelijk hoe schoon het daar is in sommige steden...

Citaat:
Uiteraard zitten er risico's aan het roken te paard eveneens als het bellen te paard, danwel het rijden zonder cap.


Maar dat zijn de risico's voor jou en niet voor het paard...

Citaat:
En als je paard schrikt en je heb een peuk in je handen heb je dus ook kans dat je die peuk in z'n hals drukt door je reactie om je vast te houden...


Dus je paard moet maar een brandwond oplopen omdat jij niet kan wachten met je behoefte om te roken? Verward

Ach, dit is een eeuwige roker/niet-roker discussie Knipoog ...
Ik kan me er niet meer zo druk om maken, maar begrijpen zal ik het nooit doen.
Mijn ouders hebben allebei gerookt, mijn vader is gestopt mijn moeder zal nooit stoppen. (dus ben er niet helemaal mee onbekend Lachen _

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:33

mobick schreef:
Ik paf er lekker op los ook als ik op mijn paard zit. Aso of niet. Moet ieder voor zich weten. En die peuk die maak ik uit op mijn laars en ja dan gooi ik hem weg.
Ja ik weet het: Schuldig schiet mij maar neer! (maar niet schijnheilig)


Ik rook ook lekker aso op het paard... Is ook veel veiliger dan ernaast gaan staan roken Schijnheilig
Ik maak de peuk uit op de onderkant van mijn schoenen, en gooi de peuk weg op een pad waarvan ik zeker weet dat er geen bosbrand(je) van komt Haha! En anders neem ik hem mee in mijn zakken en gooi hem op stal netjes weg...
Ik kijk dus wel degelijk uit hoor :J

Overigens, als je paard schrikt terwijl je aan het roken bent, is je reactie toch dat je je peuk laat vallen. Mocht ie op je paard vallen is er nog niets aan de hand, want die rolt er meteen vanaf. En je paard heeft dus geen brandwondjes aan je peuk...
Wel loop ik daarna terug om de peuk goed uit te maken...

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:34

Malibu schreef:
Ach, dit is een eeuwige roker/niet-roker discussie Knipoog ...
Ik kan me er niet meer zo druk om maken, maar begrijpen zal ik het nooit doen.


Ik rook maar nooit op mijn paard, thuis rook ik ook niet maar genoeg mogelijkheden om wel te roken, op weg naar paard, in de auto, buiten gaan staan, bijv maar OP het paard

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 12:36

Skipper schreef:
Ik rook maar nooit op mijn paard, thuis rook ik ook niet maar genoeg mogelijkheden om wel te roken, op weg naar paard, in de auto, buiten gaan staan, bijv maar OP het paard


ben ik het mee eens
zo doe ik dat ook altijd..

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 12:37

griebels schreef:
Ik rook ook lekker aso op het paard... Is ook veel veiliger dan ernaast gaan staan roken Schijnheilig
Ik maak de peuk uit op de onderkant van mijn schoenen, en gooi de peuk weg op een pad waarvan ik zeker weet dat er geen bosbrand(je) van komt Haha! En anders neem ik hem mee in mijn zakken en gooi hem op stal netjes weg...
Ik kijk dus wel degelijk uit hoor :J

Overigens, als je paard schrikt terwijl je aan het roken bent, is je reactie toch dat je je peuk laat vallen. Mocht ie op je paard vallen is er nog niets aan de hand, want die rolt er meteen vanaf. En je paard heeft dus geen brandwondjes aan je peuk...
Wel loop ik daarna terug om de peuk goed uit te maken...


waarom zou er naast staan veiliger zijn...?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:39

Weten de rokers eigenlijk hoe lang het duurt voordat een peuk vergaan is? Het is gewoon pure millieuvervuiling om de peuken op de grond te gooien. Blergh... tsja, rokers hebben een slechte aan mij (in mijn huis mag ook al niet gerookt worden... arme rokende vrien(inn)en van mij... Haha! )... dit topic heeft me trouwens wel aan het denken gezet; volgens mij is mijn bijrijdster nl. weer begonnen met roken. Ik ga dus even aan haar vragen of ze ook rookt als ze op mijn paard zit of in mijn stal staat. Dat wil ik nl. niet hebben... zeker dat laatste niet met het stro en hooi dat er ligt...

