afscheid van een CABOCHON topper ...........

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jongleurtje
Berichten: 1057
Geregistreerd: 11-05-04

afscheid van een CABOCHON topper ...........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 22:53

September 1993 een advertentie trekt mijn aandacht :
TE KOOP lief paard voor goed tehuis
We kopen JONGLEUR UTOPIA een 2 jarige vos hengst (cabochon x duc de normandie) lelijk / karperrug maar heel lief en zeer mooie gangen

Jongleur bijna 4 jaar wordt gecastereerd en aangereden
Gestart in de B dressuur een toppertje die opvalt door zijn uitstraling

Jongleur 5 jaar gaat een half jaar naar Ermelo als ursuspaard ( ik ben zwanger ) de cursisten zijn erg van hem gecharmeerd !!!

Jongleur 6 jaar loopt zo door de L dressuur heen

Jongleur 7 jaar in een weekend 4 winstpunten in de MI Dressuur

Jongleur 8 jaar we kopen een maatje (veulen) erbij
op weg naar norel de tweede Cabochon x highline (5 maanden oud) wordt aangekocht !

Jongleur 10 jaar 4 x gestart in de ZI dressuur en 5 winstpunten !!!

Marloes (mijn dochter 13 jaar ) leert rijden op jongleur maar is helaas nog te klein voor hem .....
Besloten wordt een nieuwe baas voor Jongleur te zoeken voor een goed tehuis en eventuele volgende carriere

Jongleur 10 jaar gaat naar groningen een jongen met ambitie 15 jaar oud en lijkt op liefde op het eerste gezicht, eerst 6 maanden op proef een hij wordt uiteindelijk verkocht naar groningen .......

Maart 2004 Jongleur staat weer te koop op marktplaats ?
zou toch nooit meer doorverkocht worden ? we besluiten hem begin mei alsnog weer terug te kopen.

Mei 2004 jongleur weer "thuis" maar loopt steeds kreupel / onderzoeken gedaan en blijkt actrose te hebben / cortaflex gegeven gaat iets beter .

Marloes start drie wedtrijden in de B dressuur hij heeft er zin in !
selecteert zich voor utrechtse kampioenschappen !
Gaat niet door jongleur weer kreupel .......

Juni / juli 2004 Jongleur blijft kreupel en slecht / faculteit praat over licht ataxie en overbelasting / verzuring ?
Een maand rust ...... ik maak me zorgen !

Augustus 2004 jongleur nog steeds niet goed / alternatieve geneeskunde
handoplegger moetechter te vaak terugkomen niet goed !
accunpunctuur geeft hem een paar dagen verlichting maar verder niet ........

Ik maak me nog toch wel echt zorgen / zo'n sterk paard / nooit kreupel geweest en dan dit .....
Eind september jongleur kan bijna niet meer lopen en komt stal bijna niet meer uit, zakt door zijn benen .......

1 oktober op naar de kliniek ! foto's van zijn rug
Conclusie KISSING SPINE op 7 wervels, moet al bijna een jaar last hebben van helse pijnen !!!
niets meer aan te doen, zeker geen mooi plaatje mevrouw zegt de dierenarts ..........

4 oktober (DIERENDAG) de beslissing is gevallen jongleur wordt uit zijn lijden verlost afspraak voor vrijdag wordt gemaakt !

Woensdag 6 oktober laatste ritje mijn zoontje van 7 jaar zit er nog even op, laatste foto's ...............

donderdag 7 oktober lekker nog een keer de wei in

vrijdag 8 oktober 06.30 uur zijn baas zal hem begeleiden naar zijn laatste adres vol respect en bewondering voor dit paard die zoveel gegeven heeft en altijd ondanks zijn pijn is blijven werken, ik benijdt hem niet het zal niet meevallen om hem weg te brengen, nog maar 13 jong en afscheid te moeten nemen van ons familiepaard, onze kanjer, onze stoere bink die iedereen opviel bij de wedstrijden vanwege zijn lieve uitstraling ......

Jongleur bedankt ! je weet niet half hoe we je gaan missen !!!!!!!!!
Hans, marjolein, marloes, dennis

een CABOCHON topper te vroeg van ons heen gegaan, we vinden nooit meer zo"n paard zoals jij !!!!!!!!!!!!!!!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:54