Wat is echt een spelletje van jou paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:41

Nicolletje schreef:
:+ Mijn paard is een echte clown Clown

De tuinslang zelf aanzetten!
Mijn zadelkast leegtrekken en over het erf gooien..
De box openmaken en andermans wortels opeten..
Met een emmer staan schudden of de kruiwagen omgooien
In mijn vaders kont bijten als ie gebukt staat }>
Tegen de deur duwen als ik erachter sta



Hihihi, héél herkenbaar. Dat (soort dingen) doet Imago ook allemaal!!!:
rammelen met kettingen op de poetsplaats
box openmaken en lekker op stap gaan
met emmer schudden (liefst met water erin en dan boven zijn hoofd zodat hij een douche krijgt)
in míjn kont happen als ik gebukt sta (bv. tijdens hoeven krabben)
eigen deur open duwen

míj opjagen als ik éigenlijk hem eens opjaag (bv. los in de bak): dan komt hij met oren plat op je af en als ik dan óók op hem afren, rent 'ie snel weer weg!

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:09

Jordy heeft veel van dat soort 'spelletjes'.
Met de kettingen op de poetsplaats rammelen is erg leuk, vooral om ze ook tegen een ijzeren buis aan te slaan.
Emmers met water moeten omver gegooid worden.
Bij mijn vorige stal kon hij in de deuropening van de zadelkamer gaan staan, en daar stond hij dan met zijn hoofd naar binnen te wachten tot ik mijn spullen had opgeruimd en vooral tot ik een snoepje voor hem pakte. Duurde dat te lang dan deed hij het licht uit Haha! Het lichtknopje zat om de hoek van de deur, en hij kreeg door dat hij het licht uit kon doen door er met zijn neus tegenaan te duwen....
Fietsen zijn niet veilig voor Jordy, zodra er een fiets staat (of bij voorkeur een rij fietsen), moet die omgegooid worden. Een normaal paard schrikt zich dan rot van de herrie, Jordy vind het prachtig en staat er heel blij naar te kijken Clown

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:38

Roos die mag mij graag natspuiten. Als ik na het trainen haar benen aan het afspuiten ben en ik let niet goed genoeg op, pakt madam de spuit af en spuit me nat.

Belle_Luvjah

Berichten: 33
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Ergens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:48

Scheve mond Het klinkt misschien raar...en dat is het ook...Maar mijn pony groef kuilen... Tong uitsteken Was wel grappig!

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:36

Ko is heel goed ik knopen uithalen. Meestal leg ik dus een beetje ingewikkelde knoop, maar om de een of andere reden weet hij het altijd los te pulken.

Itsme86

Berichten: 767
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:04

Vick maakt ook altijd zn knopen los..
En verder.. Box open maken, de halsters die aan de staldeuren hangen wegslingeren, mijn poetskist optillen (ja, aan dat kleine hengseltje ja...), net doen alsof hij superbang is (hard blazen) op plaatsen waar hij 7x per week komt, in de wei altijd eerst de wortel opeten en dan alsnog heel hard wegrennen enzovoort enzovoort... Wat een idioot eigenlijk.. Haha!

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:05

Mijn shet vind t geweldig om je in je benen te bijten, of in je schoenen.. Scheve mond
Hij ziet me als t ware als zn speelkameraadje.. great Haha!
Enne.. tis niet echt spelen, maar vreemden jaagt hij zo t weiland af.. Tsja, vintie t nu gek dat alle kleine kindjes doodsbang voor m zijn Haha!
Tis ook n debiel Tong uitsteken

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:23

Lame vind het leuk om een spelletje met de hond te spelen. Die loopt langs haar stal, Lame probeerd hem te bijten. Dit kan een hele avond zo doorgaan..

Voor de rest doet ze in de wei niks anders dan haar "vriendje" op stang te jagen. Die heeft namelijk als levensopdracht Lame te beschermen. En ze doet niks anders dan hem op de proef te stellen.. De schapen opjagen is ook erg leuk..