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:40

Citaat:
Ik rook maar nooit op mijn paard, thuis rook ik ook niet maar genoeg mogelijkheden om wel te roken, op weg naar paard, in de auto, buiten gaan staan, bijv maar OP het paard


Idd, genoeg mogelijkheden dus

Kijk ieder voor zich moet weten of die rookt, maar ik vind het een heel onnatuurlijke situatie om te gaan roken op of bij je paard...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:42

promiss schreef:
hoe bedoel je dat?


Bos is toch een kwetsbaar gebied, zowel qua brandgevaar als qua vervuiling. Dus vandaar dat ik het erger vind dat er in het bos gerookt wordt, dan dat dat te paard gebeurt.
Hoewel dat van mij ook niet hoeft hoor. Schijnt bij westernruiters overigens zeer normaal te zijn..
Ik rook zelf uberhaupt niet, en wie bij mij in huis wil roken krijgt ook slecht nieuws Haha!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:44

promiss schreef:
waarom zou er naast staan veiliger zijn...?


Omdat je dan je paard kwijt zou kunnen raken als het verschiet... En dan is het gevaarlijker voor je paard als dat je erop zit. Je hebt meer over hem te zeggen dan namelijk...
Overigens gooi ik verder dus totaal niets op de grond. Behalve die paar peuken.. En die ook niet altijd
Ik draag mijn steentje zeker wel bij aan het milieu hoor... Gescheiden afval: AGF kliko, papier kliko, grijze kliko, glas apart, batterijen en oude medicijnen netjes inleveren enzo kan ik nog wel doorgaan... Die paar peukjes die ik dan weggooi, tja, er zijn er hier op bokt die minder milieu-vriendelijk zijn dacht ik zo... Daarbij pas ik heel goed op wat ik doe, en daardoor is er nog nooit iets fout gegaan...

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:44

Citaat:
tsja, rokers hebben een slechte aan mij (in mijn huis mag ook al niet gerookt worden... arme rokende vrien(inn)en van mij... )...


Haha! dat hebben wij dus ook. Mijn vriend en ik roken niet, en als ons huis klaar is, ben ik toch niet van plan om in de rook van een ander te gaan zitten (nog niet te spreken over de geur die in je spullen en gordijnen trekt)

Ik heb m'n moeder al voorbereid, en onze vrienden ook Haha!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:45

mobick schreef:
Ik paf er lekker op los ook als ik op mijn paard zit. Aso of niet. Moet ieder voor zich weten. En die peuk die maak ik uit op mijn laars en ja dan gooi ik hem weg.
Ja ik weet het: Schuldig schiet mij maar neer! (maar niet schijnheilig)


Respect over je uiting van mij OK dan!

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 12:45

ooh zo! kwou zeggen..
want ik vind het allebei erg!
ik bedoel..je kan je sigaret ook gewoon goed uitmaken..dan ontstaat er ook geen brand!
maar bij mij ging het er gewoon om dat ik het gewoon niet normaal vind!
zoals ik het had gezien..heel die walm met rook ging naar het hoofd van dat paard!
dus die loopt de hele tijd in die rook..
en niemand hoeft mij wijs te maken dat een paard dat prettig vind

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:46

Tja ik pas ook altijd goed op in de auto maar dat wil niet zeggen dat er niet iets een keer mis kan gaan!

Een paard is en blijft immers ook een dier! Mijn auto springt niet weg als hij schrikt als ik in de auto ergenst stil sta een sigaretje te roken Clown.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:49

Ik vind mijn paardje toch betrouwbaarder als het verkeer Haha!
Tja, als we zo beginnen... Clown

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:52

Dit is een eeuwig discussie tussen rokers en niet-rokers dus daarom verwijst ik weer naar mijn eerdere uitspraak: Leven en laten leven.

En voor de millieu-freaks onder ons:
Ja ik weet hoe lang het duurt voordat een peuk afgebroken is, maar weten jullie ook wat jullie met je autootjes voor 'n schade aanrichten? Kom nou toch! Hyprocrieten!

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 12:54

en het ging eigenlijk alleen over een sigaret roken als je op je paard zit Clown

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:54


promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 12:55

mobick schreef:
Dit is een eeuwig discussie tussen rokers en niet-rokers dus daarom verwijst ik weer naar mijn eerdere uitspraak: Leven en laten leven.

