DA geweest, Sjors heeft droes,...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:16

Hé sterkte Anoukie Ach gut idd maar hopen dat Velvet het niet ook krijgt, en dat de andere paarden op stal ook de dans ontspringen! Geef Sjors maar een extra knuffel!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 10:29

sarabande schreef:
Ach Nouk het zit je niet mee als paardenhoudster.
Nare dingen komen altijd tegelijk.
Het belangrijkste is dat hij in goede conditie blijft, dus als hij moeite met slikken krijgt, lekkere slobbers voor hem maken.
Hoe gezonder hoe beter hij de ziekte zelf kan verwerken en overwinnen.
Wellicht is een beetje lichaamsbeweging ook goed als dat mogelijk is.
Heel veel sterkte ermee Ach gut


Dank je, ik had ook al geinformeerd bij PAVO, maar die hebben alleen slobber met haver erin en dat wil ik m nu niet aandoen.

Lichaamsbeweging is niet mogelijk bij ons, ik denk dat als ik ga wandelen (ik heb het wel gevraagd overigens of het mocht) mensen van stal me zullen aanvallen (en een beetje gelijk hebben ze ook Knipoog).

Ik wil het niet verspreiden en ik wil zo goed mogelijk voor mn beessie zorgen Ach gut. Nu maar hopen dat de rest het ook niet krijgt.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:40

Jeetje dat is wel heel erg balen, hopen dat hij snel opknapt!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:16

Anoukie schreef:
Dank je, ik had ook al geinformeerd bij PAVO, maar die hebben alleen slobber met haver erin en dat wil ik m nu niet aandoen.

Lichaamsbeweging is niet mogelijk bij ons, ik denk dat als ik ga wandelen (ik heb het wel gevraagd overigens of het mocht) mensen van stal me zullen aanvallen (en een beetje gelijk hebben ze ook Knipoog).

Ik wil het niet verspreiden en ik wil zo goed mogelijk voor mn beessie zorgen Ach gut. Nu maar hopen dat de rest het ook niet krijgt.


Van Havens hebben ze wel muesli zonder haver, misschien ook wel slobber zonder haver

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:21

Wat vervelend zeg! Scheve mond Hopen dat hij snel weer beter word..
Heel veel sterkte Ach gut

anca

Berichten: 1786
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:22

sterkte er mee

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:29

Jeetje Anouk..... sterkte ermee Ach gut

Ik zal Regina de komende dagen ook even goed in de gaten houden....

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:34

Anoukie schreef:
Dank je, ik had ook al geinformeerd bij PAVO, maar die hebben alleen slobber met haver erin en dat wil ik m nu niet aandoen.

Lichaamsbeweging is niet mogelijk bij ons, ik denk dat als ik ga wandelen (ik heb het wel gevraagd overigens of het mocht) mensen van stal me zullen aanvallen (en een beetje gelijk hebben ze ook Knipoog).

Ik wil het niet verspreiden en ik wil zo goed mogelijk voor mn beessie zorgen Ach gut. Nu maar hopen dat de rest het ook niet krijgt.



Tja, dit vind ik een beetje onzin. Zoals eerder gezegd heerst het virus al op stal dus dan haalt het ook weinig meer uit dat jij niet met Sjors mag wandelen en hij apart moet staan........

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:40

Sterkte meis met je lieve vent Ach gut

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 11:52

Tot nu toe is Sjors de enige, ik denk dat we eerst moeten kijken of dat zo kan blijven of niet.

