Hoe sta jij tegenover oudere pony's??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 23:40

Mijn eerste wedstrijd pony was 17 jaar toen ik haar kreeg en heeft tot haar 29ste in de sport gelopen, dan wel iedere keer met een jong ruitertje B en L dressuur.
Ik heb nu nog een oude pony (26 jaar, bijna 27) die wordt verzorgd en bereden door een aantal mensen die er een klein deel voor betalen zodat ik wat uit de kosten ben. Dit is een hele luxe situatie en nog beter ik heb mijn paardjes thuis staan, dus kan er ook veel meer. Mijn KWPN ruin wordt 16 jaar, ook daar rijdt nu iemand op die niet zoveel vraagt als ik, dus voor het paard mijns inziens veel beter, deze twee blijven zeker tot hun dood bij mij.
Nogmaals een hele luxe situatie en naar alle waarschijnlijkheid niet voor iedereen haalbaar.
Als ik ze op een manege of pensionstal had staan was het misschien anders geweest.
Maar 1 ding weet ik zeker, die oude pony was nooit weggegaan, al had ik daar mijn laatste boterham voor moeten laten staan.
Ik denk dat dit voor iedereen een persoonlijke keuze is.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 05:00

Mijn eerste pony heb ik nog steeds. Toen ik haar kreeg had ze al lichte artrose maar nog niet zo erg dat ik niet eer kon rijden. Op een gegeven moment werd de artrose wel te erg dat ik er niet meer mee naar de ponyclub kon. Maar ik wou haar absoluut niet kwijt dus heb toen een tijdje niet kunnen rijden. Uiteindelijk kreeg ik een verzorgpony waar ik mee naar de ponyclub kon en daarna kwam de mazzel van de eeuw, de buurman verkocht zijn weiland aan ons zo er kon een tweede pony bij! Ik ben zo langzamerhand wel op een punt dat ik makkelijker kan verkopen, maar mijn oude pony is de enig die noooooooiiiiiiiit verkocht zal worden.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 07:36

Hallo, onze oude Tina was 22 toen ze weer eens bereden werd. Ze werd ingereden toen ze 9 was en heeft lang op non-aktief gestaan. Op haar 23ste en 24ste heeft ze nog veel wedstrijden gewonnen. Aankomend jaar wordt ze 30, ze is twee jaar geleden nog bij ons thuis geweest en toen werd er nog op gereden...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 12:19

Tja, als een oude pony in zijn voorafgaande jaren goed getraind is, kan hij nog op hoge leeftijd mee in de sport. Ik weet niet of dat in Bram zijn geval ook zo is. en misschien weet jij dat ook niet. Misschien is het een optie voor jou om het paard van iemand anders uit te brengen in de sport?