nee he!! weer alle2 kreupel, waarom altijd???

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

nee he!! weer alle2 kreupel, waarom altijd???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 08:24

ik heb het helemaal gehad Huilen
destiny is heel erg kreupel, gaat vanmiddag naar de DA, behalve als ze zoals nu dus niet kan lopen, dan kan ze de trailer niet op, dus hoop ik dat de DA hierheen kan komen, en ik hoop dat ze door iets simpels zo kreupel is, anders is het einde verhaal(ze heeft al hko fase 4 en spat in extreme vorm)

Quentin is 2 mnd geleden behandeld door harry hoevers, die heeft hem gekraakt en hij liep weer helemaal goed(voordat ie werd gekraakt kwam rechtsachter net niet helemaal lekker mee) precies een week geleden is ie weer naar harry geweest, voor hij er heen ging liep hij wel helemaal goed en lekker ruim met beide achterbenen maar was wel weer wat gevoelig op zn rug.
harry heeft hem gekraakt en de gevoeligheid was weg, maar nu loopt hij rechtsachter niet meer goed, heel duidelijk maakt hij rechtsachter een kleinere pas dan linksachter
oftewel: ik ben weer ff klaar met rijden, iig met het serieuze dressuren want een paard wat rechtsachter niet goed erbij heeft, pakt t bit vast, loopt scheef en kan geen Z1 proef lopen

Mn vriend kwam met het hele lieve aanbod dat hij heel graag voor mij een veulen/jaarling oid wilde kopen als het met desje slecht af zou lopen, maar eerlijk gezegd weet ik niet of ik nog wel een nieuw eigen paard wil

Destiny heb ik bijna 8 jaar, waarvan ze 6,5 jaar aan het sukkelen is met kreupelheden etc Quentin heb ik nu 5 jaar, 5 jaar van vechten staken en steeds als het eindelijk goed gaat met rijden wordt ie kreupel of heeft andere enge dingen('out' gaan ivm bloedpropje in hersenen, rare recties op insectenbeten, koliek, enz enz) en na zo'n tijd van rust begint het gestaak en geklier weer opnieuw.....dus ook dat gaat vrij hopeloos allemaal

dan hebben we nog een 19 jarig paard van mn moeder, die zelden of nooit iets heeft, en al mn bijrijdpaarden hebben ook nog nooit iets gehad, behalve 1x had al 3/4 jaar een bijrijdpaard omdat des op rust stond, ik mocht haar hier nieerzetten en ja hoor, kreupel!en maanden kreupel gebleven Scheve mond
daarna weer gaan bijrijden en toen bleef ze wel weer goed, toen was des beter en werd die ander verkocht, maar ik weet t niet meer, alles zit steeds zo tegen met mn paarden, echt ik snap het gewoon niet!ik doe niets geks met ze, ze staan heel de dag lekker in de wei, ik vraag er niet te veel van, wissel altijd lekker af met dressuur/springen/longeren&buitenrijden maar toch gaat het nooit eens allemaal goed voor langere tijd Verdrietig

kijk Quentin kan wel lekker rondhobeelen in t bos, maar zodra ik er in de bak iets van vraag, of zelfs aan t halster longeer, is RA niet goed, die hapert af en toe en krijgt hij niet ver genoeg onder zn lijf, met buitenrijden merk je er nix aan, dan rij je alsmaar rechtuit, maar in de bak gaat het rechtsom gewoon niet goed

aan de ene kant baal ik er van dat ik Q dus heb laten kraken terwijl hij goed liep, maar aan de andere kant, hij was wel gevoelig op zn rug, en na t kraken was dat weg, en de 1e keer kraken heeft hem zoveel goed gedaan, alleen nu loopt ie sinds het kraken dus niet meer goed

ik kan echt wel janken nu als ik naar buiten kijk, des ligt in stal en kan/wil niet opstaan, Q staat buiten maar ik weet dus dat ik nog ff niet op wedstrijden etc hoef te rekenen, en Dee staat niets te doen omdat mn moeder geen tijd/zin heeft, maar met dee en mij klikt het niet omdat ik het gewoon niet kan uitstaan dat zij wel altijd goed loopt, en mijn eigen 2 paarden altijd iets hebben Scheve mond dat merkt dee aan mij en doet dus altijd zuur en chagie tegen mij(en ik tegen haar trouwens ook, eerlijk gezegd)

sorry maar ik moest t gewoon even kwijt, zit er echt even helemaal doorheen Verdrietig

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:30

Jeetje dat is niet niks allemaal . Ik kan me goed voorstellen dat je er even doorheen zit.

Al denk ik dat je niets verkeerd doet maar gewoon veel pech hebt. Ik duim voor je dat alles goed komt en dat er betere tijden aanbreken.