En voor de millieu-freaks onder ons:
Ja ik weet hoe lang het duurt voordat een peuk afgebroken is, maar weten jullie ook wat jullie met je autootjes voor 'n schade aanrichten? Kom nou toch! Hyprocrieten!


maar wat vind je zelf dan van het roken als je op je paard zit?
en dan praat ik niet over het millieu..maar over je paard zelf!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:56

Ik vind het een beetje hypocriet om over het milieu te praten in dit onderwerp. Op zich een logisch bijkomend aspect, maar je maakt míj niet wijs dat iedereen al van jongs af aan netjes alle papiertjes opraapt en in de daarvoor bestemde plaatsen deponeert. Als dat wél zo zou zijn, zou Nl. wel véél schoner zijn!!!

1 sigarettenpeuk op straat, stoor ik me niet aan. Wel aan die vieze gore asocialen die hun asbak op straat legen terwijl bij wijze van spreken de prullenbak 3 m verderop staat! Dat vind ik absoluut goor.

Verder: in geval van nood rolt de sigaret van je paard af. Misschien ook weer niet veilig maar ik heb meestal de peuk in de hand die ik dan niet aan de teugel houd, dus náást mijn paard.

Rook in de richting van mijn paard probeer ik te voorkomen. Dat vind ik ongezond; zij hoeven niet de dupe te zijn van mijn verslaving. Net zoals ik het asociaal vind als er (een) niet-roker(s) bij een groepje (buiten) bij roker(s) staat; ik doe dan altijd een stapje de andere richting op speciaal om de rook bij die niet-roker weg te houden...

Wel moet ik zeggen dat ik mijn paarden bewúst met die rook laat kennismaken. Toen ik nog jonger was ben ik nl. een keer van mijn paard gepleurd toen iemand langs de bak stond te roken en die walm dus zo de bak in geblazen werd. Mijn paard schrok zich rot.
Ik vind het dus wel verstandig dat een paard deze geur (her)kent gewoon om er later niet van te hoeven schrikken (bv. tijdens een wedstrijd)....
(En dat doe ik écht niet door rook in hun neus te blazen ofzo hoor Knipoog , maar gewoon een sigaret opsteken tijdens het uitstappen etc.)

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:57

ikkuh15 schreef:
Sorry hoor maar ik vind het gewoon ordinair!


hierin ga ik mee.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:58

Rio is volledig rookproef, hij fungeert graag als asbak en heeft een vuurdovende manenkam in de loop der jaren gecreerd. In zijn stalletje heeft hij een gezellig zithoekje gemaakt waar we als we hebben gereden (en ik heb nog een sigaret over, want normaal rook ik toch wel een pakje tijdens een rit van een half uur) we samen een sigaretje paffen!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 13:01

zoals jullie trouwens in mijn avatar kunnen zien heb ik hem geleerd om mijn peukies uit te trappen, dat scheelt voor mij weer een handeling als ik de ene peuk met de andere moet aansteken! Juist handig roken te paard!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 13:04

mobick schreef:
Dit is een eeuwig discussie tussen rokers en niet-rokers dus daarom verwijst ik weer naar mijn eerdere uitspraak: Leven en laten leven.

En voor de millieu-freaks onder ons:
Ja ik weet hoe lang het duurt voordat een peuk afgebroken is, maar weten jullie ook wat jullie met je autootjes voor 'n schade aanrichten? Kom nou toch! Hyprocrieten!


Ik heb dan ook geen auto maar een fiets... Tong uitsteken Bovendien is het een kleine moeite om een peuk even ergens te bewaren om hem later netjes in een asbak/afvalbak te dumpen.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 13:04

mobick schreef:
Rio is volledig rookproef, hij fungeert graag als asbak en heeft een vuurdovende manenkam in de loop der jaren gecreerd. In zijn stalletje heeft hij een gezellig zithoekje gemaakt waar we als we hebben gereden (en ik heb nog een sigaret over, want normaal rook ik toch wel een pakje tijdens een rit van een half uur) we samen een sigaretje paffen!



ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh wát zielig Nagelbijten / Gniffelen

(Zit je klaar voor de aanval Haha! )?