VvG (verslag van gisteren ^^) Nog een tand eruit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

VvG (verslag van gisteren ^^) Nog een tand eruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 21:15

Hoi hoi,
ik wilde het gisteren al posten, maar mijn internet was zo aan het trippen dat het erbij ingeschoten was.
Dus nu plaats ik het vandaag.
Gisteren heb ik bij mijn paard Nadiem (nog) een tand uit zijn smoeltje getrokken
Ik had enkele weken eerder al een boventand te pakken, en gisteren had ik de tand die er precies onder zit eruit getrokken.

Jullie zullen nu misschien wel denken: "Ooooh, wat ZIELUGGG" maar ik merkte gewoon aan Nadiem dat hij die tand kwijt wilde, hij was overal op aan het bijten wat hij normaal niet meer doet. Hij deed ook heel moeilijk eten, dus hij was wederom blij dat ik hem dufde te pijnigen.
Ik vond het totaal niet leuk om het te doen (vond het best eng, lijkt me namelijk best een onprettig gevoel) maar Nadiem was blij dat ik het toch gedaan had, hij at vervolgens met volle teugen verder

Wie hebben er nog meer tanden van hun paard? (en wie heeft ze er zelf uitgetrokken om ze te bemachtigen?)

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:20

haha.. nou hopelijk heeft je paard er ook veel plezier van.. maar hoe heb je dat precies gedaan dan zat de tand vooraan ofzo? het lijkt me best lastig om dat er zo uit te trekken (tis geen werkje voor mij )

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 21:24

Het was een van zijn voortanden. En hij zat al redelijk los. Je kon m zeg maar "wippen". Dus toen had ik een stro-touwtje eraan gedaan, en dan is het een kwestie van ff doorbijten en 1x trekken, en dan spuugtie 'm uit

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:25

Ik heb een tand van mijn oude verzorgpaard. Die was toen aan het wisselen. Hij stond zo raar te doen met z'n mond, en opeens viel er een tand uit. Dus die heb ik nu.

Maar zelf tanden trekken bij m'n paard dat laat ik mooi aan de paardentandarts over!

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:34

Vonnie84 schreef:
Ik heb een tand van mijn oude verzorgpaard. Die was toen aan het wisselen. Hij stond zo raar te doen met z'n mond, en opeens viel er een tand uit. Dus die heb ik nu.

Maar zelf tanden trekken bij m'n paard dat laat ik mooi aan de paardentandarts over!

haha.. daar is tie ook voor
vind t eigenlijk wel knap dat je het zelf gedaan hebt whoopylover

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 22:12

't was niet echt trekken hoor, ze zaten gewoon zo los dat het zonde was om die kans voorbij te laten gaan ^^
Ik had geen tang nodig om ze los te krijgen, gewoon een touwtje erachter spannen en 1 beweging en ze waren eruit.
Ik denk er aan om paardentandarts te worden Afbeelding

tinkiewinkie

Berichten: 91
Geregistreerd: 15-01-05
Woonplaats: heesch

Re: VvG (verslag van gisteren ^^) Nog een tand eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:04

Ik heb ook een tand van mijn paard. Heb deze in een hanger laten maken, dus loop nu rond met de tand om mijn nek.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 10:21

whoopylover schreef:
't was niet echt trekken hoor, ze zaten gewoon zo los dat het zonde was om die kans voorbij te laten gaan ^^
Ik had geen tang nodig om ze los te krijgen, gewoon een touwtje erachter spannen en 1 beweging en ze waren eruit.
Ik denk er aan om paardentandarts te worden Afbeelding

Maare deed ze/hij de mond niet steeds dicht?

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 19:30

Nee niet echt, de tand zat zo los dat ik er gewoon bij kon zonder dat hij zijn mond open hoefde te doen. Het waren ook de 2 voorste tanden (geen hoek/kiezen ofzo)

Hollander
Berichten: 263
Geregistreerd: 04-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:45

ik neem aan dat dit een jong paard is die aan het wisselen is?

als je pony niet jong is of aan het wisselen..dan heb je kans dat er een ontsteking is geweest.dan zou ik toch even de paarden tandarts erbij halen.

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 20:45

Nee, m'n paard is 2,5 jaar nu, dus die is aan het wisselen. Had idd een aantal weken eerder de DA al gebeld.
Maar hij heeft nu alle 4 zijn voortanden gewisseld
Nu hopen dat ik een kies te pakken krijg