samen een verzorpony?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-01 15:39

Naar aanleiding van het bericht van ditta wou ik er even verder op in gaan over het samen verzorgen van een pony. Of dat wel of niet goed ging. Het is natuurlijk wel veel gezeliger maar ik ging me toch ergeren aan de persoon waar ik mee verzorgden.

Ik verzorgde eerst dus samen met iemand die dacht dat zij het allemaal heel goed kon. En zij mocht er altijd het langst op en ikke dan heel even. dat was best een oude pony en kon dus niet meer zo heel snel. Maar zij wilde juist snel en galopperde alleen maar en als hij het dan niet deed sloeg ze hem heel vaak. Nadat zij weg ging hebben de mensen van daar er niks meer mee kunnen doen met die pony. Hij deed iedere keer heel raar als je in de buurt kwam hij ging dan stijgeren enz hoewel het eerst een heel lief beestje was. nu is hij pas overleden hoorde ik.

Dit was polly ik zit er op (dit is wel al 4/5 jaar geleden let vooral niet op mijn voet in de beugel ik had nog nooit les gehad en bijna nooit op een paard gezeten) Mijn zusje annelou staat erlangs



Afbeelding



hoe was/is jullie ervaring?

Scheve mond\

_________________
Death is the greatest kick of all,
that's why they save ist for last!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Haffie op 2001-11-25 16:03 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Haffie op 2001-11-25 16:04 ]</font>


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 17:32

lijkt me inderdaad irritant.
met zijn 2e een paard hebben btw ook
altijd gekibbel over wie nu mag rijden en wie welke dag mag doen
nee.. lastig

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 17:42

Ik heb Evita samen met een ander meisje verzorgt, zij is 4 jaar ouder dan ik maar het ging altijd heel goed!! we waren er dan meestal allebei na school of 's avonds en ik kon gewoon doen wat ik wou, soms had ze 's ochtends dan al gereden ofzo maar voor Evita is het geen probleem om haar dan nog een keertje van stal te pakken (ze stond toen nog bij een boerderij he) maar ik vind het ook nooit zo heel erg om een keertje niet te rijden. soms gingen we samen rijden, eerst zij eventjes en dan ging ik bijvoorbeeld de stal schoonmaken en dan mocht ik er op en gaf zij mij een beetje les! met dat meisje heb ik uiteindelijk ook Evita gekocht en het gaat nog steeds goed, nooit ruzie gehad ofzo. het is juist wel fijn, want ik heb de laatste tijd niet zo heel veel tijd meer en dan kan zij het gewoon doen.

wij hadden ook een schriftje waar we dan inschreven wat er met haar gedaan was.

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 18:06

Ik heb er ook helemaal geen problemen mee! Samen met mijn moeder en mijn zusje heb ik 2 paarden en 1 veulentje. Het veulentje Munji staat nu bij een opfokbedrijf en we gaan daar 1 keer in de 2 weken langs. Is jammer genoeg niet echt om de hoek Frusty Huilen Mijn moeder rijdt 2 keer per week. Blaffie (ook van Bokt!) rijdt 1 keer per week en de rest doen mijn zusje en ik. Is nog nooit fout gegaan! Pling

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 19:01

Ik heb samen met mijn beste vriendin 2 jaar lang Marjon & veulens verzorgd. Dit ging eigenlijk altijd heel goed. Meestal gingen we wandelen en zat Inge op Marjon en ik liep langs Pinky (toen dus nog mijn verzorg veulen). Toen ik Pinky kocht is er ff beetje heibel geweest omdat Pinky dus ook haar verzorgveulen was. Maar na 2 maanden was dit redelijk over want er was weer een nieuw verzorgveulen: Mysty. Dit is eigenlijk gewoon altijd heel goed gegaan. Tot Mysty van Inge werd en we dus eigenlijk liever samen naar onze eigen pony's gingen dan naar onze verzorgpony's... daar komen we nu dus ook nog maar heel af en toe (ik ben er nog wel 1 keer in de week want ik loop daar stage, maar echt veel doe ik dan ook nie met Jonneke). best wel jammer dus, maar ik vind dat het erg goed kan. Al hebben wij dus altijd 2 pony's gehad, alleen kon er maar1 rijden...
Lovers

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 19:19

Chess verzorg ik dus ook samen met Lutske en ik vind dit echt prima gaan.
We hebben nog nooit problemen gehad en met rijden gewoon ieder een half uurtje.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 19:21

Als je echt goeie vriendinnen bent en je kan veel van elkaar hebben dan gaat het wel goed.
In de meeste gevallen zal het wel goed gaan.

(leuke foto trouwens Haha! )

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 14:01

Voor Beau heb ik ook een verzorgster. Zij komt drie dagen per week en rijdt 2 dagen en de andere dag komt ze poetsen knuffelen en de stal uitmesten. Ik doe Beau de andere dagen zelf. Dit gaat heel goed. We hebben een schriftje waar we in zetten waar we gereden hebben (manege of buiten) en hoe het ging. Zo doet Beau niet iedere dag hetzelfde en als hij bij haar heel vervelend gedaan heeft kan ik er zelf de volgende dag opstappen. Ik weet dan al wat hij proberen zal en kan dit dan oplossen. Dit vind ik dus erg goed werken. Zij kan lekker rijden en ik heb zo meer tijd voor Pjelk.
Toen Pjelk nog van zijn vorige baas was verzorgde ik hem ook al maar dat was niet goed geregeld. Die man wilde geen afspraken maken. Ik mocht gewoon rijden wanneer ik wilde. Zo kon het dus zijn dat Pjelk een paar dagen 2x goed bereden werd en dan weer twee dagen helemaal stilstond op hetzelfde voer zodat hij makkelijk maandagsziekte krijgen kon.
Samen verzorgen kan volgens mij dus prima gaan mits je goede afspraken maakt.

geartsje17

Berichten: 1456
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: stiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 20:54

ik had vroeger ook altijd met mijn vriendin een verzorgpony.
en dat ging meestal wel goed!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MairiMacBran en 39 bezoekers