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:50

als ik er met de antiklit af waterslang aankom word ik geplet tussen haar in de muur Tong uitsteken

ze denkt vast dat ze er zo onderuit kan komen Schijnheilig

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:18

Haha! wedstijdje rennen, wie het snelst is, ik op de fiets en hij los naast me, kijken wie er het eerst bij de stal is, en zal het maar eerljik zeggen, ik heb het nog nooit van hem gewonnen Bloos

Fayyy
Berichten: 79
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:49

Joost houd ook van andermans halsters kapot maken Tong uitsteken En hij is dr nog goed in ook, jammer genoeg ook van zn eigen halsters haha.. Maar dat doet hij alleen als mn vader op hem gaat rijden, wil die vast mee zeggen dat ie mij veel leuker vind hehe Haha!
Ohjahh en als er ergens papiertjes aan de muur hangen bij de zadelplaats zijn deze ook zo weg, haha PAPIER HIER!! Tong uitsteken

yatoucha83

Berichten: 150
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: goeree overflakkee (onder rdam zuidholland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:43

uuuhm willen jullie het echt weten hahaha mijn pony daar ga ik dan mee buitenrijden en dan komt er een knorrend 45 km autotje voorbij wat denk je die gaat ze bij houden en ze word boos als ze me niet bij houd!!!!!

Schijnheilig

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:46

stal open maken, touwen losmaken, voetballen met borstels gooien..natuurlijk ook het halstertrek spelletje met zn maatje.. en zo kan ik nog wel even door gaan. Ik heb gewoon een reuzebaby *LOL*

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:47

ow ja nog een leuke bij het wassen, op de slang gaan staan en zelf de slang pakken..we eindigen altijd allebei zeik nat

boefloverJarig

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 23:54

boef; bij iedereen aandacht trekken voor wat lekkers..
vip; zn kop schuin/op zn kop houden, dan wilt hij onder zn hoofd geaaid worden ofzo. en daarna draait hij hem terug en legt/gooit zn hoofd op je schouder/op je hoofd..
ry; alles vastpakken wat maar kan, zn favoriet is mn jas(die die ook al heeft gesloopt omdat hij me optilde toen ik hem een knal gaf, gelukkig nu al weer gemaakt..) en de teugels/sperriem is natuurlijk ook heel erg leuk om vast te houden Verward
ry vind het trouwens ook leuk om knopen los te maken, en als hij aan een paaltje staat pakt hij het touw en schuift hem ervanaf *LOL*

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 01:27

Karin schreef:
Ah, ik dacht dat alleen de paarden bij ons op stal aan halstertrekken deden... Clown

Wel typisch dat alleen de ruinen dat doen. Heb bij ons nog nooit een merrie aan het halster van een ander paard zien hangen. Haha!


Vrouwen zijn verstandiger en volwassener Schijnheilig

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:40

Banish heeft ook wel wat rare spelletjes inderdaad. Leuk topic Lachen
Het is een ruin, dus halstertrekken is er natuurlijk bij.
Hij vind het prachtig om achter mansen aan te rennen als hij los in de bak staat. Dan steek ik rennend over over de korte zijde en dan probeert hij me te "pakken".
Hij schraapt met emmertjes en alles wat hij te pakken kan krijgen over de grond.
Hij apporteert zijn pionnetje (echt waar!)
Als ik samen met mijn man met hem aan het wandelen ben, drukt hij zijn neus in de knieholten van mijn man, zodat hij door zijn benen zakt.
Als hij aan het kroelen is met een shetlander, tilt hij die het liefst af en toe even aan zijn nekvel op.
Als ik zijn hoeven sta uit te krabben, tilt hij me (als ik niet uitkijk)op aan mijn broekriem, zodat ik geen grond meet onder mij voeten heb en dus onderuit ga.
Als de hoefsmit met hem bezig is en het is warm, likt hij het zweet uit zijn nek.
Hij vind het ook heel interessant als de kat op zijn billen in slaap valt Lovers

AL met al een bijzonder dier, vind ik Bloos Haha!

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 23:52

Romy vindt het heel leuk om voerbakken van de staldeur op de grond te slingeren.
De shets (vooral Bernia en Punky) vinden het leuk om keihard weg te rennen als je ze wilt halen uit de wei. En dan vinden ze het vooral leuk als ik achteraan kom ook. Tong uitsteken