Honden op ruiterpad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:55

tja gewoon door rijden als er iemand staat en tikken met je zweep ~~}>
nee hoor :p Ik rijd vaak op het fiets pad, komt er ook motor, ja wel een motor. stopt helemaal om te zeggen dat ik niet op het fietspad mag. dus ik zeg heel beleefd, er morgen ook geen motors komen(dus ik geef mijn fout ook nog toe). zegt hij weeer ja voor mij is het of de zeg te gevaarlijk. ik: er is hier geen berm dus ik rijd om het fietspad. Daarna rijd hij heel hard weg. ik denk iemand van een jaar of 20.

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 17:00

Ja, mountainbikers en motormuizen zijn ook altijd heel erg irritant Scheve mond

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:37

Wij hebben in de buurt een Paardenbos dat is alleen voor paarden, het is met grote brede lekker galoppaden maar ook kleine slingerweggetjes enzo. Ik was een keer aan het buiten rijden met Krum, loopt er een man met ongeveer 10(20) hondjes van die kleine keffertjes. Inene komen ze allemaal op me afgerend. (Krum is een keer gebeten door een klein hondje dus ze bijd en trapt alle kleine hondjes die ze kan raken) Krum in paniek dus en die man rustig door te wandelen, terwijl er een bosje in de buurt is speciaal voor honde. Sommige mensen..... Verward

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:21

krummel schreef:
Wij hebben in de buurt een Paardenbos dat is alleen voor paarden, het is met grote brede lekker galoppaden maar ook kleine slingerweggetjes enzo. Ik was een keer aan het buiten rijden met Krum, loopt er een man met ongeveer 10(20) hondjes van die kleine keffertjes. Inene komen ze allemaal op me afgerend. (Krum is een keer gebeten door een klein hondje dus ze bijd en trapt alle kleine hondjes die ze kan raken) Krum in paniek dus en die man rustig door te wandelen, terwijl er een bosje in de buurt is speciaal voor honde. Sommige mensen..... Verward

Jah idd.. Verward Je zou denken, iedereen een eigen stuk bos, iedereen gelukkig.. Zitten er weer van die eigenwijze klojo's tussen...

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 07:48

Ik moet zeggen dat we bij ons in het bos nog niet van die erge dingen hebben meegemaakt. De meeste mensen doen hun hond vast als ze zien dat er paarden aankomen. Gelukkig maar!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:05

Een ruiterpad of menpad wordt door staatsbosbeheer ingesteld en is verplicht voor ruiters maar niet verboden voor voetgangers ed. Dit wil zeggen dat wij als ruiters en menners blij mogen zijn dat deze paden er zijn. Gezien de etiquete voorschrijft dat je wandelaars en fietsers in stap moet passeren vind ik ook dat je je hier aan moet houden (en de wandelaars niet in een stofwolk mag achterlaten). Mensen hebben dus het recht om op een ruiterpad te wandelen met hun hond. Een hond moet echter volgens de regels ten aller tijden onder appel te staan wanneer deze los loopt in het bos. Je mag dus wel verwachten dat de hond niet achter je paard aanrent, anders sta je wel in je recht. Je mag ook verwachten dat mensen je de ruimte bieden op een ruiterpad als jij wilt passeren. Het is dus niet dat iedereen zijn eigen stukje bos heeft. Wandelaars mogen in principe overal op de paden wandelen, fietsers alleen op de fietspaden en ruiters op de ruiterpaden.
Je mag alleen op een fietspad komen wanneer de verkeerssituatie dit vereist en je niet in de berm kan rijden. In een bos is hier dus nooit sprake van.

Dus mensen, blijf van die andere paden af met je paarden. De kans bestaat anders dat er steeds minder ruiterroutes komen en ruiters alleen maar een slechte reputatie krijgen.
Laatst bijgewerkt door Napie op 07-10-04 11:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:09

Tinkelbel schreef:
Ja, mountainbikers en motormuizen zijn ook altijd heel erg irritant Scheve mond


Ja idd, die mountainbikers vinden die paardenpaden geweldig om te rijden!
Vorige keer ging de pony van een vriendin ervan door omdat er opeens een mountainbiker langs fietste... Lekker dan! Tis zo moeilijk he rekening met elkaar houden Rolleyes

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:07

napie schreef:
Een ruiterpad of menpad wordt door staatsbosbeheer ingesteld en is verplicht voor ruiters maar niet verboden voor voetgangers ed.


Volgens mij heb je je op andermans terrein aan de regels van de eigenaar te houden. Ik heb ooit in een bos gereden (ik dacht ook van staatsbosbeheer, het waren iig wel van die "bekende" groene bordjes) waar de ruiterpaden uitsluitend voor ruiters waren (ik neem aan dat mennen daar ook mocht) en dat stond bij ieder pad en ieder kruising met een fiets/voetpad weer opnieuw aangegeven.

Ik kan me niet zo goed voorstellen dat men het veilig vindt om wandelaars "toestemming" te geven om op het ruiterpad te gaan wandelen, net zo min als andersom.

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:18

napie schreef:
Een ruiterpad of menpad wordt door staatsbosbeheer ingesteld en is verplicht voor ruiters maar niet verboden voor voetgangers ed. Dit wil zeggen dat wij als ruiters en menners blij mogen zijn dat deze paden er zijn. Gezien de etiquete voorschrijft dat je wandelaars en fietsers in stap moet passeren vind ik ook dat je je hier aan moet houden (en de wandelaars niet in een stofwolk mag achterlaten). Mensen hebben dus het recht om op een ruiterpad te wandelen met hun hond. Een hond moet echter volgens de regels ten aller tijden onder appel te staan wanneer deze los loopt in het bos. Je mag dus wel verwachten dat de hond niet achter je paard aanrent, anders sta je wel in je recht. Je mag ook verwachten dat mensen je de ruimte bieden op een ruiterpad als jij wilt passeren. Het is dus niet dat iedereen zijn eigen stukje bos heeft. Wandelaars mogen in principe overal op de paden wandelen, fietsers alleen op de fietspaden en ruiters op de ruiterpaden.
Je mag alleen op een fietspad komen wanneer de verkeerssituatie dit vereist en je niet in de berm kan rijden. In een bos is hier dus nooit sprake van.

Dus mensen, blijf van die andere paden af met je paarden. De kans bestaat anders dat er steeds minder ruiterroutes komen en ruiters alleen maar een slechte reputatie krijgen.

Dat zal dan wel zo zijn.. Wel jammer vind ik.. Maarja, beter iets, dan niets. Maar toch vind ik het onverantwoord als een wandelaar op het ruiterpad wandeld. Je zou maar net in galop de bocht door komen, en je rijdt zo iemand ondersteboven! En ik kom ook vaak genoeg mountenbikers tegen op het ruiterpad.. En dat mag dan niet.. En die zijn nog veel erger dan wandelaars..!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:02

Hier in de buurt heeft men een losloopterrein voor honden ingesteld in het bos.
Je raadt het al: Loopt parallel aan het ruiterpad