Sterkte Ach gut

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:31

Ah gos, arme meid.. Ik kan me het heel goed voorstellen hoe jij je nu moet voelen. Ik hoop dat Desje er nog bovenop komt. Q gaat wel goedkomen, misschien moet je er iemand anders naar laten kijken??
Ik ga voor je duimen dat Desje niks ernstigs heeft, maar hoe bot het misschien nu klinkt ( is niet mijn bedoeling) Als ze niet kan en wil opstaan heeft ze het misschien zelf ook al wel gehad.
Ik ga voor je duimen!
Knuffie Marielle

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Norma

Berichten: 215
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:38

Veel sterkte: ik hoop dat deze opgaat voor jullie: na regen komt zonneschijn..... want zoveel pech geeft iedereen een rottig gevoel.

Sterkte.

The love from your animals is unconditionally!
NIEUW PROFIEL

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:30

Renske, bel me ff... Ik krijg je niet te pakken...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:35

Jeetje, dat is niet niks.
Ik zal duimen voor Desje dat ze weer gaat staan. Vreselijk lijkt het me om te zien, dat je paardje gewoon niet meer overeind komt van de pijn.

En je moet niet van jezelf balen dat Q nu niet goed loopt.
Daar kun jij nou eenmaal niets aan doen. Je wilde alleen het beste voor hem en daarom liet je m kraken.

Meisje, heel veel sterkte en ik denk aan je.
Ach gut

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:42

Kan je niet die Harry Hoevers opbellen? Dan kan je informeren of hij een idee heeft hoe dit komt en of hij evt langs kan komen.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:45

Ik kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit..
Echt balen dat dit je iedere keer treft! Laatst zag ik rijfoto's van jullie en vond het super dat het weer lekker ging.

Hopelijk komt er snel weer wat meer geluk op paardengebied! Sterkte!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:30

hee meis! Het is ook altijd wat met jou en je paardjes he! Ach gut Zoiets heet gewoon echt héééle vette pech! Scheve mond Boos! Succes ermee, en ik hoop dat alles snel weer goed komt..

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:43

Ik ken het probleem helaas ook met paarden (en ander dieren) lijkt wel of het voor jou niet weggelegd is een gezond paard. Toch niet opgeven hoor ! Meer als je best kun je niet doen.

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:50

jeetje wat vervelend allemaal zeg. ik zal voor je duimen en hoop dat het allemaal goed gaat komen.

heel veel sterkte!!!

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 12:06

tnx voor de lieve reacties
helaas heb ik vandaag echt mn dag niet Scheve mond [AM] GVD wat een k*tdag!!!

ben nu naar de paarden, hopen dat we des op de trailer krijgen om naar de DA te gaan!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:03

Appie schreef:
Kan je niet die Harry Hoevers opbellen? Dan kan je informeren of hij een idee heeft hoe dit komt en of hij evt langs kan komen.


Dit lijkt me een goed idee, renske... Probeer het eens.
Ik ben ook ooit gekraakt, en dat was niet zo goed gegaan. Ipv verlichting heb ik toen de hele dag plat gelegen... Bel hem eens op, miss heeft hij een oplossing voor Q.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:35

En hoe is het gegaan bij de da?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:38

misschien wil je te snel voor quentin en heeft hij meer herstel tijd nodig?

sterkte met je paardjes! Ach gut

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:00

Wat een ellende allemaal, er zijn weinig mensen die dan nog vrolijk zijn...
Ik ben benieuwd of alles gelukt is en hoe het met Destiny is gegaan, veel sterkte Ach gut

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 23:37

tnx Lachen

Des heeft een hele grote ontsteking in haar hoef, over heel de breedte van de hoef, t is 1 groot hol gat vanbinnen, t gaat nog een paar weken duren voordat ze helemaal is hersteld, maar als het niet opnieuw geinfecteerd raakt geneest het wel helemaal Lachen [VvdD] weer eens met Destiny naar de DA geweest

Quentin draaft iets beter op sommige momenten maar is t grootste deel van de tijd iets onregelmatig rechtsachter. Ik heb de stal gebeld waar harry altijd komt om te kraken, en waar ik dus naartoe ga als harry daar is, en hun zouden harry's nummer nog laten weten, wel zeiden ze t zelfde als wat harry mij ook al had gezegd, hij kan spierpijn hebben na een behandeling, enw eer moeten wennen aan het ander egevoel in zn rug, dat het dus allemala net weer ietsjes anders zit dan voor het kraken
ik kijk het nog een paar dagen aan, zie ik geen verbetering meer of wordt het erger dan bel ik harry.

t paard van mn moeder kwam vanmogen ook hardstikke moeizaam uit stal, die heeft wrsch vannacht even vastgelegen ofzo, gelukkig liep die vanavond al weer helemaal goed Lachen nu de andere 2 nog....

