Chippen en mensen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:21

in mijn omgeving heb ik ook nog nooit iemand gehoord die problemen met chips hebben gehad...
dus ik denk zeker wel dat het chippen zonder gevaar is..

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:43

Eigenlijk wel opmerkelijk... iemand roept chippen is gevaarlijk, migratie etc... en hele volksstammen geloven dat zonder ook maar enige onderbouwing behalve samenzweringstheorie en doofpotaffaires.
Als iemand dan zegt ik heb het nagevraagd op een dierenartsenpraktijk dan moet je met bewijzen komen en komen die doofpotaffaires weer naar boven.
Ook oppmerkelijk is dat wanneer er iets op de markt zou kunnen komen in het voordeel van de ruiter (m/v) maar de NL overheid wil het toch eerst uitgebreid testen (ondanks dat er tig onderzoeken en rapporten zijn) dan roept ieder dat NL het wiel opnieuw uit wil vinden... doen ze het een keer niet staan ze weer op de achterste poten en eisen rapport/onderzoek nummer 375...en moet NL het wiel opnieuw uitvinden.
In het verre verleden zijn er onderzoeken gedaan naar implantatie onder de huid wat kans gaf op migratie, nu wordt de chip (na tig onderzoeken over lange termijn) de chip ingebracht in een spier, geen migratie enz...
Bij de mens heb ik geen idee, de hond en kat op de schouder onderhuids (is het laatste wat ik erover heb gelezen, kan inmiddels veranderd zijn)
Bij de mens geen idee....uitgetest: geen idee. en toch is het toegestaan.
ooit wel eens gelezen over het chippen van zwervers in amerika maar hoe dat is afgelopen... iemand?

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:48

Alane schreef:
ooit wel eens gelezen over het chippen van zwervers in amerika maar hoe dat is afgelopen... iemand?


Ik meende ergens gelezen te hebben dat het onderzoek gestopt was. Ik weet eerlijk gezegd niet meer waarom. Misschien waren het in dit geval niet de chips die aan het zwerven sloegen, maar de zwervers zelf Knipoog

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:51

he ja... chip is er nog maar de persoon is gemigreerd Clown

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 01:00

Is dit een grap ofzo???
Mensen laten chippen om in een disco te komen?


Als dit geen grap is, begrijp ik jullie timide reacties NIET!!!!


Want dit is werkelijk niet normaal, communistisch aandoend en nog veel erger!!!

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 08:51

Je moet toch wel compleet achtelijk zijn om een chip te laten implanteren. Nooit van mijn leven komt die er bij mij of mijn kinderen in. *moet ineens denken aan de SF-film Fortress* No Way

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 08:55

ik heb het ook gehoort ja..
Kost je duizend euro, en dan krijg je een tegoed van 1500 dat meteen op die chip wordt geplaatst.. je hel eid Zit dan gewoon in je arm om het zo maar te zeggen.. Als je dan b.v rottigheid heb uitgehaald, kunnen ze dat erbij schrijven ofzo, en dan mag je bij b.v een andere tent er niet in...
Opzich wels lim bedacht, maar of het werk zonder risico Scheve mond

prompter

Berichten: 11144
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 08:59

Natasha schreef:
Is dit een grap ofzo???
Mensen laten chippen om in een disco te komen?


Als dit geen grap is, begrijp ik jullie timide reacties NIET!!!!


Want dit is werkelijk niet normaal, communistisch aandoend en nog veel erger!!!


Natasha, het is niet om de disco in te komen, maar volkomen vrijwillig en bedoeld om je rekening mee te betalen, als je dat wilt. Deze mensen kiezen er dus geheel zelf voor. Dat vind ik ook idioot, maar mensen doen wel meer idiote dingen *LOL*.

Maar waar het mij om gaat: als het kennelijk op mensen is toegestaan, dan zal het voor paarden ook wel niet zoveel gevaar opleveren als ons door de anti-chippers steeds wordt voorgespiegeld.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:12

Als je nou bij de ruitersportzaak kan betalen met chip en er 500 extra tegoed krijgt Schijnheilig
Ik heb niet zo'n moeite om iets onder mijn huid te laten zetten, ik heb al glas in mijn lijf, heb er staal ingehad en er lopen duizenden vrouwen rond met een geinplanteerd voorbehoedsmiddel. Die lopen ook allemaal nog rond.
Waarom zou je niet met een chip in je huid willen betalen, maar wel een spiraaltje in je baarmoeder of staafje in je arm willen zetten om 'veilig' (geen bescherming tegen soa's en nooit 100% tegen zwangerschap) te kunnen sexen?

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:55

Omdat met die chip je persoonlijke gegevens zijn te achterhalen.

prompter

Berichten: 11144
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 20:57

Ik heb niks te verbergen Natasha, dus dat zou voor mij geen reden zijn om een chip te weigeren Lachen. Ik zit eerder te denken aan mogelijke lichamelijke gevolgen, of we daar al dan niet iets van gaan horen.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:06

je bent ook verplicht om een identitietsbewijs bij je te hebben, dus je persoons gegevens zijn altijd te achterhalen.... verder kan een discotheek ook je persoons gegevens vragen of werken met een pasjes systeem...

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:08

Ik heb ook niks te verbergen.
Maar dat hadden de Joden in de WO 11 ook niet.
Die moesten zich laten tatoeren.

We hebben het hier niet over dwang, dat niet.
Maar wanneer is dat de volgende stap?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:11

dat vind ik nogal een groot verschil en niet te vergelijken... een tatoo zoals die mensen toen kregen of een vrijwillig geplaatste niet zichtbare transponder. Ook al zouden ze die gaan verplichten blijft het toch een verschil...

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:14

Ik ben het ECHT niet eens met je Alane, deze keer, dat je t goed vind dat mensen worden gechipt!!!!!

Ben ik nu werkelijk de enige die dat vind?

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:23

Mensen verplicht chippen..... nee, dat zie ik ook niet zitten (en ook niet zo snel gebeuren). Vrijwillig moet iedereen toch zelf weten wat ie doet.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:27

ik had het er niet over dat ik voor of tegen ben, maar dat ik het een verschil vind of iemand zo'n nummer heeft gekregen of een chip heeft... dat nummer is altijd zichtbaar en daarmee de herrinering aan een hele vervelende tijd (zeer mild uitgedrukt) zo'n chip is niet zichtbaar alleen uit te lezen met een apperaat..
Ik zou me ook niet laten chippen voor een glaasje drinken in een kroeg...

alhoewel ik wel voordelen kan bedenken voor een menselijke chip (heeft meer met mijn chaotische manier van leven te maken Haha! )

Maar het topic was: Als chippen zo gevaarlijk is waarom mogen mensen dan wel gechipt worden?

mooneyes
Berichten: 1731
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:28

jakkes

strAKS moeten mensen dat ook bij het paspoort, jakkes

zegt er een, dat dat juist handog is tegen illigalen, nou mij mooi niet gezien.

ik zou dat nooit doen *LOL*