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:54

Jee, Anoukie, wat ontzettend rot. Hopelijk knapt hij snel weer op! Heel veel sterkte! Ach gut

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 12:23

het is een kinderziekte. en ze kunnen het maar gehad hebben. Apart zetten heeft niet zo veel zin. De incubatie tijd is al gebeurt voor ze ziek worden. dus de bacterie hangt al rond. Als er hier droes is dan maak ik me niet zo veel zorgen. en wil juist dat vooral jonge paarden het maar gehad hebben. ze krijgen het allemaal toch wel eens. en als ze het goed gehad hebben is de kans kleindat ze het nog een keer krijgen.Ik heb er al jaren geen last meer van op stal.
Maar het is echt zielig ja. Goed smeren en als het open is ookgoed schoonn houden. maar als de druk er af is knapt je paard heel snel weer op

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 12:26

Goed schoonhouden idd. Ik heb toen destijds obelix stil laten staan.. Bij hem bleef het maar kwakkelen en kwam, het neit door..laurierzalf werkt ook goed! Enne tja,apart zetten heeft neit zo heel veel nut.. Want de bacterie blijft op stal rondhangen en je zult zien dat straks andere paarden het ook hebben.. Het hangt in de lucht ,zeg maar.. Veel sterkte er iig mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 12:38

Anoukie schreef:
Dank je, ik had ook al geinformeerd bij PAVO, maar die hebben alleen slobber met haver erin en dat wil ik m nu niet aandoen.




Zelf maken!

Een zak zemelen, een zak lijnzaad ............en smeren maar Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 13:03

Pipo schreef:
Zelf maken!

Een zak zemelen, een zak lijnzaad ............en smeren maar Haha!


dat wilde ik net zeggen Knipoog
gewoon zelf slobber maken..

sterkte met sjors! ik hoop dat hij zich snel weer beter voelt Ach gut

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 13:05

Vorige keer hadden 2 paarden droes op stal en door het in quarantaine zetten, brak het niet verder door. Dat is ook de reden dat ze het nu zo doen.

Pipo, bedankt, maar ik ben niet zo van het home-made. Doe mij maar een zak "poeder" die ik moet aanmaken met water en dan ben ik blij Haha!.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 13:08

jeetje arme sjors. hopen dat je er optijd bij was en de rest het niet krijgt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 13:38

Anoukie schreef:
Vorige keer hadden 2 paarden droes op stal en door het in quarantaine zetten, brak het niet verder door. Dat is ook de reden dat ze het nu zo doen.

Pipo, bedankt, maar ik ben niet zo van het home-made. Doe mij maar een zak "poeder" die ik moet aanmaken met water en dan ben ik blij Haha!.


Zemelen hoef je alleen wat warm water bij te doen Knipoog

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:10

De slobber van Subli is volgens mij ook zonder haver. Dat voerde ik vorig jaar mijn merrie toen ze droes had.

Ik had haar toen op een pensionstal staan in een aparte wei ver weg van de rest en alleen ik verzorgde haar. Daarnaast moest ik nog mijn andere pony's verzorgen die bij huis staan.
Door goede voorzorgsmaatregelen te hebben genomen, heeft geen van de anderen droes gekregen. Ik deed eerst mijn pony's aan huis, daarna de merrie met droes. Vervolgens naar huis, kleren in de wasmachine en zelf onder de douche en dat twee keer per dag. Veel werk, maar het heeft gelukkig geholpen.

Sterkte en beterschap voor Sjors Ach gut
Laatst bijgewerkt door irene op 28-09-04 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Berichten: 25603
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:11

jemig wat heb jij een pech zeg....
veel sterkte gewenst en hopen dat het gauw over gaat!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:51

Anoukie wat rot!

2 paarden van mij hadden het vorige jaar...

Heel veel sterkte voor Sjors! Ach gut

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:57

Getsie dat ik schrikken zeg. Hoop dat hij gauw beter word en de andere paarden het niet meer krijgen. Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:11

getver wat naar zeg. Hopen maar dat het snel weer helemaal goed komt met hem.

Dikke knuffel voor Sjors Ach gut

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:09

Anoukie schreef:
.

Pipo, bedankt, maar ik ben niet zo van het home-made. Doe mij maar een zak "poeder" die ik moet aanmaken met water en dan ben ik blij Haha!.



Zemelen en lijnzaad zijn inderdaad voor een paar Euro gewoon bij een Boerenbondje te halen. Ik denk dat je voor een zak duur voer veeeeeel meer kwijt bent!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:04

jeetje, wat balen zeg! Hoop dat Sjors snel opknapt! Sterkte.