Steeds meer pennyreactie's (mishandeling?!)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:47

Ken 't ja... Als je gaat rijden op een andere tijd als een ander persoon, dan rijd je volgens die persoon nooooit! Verward
Heel irritant zulke dingen!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 22:36

O ik heb het trouwens niet eens over kleine kinderen, nee, het zijn grotendeels volwassenen die roddellen van 'die rijdt nooit' of 'die gebruikt te weinig stro met opstrooien' of 'dat paard wordt mishandelt, hij staat kreupel op de wei en heeft vooral boxrust nodig!'

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 23:07

één opmerking werkt altijd heel goed: "hou jij je nou maar met jezelf/eigen paard bezig, daar heb je het al druk genoeg mee denk ik???"
GRIJNS

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 23:39

trisca schreef:
je kan echt wel aan de houding van een paard en de manier van beweging zien of een paard pijn heeft!

Ik bedoel het zo: tuurlijk kun je zien dat een dier pijn heeft!
Maar als jij niet de hele dag naast de wei hebt gestaan om te observeren weet je niet of de eigenaar het dier pijn laat lijden.
Ik bedoel dat er vaak meteen een conclusie wordt getrokken dat een dier verwaarloosd/mishandeld wordt, zonder dat er iets over de achtergrond bekend is.
Zo reed ik eens een tocht met Hofnar die eens ziek was geweest en zijn verharing daardoor in de war was. Hij zag er een beetje borstelig uit, maar was verder helemaal gezond. Hoe vaak ik wel niet gevraagd ben of ik hem wel eens ontwormde... Dat bedoel ik; er worden meteen conclusies getrokken Knipoog