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:03

Nou ja zitten we weer inhetzelfde schuitje. Het gaat al weken niet goed met casimir en vandaag komt de DA weer omdat hij maandag niet meer kon lopen. De DA dacht ook aan een ontsteking maar ik weet het zo net nog niet.....

We wachten maar rustig af, maar vrees dat ik binnenkort en beslissing moet maken....

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 12:58

sterkte Ach gut t ging vorig jaar ook een tidjje wat minder met casimir toch? en daarna ging het weer een stuk beter, maar nu dus helaas weer niet Scheve mond hoop dat het meevalt e dat casimir er ook weer helemaal bovenop komt!

des lijkt iets te verbeteren, ze wil nogsteeds niet graag de stal uit, maar als ze dan toch loopt, ziet er het iets beter uit dan gister gelukkig!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:54

casimir is van de winter indd 5 maanden ziek geweest, hij leek opgeknapt maar nou begon hij alweer wat raar te doen. Nu krijgt hij dus last van zijn benen.

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:59

Zwaar balen, zeg. Gelukkig is het met Des niet zo ernstig. Dat komt wel goed. Q heeft denk ik nog veel tijd nodig. Ik weet ook wel hoe je je moet voelen met Q. Ik heb namelijk hetzelfde gehad met de mijne. Hij is afgelopen zomer behandeld voor zijn kissing spines in Bodegraven(manueel therapie en spuiten). De tweede behandeling was al een week na de eerste. Ik mocht hem om te beginnen alleen aan een lange lijn longeren. Na 2 weken bijzetten aan de longe en nog een 1,5 week later weer erop. Na die twee behandelingen ging het echt zo super! Hij moest 5 weken na de tweede behandeling terug voor zijn derde en laatste behandeling. Meteen na die derde behandeling kreeg hij een zware terugslag. Hij maakte achter af en toe ook een kort/lang pas en hield zich heel erg vast in zijn rug. Ik zag het effe niet meer zitten, maar Eveline (fysio) heeft me hoop ingepraat en inmiddels gaat hij weer als een trein! Ze heeft me geholpen met longeren en hem verder in de gaten gehouden. De rug is namelijk wel losgemaakt, maar de spieren moeten dit ook kunnen verwerken. Het advies wat ik dus kreeg was veel longeren en zelf de rug na het werken namobiliseren. Uiteindelijk hebben de behandelingen echt heel veel geholpen. Heel veel sterkte Ach gut .

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 21:03

eveline is dd ook al een paar keer bij Q geweest, dna gaat het 3 weken goed en da is het weer fout Scheve mond
vandara dat het probleem niet in de spieren, maar in de wervels zit
dat moet eerst wordne opgelost, dan de spieren, en dan is hij weer goed
zo ging het ook de 1e keer na de behandeling, maar na de 2e behandeling gaat het alleen maar slechter Scheve mond

ik longeer hem nu idd veel, alleen aan t halster, en ik masser zn rug met cole's liniment daarna, ik hoop dat dit hem genoeg helpt om weer goed te gaan lopen....

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:27

Renske20 schreef:
eveline is dd ook al een paar keer bij Q geweest, dna gaat het 3 weken goed en da is het weer fout Scheve mond
vandara dat het probleem niet in de spieren, maar in de wervels zit
dat moet eerst wordne opgelost, dan de spieren, en dan is hij weer goed
zo ging het ook de 1e keer na de behandeling, maar na de 2e behandeling gaat het alleen maar slechter Scheve mond

ik longeer hem nu idd veel, alleen aan t halster, en ik masser zn rug met cole's liniment daarna, ik hoop dat dit hem genoeg helpt om weer goed te gaan lopen....


Ik bedoel met mobiliseren niet zijn spieren masseren, maar zijn ruggewervels!! Dit hebben ze me in Bodegraven geleerd. In stilstand mobiliseer je de rug met je handen door hem een soort te wiebelen (zo noem ik het maar). Eveline heeft hem ook niet therapeutisch behandeld, maar gelongeerd en zo gekeken hoe hij reageert en wat hij aankan. Eveline is echt een kei met een longe in d'r hand OK dan! . Zij ziet veel meer wat er gebeurd in zijn lichaam onder het lopen en reageert daarop. Ik zie dat ook wel alleen te laat met als gevolg dat mijn reactie ook te laat is en ik er niet doorheen kom bij mijn paard. Mij werd ook geadviseerd niet te lang aan een halster te longeren omdat hij zich dan juist kan vastzetten in zijn rug. Toch bijzetten, zodat hij er doorheen moet komen. Mij lukte dit niet vandaar Eveline. Ik denk persoonlijk (uit jouw verhaal opmakend) dat met name het mobiliseren jouw paard al veel goed zal doen. Ik heb Q dan wel niet zien lopen, maar misschien is dit wel een kleine tip??


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Berdien, Maanon_, Mark0919, Mieke, Sansa, Slmt9 en 36 bezoekers