vandaag paraplu-les gehad

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-01 22:36

Het was zo vreselijk druilerig en miezerig weer. Ik ging rising rijden, en vroeg maar aan mijn vriend of hij de paraplu uit de auto wilde halen, en naast de bak wilde gaan staan.
Dat was dus echt spannend! Eerst al de kofferbak van de auto, die kan OPEN!!! Dat was al om flink naar te koekeloeren, maar daarna, dat geloof je haast niet. Er kwam een ding uit, en ook die kon open. Wel tot levensgevaarlijke grootte, echt heel eng.
Daar moet je toch echt voor aan de kant springen!
Na een paar rondjes liep Rising er netjes langs,en keek hij er niet meer naar. Tijd voor les twee; langs de bak lopen met de paraplu. ook dat vertrouwde hij wel, alleen vanaf de achterkant gezien (dus een groot rond ding op pootjes) is toch wel enger dan vanaf de voorkant, want dan kun je zien dat de pootjes bij iemand horen, en niet bij dat ding!
jaja, hij was dus weer braaf vandaag. ik vind het zo'n fijn paardje, zo jong nog, pas een maand of 2 onder het zadel, en dan al zo makkelijk. Ideaal dus.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: janna op 2001-11-24 23:22 ]</font>

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 22:49

Gefeliciteerd met de geslaagde les!
Hardstikke leuk om zo te lezen hihi, ik kan het me goed voorstellen. Zo'n zwart ding, je weet maar nooit waar het voor is, wat het met je doet haha.
Maar echt super dat je paard zo gauw er aan went. Is heel makkelijk want in Nederland kom je die dingen vaak tegen grijnz...
Succes met de andere 'lessen'!

favo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 09:11

Ik dacht dat mijn paard het ook niet meer zo eng vond, kwam ik pas in het bos iemand tegen met een megagrote paraplu met felle kleuren. Dat was weer even schrikken. Leuk dat het zo goed ging met rising.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 11:14

Ik vind dat echt super van je Janna, dat je er aan denkt om zulke dingen te leren aan je paard.

Er zijn zat mensen die op concours gaan en die niet eens weten hoe hun paard reageert op opgestoken paraplu's.

Gelukkig kun je van Fitz zeggen wat je wil maar hij is wel 'parapluproof' Haha!

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 11:22

Wat leuk dat het zo goed ging...
Amulet moet er ook nog aan geloven, helaas Huilen
Buiten is hij nergens bng voor maar paraplu's zo hé die konden hem weleens vermoorden.
Dus dta wordt volgende week ook een parapluutje mee nemen naar de bak }>

de Kwien of Grunn! heeft een nieuw profiel!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 16:16

Mhh daar ken ik ook nog een verhaal mee hihi.

Marco hield zowel leys als jari vast. Dit was de eerste keer dat marco mee ging OP wedstrijd en toen kwam er zo'n eng ding aanlopen bah. Leys sprong opzij en jari de andere kant op. Marco schreeuwd heeeeeeelp Leys wordtgek hihi. Ik blij dat hij jari losliet ipv leys Party!! .

Na deze ervainr heb ik ook wat training ermee gedaan maar ja je weet maar nooit bij sommige paarden *LOL* .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie