Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 10:00

Na aanleiding van het topic van Seren : schrikdraad apparaat gejat echt einde paardendroom

Vraag ik me af wat de mensen ZELF doen om hun paard te onderhouden,
om het topic van seren niet te verpesten start ik een nieuw.

Wat vinden jullie belangrijker?
je paard,of dat je zelf iedere maand kleren kan kopen?
bij wijze van,
dus vertel,
willen jullie krom liggen om je paard te kunnen houden???

Ik zelf moet soms even flink bezuinigen,
wil ik iets niwues,
of heb ik ECHT iets nodig,dan moet ik daar soms maanden flink wat op bezuinigen,
zo heb ik bijvoorbeeld al maanden geen nieuwe kleding gekocht,

Ik vind mijn paard toch belangrijker,en aangezien ik nu voor een nieuw zadel aan het sparen ben,duurt dat nog wel even !

Wat jullie?

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 10:02

Tja... sorry, maar ik vind .. als je echt zo moet bezuinigen je geen paard moet kopen. Wat als het diertje wat krijgt en een operatie van een paar duizend euro met spoed nodig heeft ? Verkopen kan je zown dier op zown moment niet.. dus wat moet je dan?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 10:06

Ik bezuinig ook op kleding e.d maar ik heb dan ook een klerenkast die uitpuilt

Ik heb een apart potje voor onvoorziene uitgave voor Buddy, dus als hij geopereerd moet worden gaat dat daar uit.

Maar verder betaal ik alles van mijn gewone salaris. En soms moet Buddy wat hebben (tijdje terug een nieuw zadel) dan koop ik voor mezelf minder kleren en doe ik echt zuiniger aan, omdat ik vind dat mijn paard wat dat betreft voor gaat.

En bovendien kun je je verzekeren voor operaties.
Dus dat je geen paard kunt onderhoudens als je niet ineens duizende euros op kunt hoesten vind ik een beetje krom.
Laatst bijgewerkt door Ing__ op 17-10-05 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

wreckh

Berichten: 2556
Geregistreerd: 09-06-05

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 10:09

Ik hoef niet echt te bezuinigen. Mits ik idd een grote uitgave wil doen zoals een nieuw zadel, maar ik ben niet echt van de dure spullen. Ik rij met een wintec zadel en heb net een nieuw hoofdstel die in de aanbieding is. Ik heb geen speciaal grote uitgave potje. Moet ik eigenlijk nog wel maken. Wil in ieder geval mijn veulen verzekeren. Krom liggen hoef ik niet echt. Ik woon sinds kort samen en als ik in nood komt springt mijn vriend bij of mijn ouders springen bij. Dus heb het echt wel enorm getroffen!

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 10:11

Liedje schreef:
Tja... sorry, maar ik vind .. als je echt zo moet bezuinigen je geen paard moet kopen. Wat als het diertje wat krijgt en een operatie van een paar duizend euro met spoed nodig heeft ? Verkopen kan je zown dier op zown moment niet.. dus wat moet je dan?


Ben jij niet verzekerd dan???
Ik vind dat zo'n makkelijke uitspraak van mensen die het blijkbaar wel allemaal in de schoot geworpen hebben gekregen... Alsof je je paard niet kunt onderhouden als je geen ton op de bank hebt!

Uiteraard moet je wat achter de hand hebben, en ook een verzekering is geen overbodige luxe, maar het kan wel eens voorkomen dat er tig dingen tegelijk komen en dat je dan weinig overhoudt. In zo'n geval gaat mijn paard gewoon voor mezelf hoor, ik hoef dan heus geen honger te lijden maar dan koop ik gewoon even geen nieuwe kleren e.d. voor mezelf.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 10:11

Ik heb tijden gekend dat ik drie paarden op een peperdure pensionstal kon houden, zonder problemen. Konden we nog riant van de kantine gebruik maken ook
Mijn ex had een goede baan, ik werkte niet.

Inmiddels heb ik een nieuwe relatie, werk zelf en we hebben op zich alles op de rit: leuk huis, kunnen ons leuk kleden, de kids lopen er bij zoals dat volgens hun vriendjes moet , leuk hondje, we kunnen uit enz. Maar mijn paard...tja, die hakt er toch in iedere maand. Ik ben nu blij dat ik naast de gewone dagelijkse dingen mijn paard op een goedkope niet al te luxe stal kan zetten en hem toch in de buurt heb. Het geeft een ontzettend goed gevoel dat ik dit wel zelf realiseer...ik werk er zelf voor en hoef niemand verantwoording af te leggen. Nu is hij behoorlijk ziek en komen er flink wat extra kosten bij, dat is wel balen. Maar al moet ik mijn zadel en hoofdstellen, Anky dekjes en kleding en de rest gaan verkopen....ik zal die medicijnen kopen. Ik kan niet zeggen dat ik er droog brood voor ga eten, want ik heb kinderen die een normale maaltijd nodig hebben om te groeien...maar andere dingen zal ik zeker laten om voor mijn paard te zorgen..

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 10:17

Waterkippie schreef:
Ik bezuinig ook op kleding e.d maar ik heb dan ook een klerenkast die uitpuilt

Ik heb een apart potje voor onvoorziene uitgave voor Buddy, dus als hij geopereerd moet worden gaat dat daar uit.

Maar verder betaal ik alles van mijn gewone salaris. En soms moet Buddy wat hebben (tijdje terug een nieuw zadel) dan koop ik voor mezelf minder kleren en doe ik echt zuiniger aan, omdat ik vind dat mijn paard wat dat betreft voor gaat.


zo bedoel ik dat dus ook!

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 10:20

Citaat:
Ben jij niet verzekerd dan???
Ik vind dat zo'n makkelijke uitspraak van mensen die het blijkbaar wel allemaal in de schoot geworpen hebben gekregen... Alsof je je paard niet kunt onderhouden als je geen ton op de bank hebt!

Uiteraard moet je wat achter de hand hebben, en ook een verzekering is geen overbodige luxe, maar het kan wel eens voorkomen dat er tig dingen tegelijk komen en dat je dan weinig overhoudt. In zo'n geval gaat mijn paard gewoon voor mezelf hoor, ik hoef dan heus geen honger te lijden maar dan koop ik gewoon even geen nieuwe kleren e.d. voor mezelf.


Ik heb geen eigen paard.. juist om deze reden niet...
Ik zal ff wat uitgebreider uitleggen wat ik bedoel.
Als je nu al bijna niet rondkomt met je paardje.. wat moet je dan als er onvoorziene dingen gebeure... bv dierenarts rekening, spullen gestolen etc. Het zal je maar gebeuren!
Ik vind het prima als mensen het doen hoor, gewoon eigen keuze, en ik zou zelf ook een eigen paard kopen als we het konden betalen , maar dat gaat dus niet.. Als ons paard er ooit komt, doen we het niet zodra we het ook maar even kunnen betalen, maar zodra we wel ene reservepotje enzo hebben ....

edit... dat je gewoon wat bezuinigt omdat j een paard hebt vind ik absoluut geen probleem!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 10:21

Saskia9 schreef:
Waterkippie schreef:
Ik bezuinig ook op kleding e.d maar ik heb dan ook een klerenkast die uitpuilt

Ik heb een apart potje voor onvoorziene uitgave voor Buddy, dus als hij geopereerd moet worden gaat dat daar uit.

Maar verder betaal ik alles van mijn gewone salaris. En soms moet Buddy wat hebben (tijdje terug een nieuw zadel) dan koop ik voor mezelf minder kleren en doe ik echt zuiniger aan, omdat ik vind dat mijn paard wat dat betreft voor gaat.


zo bedoel ik dat dus ook!




Ik heb ook vaak discussies met andere mensen over waar ik het geld vandaan haal, maar als ik kijk naar uitgaven patronen van die mensen, die kopen allemaal merkkleding, geven zo 100 euro uit aan een avondje stappen enz.
En daar bezuinig ik dan wel op, ik ga naar de H&M en geef niet veel uit met uitgaan (drink dan wel water )

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 10:22

Liedje schreef:
Citaat:
Ben jij niet verzekerd dan???
Ik vind dat zo'n makkelijke uitspraak van mensen die het blijkbaar wel allemaal in de schoot geworpen hebben gekregen... Alsof je je paard niet kunt onderhouden als je geen ton op de bank hebt!

Uiteraard moet je wat achter de hand hebben, en ook een verzekering is geen overbodige luxe, maar het kan wel eens voorkomen dat er tig dingen tegelijk komen en dat je dan weinig overhoudt. In zo'n geval gaat mijn paard gewoon voor mezelf hoor, ik hoef dan heus geen honger te lijden maar dan koop ik gewoon even geen nieuwe kleren e.d. voor mezelf.


Ik heb geen eigen paard.. juist om deze reden niet...
Ik zal ff wat uitgebreider uitleggen wat ik bedoel.
Als je nu al bijna niet rondkomt met je paardje.. wat moet je dan als er onvoorziene dingen gebeure... bv dierenarts rekening, spullen gestolen etc. Het zal je maar gebeuren!
Ik vind het prima als mensen het doen hoor, gewoon eigen keuze, en ik zou zelf ook een eigen paard kopen als we het konden betalen , maar dat gaat dus niet.. Als ons paard er ooit komt, doen we het niet zodra we het ook maar even kunnen betalen, maar zodra we wel ene reservepotje enzo hebben ....

edit... dat je gewoon wat bezuinigt omdat j een paard hebt vind ik absoluut geen probleem!


Maar voor die kosten kun je je dus verzekeren...
Dan heb je die uitgave niet ineens..

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 10:25

Citaat:
Maar voor die kosten kun je je dus verzekeren...
Dan heb je die uitgave niet ineens..


ok, kijk dat wist ik niet... maar .... hoeveel dekt een verzekering ? Hoe zeker kan je daarvan zijn ?

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 10:31

Waterkippie schreef:
Liedje schreef:


Ik heb geen eigen paard.. juist om deze reden niet...
Ik zal ff wat uitgebreider uitleggen wat ik bedoel.
Als je nu al bijna niet rondkomt met je paardje.. wat moet je dan als er onvoorziene dingen gebeure... bv dierenarts rekening, spullen gestolen etc. Het zal je maar gebeuren!
Ik vind het prima als mensen het doen hoor, gewoon eigen keuze, en ik zou zelf ook een eigen paard kopen als we het konden betalen , maar dat gaat dus niet.. Als ons paard er ooit komt, doen we het niet zodra we het ook maar even kunnen betalen, maar zodra we wel ene reservepotje enzo hebben ....

edit... dat je gewoon wat bezuinigt omdat j een paard hebt vind ik absoluut geen probleem!


Maar voor die kosten kun je je dus verzekeren...
Dan heb je die uitgave niet ineens..


Dat bedoelde ik dus ook. Als je verder krom moet liggen om een maand stalling te betalen, of een nieuw setje peesbeschermers, tsja, dan moet je idd misschien afvragen of je het wel kan behappen. Op sommige dingen moet je niet bezuinigen, maar voor een heleboel andere kan je wel verzekeren!
Desalniettemin moet je er wel rekening mee houden dat een verzekering vaak pas achteraf uitkeert, dus dat je vaak eerst zelf de kosten moet voldoen voor je wat terugkrijgt. Maar een slimme paardenmeid is op haar toekomst voorbereid, toch???

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 10:32

dat hangt van de verzekering en de dekking af die je kiest

Een vriendin van mij betaald 50 euro per kwartaal, en daar zijn kosten voor operaties die nodig zijn (levensbedreigend) worden vergoed.
Daarnaast worden ook DA kosten vergoed, zo moest ze foto's laten maken en dat heeft ze allemaal terug gestrort gekregen.

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 10:51

Citaat:
Dat bedoelde ik dus ook. Als je verder krom moet liggen om een maand stalling te betalen, of een nieuw setje peesbeschermers, tsja, dan moet je idd misschien afvragen of je het wel kan behappen. Op sommige dingen moet je niet bezuinigen, maar voor een heleboel andere kan je wel verzekeren!
Desalniettemin moet je er wel rekening mee houden dat een verzekering vaak pas achteraf uitkeert, dus dat je vaak eerst zelf de kosten moet voldoen voor je wat terugkrijgt. Maar een slimme paardenmeid is op haar toekomst voorbereid, toch???


mee eens

Ik bedoel niet dan je multimiljonair moet zijn om een paard te mogen houden, maar ik denk wel dat je je er goed van bewust moet zijn wat een paard kost

Citaat:
Een vriendin van mij betaald 50 euro per kwartaal, en daar zijn kosten voor operaties die nodig zijn (levensbedreigend) worden vergoed.
Daarnaast worden ook DA kosten vergoed, zo moest ze foto's laten maken en dat heeft ze allemaal terug gestrort gekregen


Dat is fijn:D zo moet het ook zijn

verootjoo
Berichten: 35646
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 10:52

Als ik op zo'n manier een paard moet houden, en er weinig voor mezelf overblijft zou ik geen paard nemen . Ik zou eerst zelf zorgen dat ik goed en ruim rondkom voor ik aan een paard begin

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 10:55

verootjoo schreef:
Als ik op zo'n manier een paard moet houden, en er weinig voor mezelf overblijft zou ik geen paard nemen . Ik zou eerst zelf zorgen dat ik goed en ruim rondkom voor ik aan een paard begin


dat vind ik dus niet,
ik heb al een paard,maar dat paard gaat voor mezelf hoor !

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 10:56

Dat is het idd...als je geen geld overhoudt nadat je je vaste lasten hebt betaald, dan schiet het eigenlijk niet op.
Ik kan het wel betalen, ook nu zijn medicijnen en dierenartskosten ad €200 pm. Maar mocht het zo zijn dat ik een maand krapper zit, dan zijn er genoeg dingen die ik kan laten (bijvoorbeeld alleen al het uitgaan!) om voor mijn paard te zorgen

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 11:00

Trouwens wbt verzekering. Het hangt er maar net vanaf voor hoeveel waarde je je paard verzekerd hebt. Ik had mijn paard onderverzekerd (dus een lager bedrag bij dood etc dan dat hij eigenlijk waard is/gekost heeft), het ging mij met name om de ziektekostendekking.
Maar wanneer je paard, zoals die van mij, een operatie nodig heeft van €10.000 euro, dan keert de verzekering gewoon de verzekerde waarde van je paard eenmalig uit en vervalt de polis. Je kunt dan zelf beslissen of je dat bedrag voor de operatie aanwendt...blijft er altijd nog een aanzienlijk hoog bedrag over.
Overigens is bij de operatie die mijn paard nodig heeft een kleine kans van slagen, dat zal ongetwijfeld meespelen..

Moniek
Berichten: 4027
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: grave

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 11:01

HEt is allemaal denk ik heel makkelijk gezegd neem maar een verzekering.
Mijn paard is ook verzekerd tegen kliniek kosten,diefstal,blikseminslag,etc etc.
Dit is zeker geen goedkopen verzekering en hoe dan ook het kost je altijd geld.
Ik denk dat je er niet zomaar aan moet beginnen.
Maar dat je echt iets achter de hand moet hebben als er iets gebeurt of als je iets moet vervangen.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 11:16

verootjoo schreef:
Als ik op zo'n manier een paard moet houden, en er weinig voor mezelf overblijft zou ik geen paard nemen . Ik zou eerst zelf zorgen dat ik goed en ruim rondkom voor ik aan een paard begin


ik kan ook prima rondkomen, als ik de vaste lasten allemaal heb betaald blijft er genoeg over voor leuke dingen, maar als ik dan echt iets nodig heb, voor bijvoorbeeld een zadel dan moet ik echt even zuinig aan doen.
ook was buddy ziek, en is de DA geweest, daar hou ik wel rekening mee dan, want gewone DA kosten doe ik nooit uit mijn potje en dan redt ik het prima hoor, ik stel het kopen van die nieuwe broek o.i.d uit.

En de verzekering moet je idd goed uitkiezen, en natuurlijk kost het altijd geld!

maargoed ik vind het dus helemaal niet erg om op mezelf te bezuinigen als mijn paard wat nodig heeft!
Ik krijg er zoveel voor terug! Daar kan geen nieuwe broek of een avondje stappen tegen op


Achterom
Berichten: 23034
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 11:21

Ik bezuinig zeker wel voor mijn paard!
Het is mijn keuze geweest om dat dier te kopen, dus dan is het mijn verantwoordelijkheid om te zorgen dat hij het goed heeft

Ik heb jaren gewacht, en eigenlijk vond ik mezelf nog niet in de positie om een paard te onderhouden. Maar je bent nooit zeker van je inkomen. Ook als je een baan hebt kun je die kwijtraken. Op een gegeven moment moet je het er gewoon op wagen.
Ik heb wel de zekerheid dat er mensen achter me staan, mocht er iets gebeuren wat ik financieel niet kan trekken.
Verzekering doe ik niet, mijn paard is (nog) niet zoveel waard dat het de moeite echt waard is. Na het bekijken van verschillende polissen heb ik die beslissing genomen.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 11:24

Ik geef ook het grootste deel van mijn geld uit aan mijn paard. Ik studeer 40 uur per week en heb daarnaast bijbaantjes. In de zomer is het goed te doen omdat ik dan langere werkdagen kan maken i.v.m langere openingstijden bij mijn bijbaan. De winter is echt best moeilijk, dan heb ik ongeveer €100,- per maand over waarvan ik vrij veel moet betalen. Gelukkig heb ik mijn paard wel verzekerd en heb ik een potje met geld waar ik eventuele aanvullingen voor medische zorg kan betalen. Maar luxespullen als dekjes of wat dan ook, dat koop ik echt pas als ik geld over heb (en dat komt dus niet heel vaak voor ). Maar ik moet zeggen dat ik het helemaal niet erg vind. mijn paard is mijn uitlaatklep, mijn rustpunt en dat is mij heel wat waard!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:18

De tijd dat ik mijn pony heb heb ik zelf nog nooit ruim gezeten!
Soms baal ik er wel van want dan heb ik echt nieuwe kleren nodig maar dan moet ik nog de stalling betalen of de hoefsmid o.i.d.
Al het geld wat ik nu verdien gaat naar de stalling en in ruil voor wat klusjes voor mijn ouders betalen hun de hoefsmid. Dus echt kleren kopen kan ik niet, heb wel genoeg nu alleen ben 12 kilo afgevallen en de helft is me te groot haha!
Maar nee ik loop liever in wat oudere kleding dan dat ik Ewald moet verkopen.
Spullen voor Ewald heb ik gelukkig wel genoeg en hoef voorlopig ook niet echt iets nieuws, ja een nieuwe betere winterdeken zou leuk zijn

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:59

Ik lig wel behoorlijk krom om mn paard te onderhouden ja :p

Voor 170 euro per maand aan inkomen, onderhoud ik mn paard volledig. Dus stalling, inentingen, ontwormingen, tuigage, lessen, trailer huur, wedstrijden.. Ook mn hond moet ik ervan onderhouden.

Maar als ik (zoals nu) een nieuw zadel wil kopen, moet ik eerst dingen verkopen, mn dure mountainbike, gitaar versterkers, en andere dure dingen. Dat zijn hobbys die ik had voordat ik mn paard had.

Wel heb ik een spaarpot, als ik overgewerkt heb (dat doe ik wel veel) of verjaardag, of dingen verkocht en geld over dan zet ik dat daar op, voor onverwachte kosten e.d.

Maja, nou houd ik mijn paard ook wel goedkoop, dat is niet omdat ik niet zoveel te besteden heb hoor, dat is omdat ik dat het beste vindt voor een paard. Als dat niet zowas had ik geen paard aangeschaft.
Maar ze staat dus blootvoets (dus ook minder kans op been problemen) dag en nacht in t land, vreet alleen kuil/hooi en een klein beetje meusli, ik bekap haar zelf, krijgt geen dekens, draagt geen been bescherming, ik naai mn pads zelf, dus dat scheelt echt een hoop!

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:35

Wat besparen doe ik ook. Maar helemaal tot het uiterste gaan doe ik niet. Ik hoop dat ook niet te hoeven.