Ik kan niet meer op manege pony's rijden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterr
Berichten: 13
Geregistreerd: 02-10-04

Ik kan niet meer op manege pony's rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 21:00

Ik heb een verzorgpony waar ik zonder zadel en hoofdstel op rijd.
Dat gaat gewoon heel relaxed.En de pony en ik hebben het naar ons zin.
We vertrouwen elkaar en daarom gaat het zo goed.

Verder rijd ik ook nog op een manege.
Een paar dagen geleden reed ik op een 'lastige' pony.
Ik kreeg de opdracht hem met de zweep te slaan,
in zijn mond te trekken etc. etc.
Maar ik kon het gewoon niet.
Ik ben er vanaf gestapt en gevraagd of ik mocht stoppen.
Niet om dat ik bang was ofzo.

Dit is laf, ik weet het.
Maar ik kon het niet.
Ik ben van plan te stoppen bij de manege.

Is dit nu erg raar dat ik de pony's niet meer kan slaan?

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:01

het lijkt me sterk dat je letterlijk de opdracht kreeg hem in de mond te trekken.

en aan een kant vind ik je verhaal raar,ik neem aan dat je intructeur wel wist waar hij/zij het over had?

maar goed,ik was er natuurlijk niet bij

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:03

Hoezo is het laf?
Als jij het met zulk soort dingen niet eens bent mag dat, en ik begrijp het ook zeker, het is belachelijk dat ze zo iets willen oplossen.
Nee, het is niet raar dat jij er moeite mee hebt om een pony een tik te geven, ik ken meer mensen die dat hebben.
Succes verder!

Sterr
Berichten: 13
Geregistreerd: 02-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 21:05

Snoevie schreef:
het lijkt me sterk dat je letterlijk de opdracht kreeg hem in de mond te trekken.



Het was meer 'trek nu aan je linkerteugel, blijven trekken.Hij moet luisteren.Kom op zeg'

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:10

Als jij je er niet prettig bij voelt, moet je lekker gaan doen waar je je wel prettig bij voelt. Je moet geen dingen tegen je zin gaan doen..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:14

nee hoor is niet raar Haha! Haha! Haha! Ik ben zelf ook erg vriendelijk naar een paard toe, soms wel eens te vriendelijk. neemt niet weg dat ik ook erg grof in kan komen als we over de streep gaan...... dat terzijde.

Als jouw gevoel zegt dat je het daar gehad hebt, dan moet je dat gevoel volgen

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:34

Sterr schreef:
Het was meer 'trek nu aan je linkerteugel, blijven trekken.Hij moet luisteren.Kom op zeg'


oww oke op die manier.
tja je moet natuurlijk niks tegen je zin doen

mijn mening erover is dat het een paard geen kwaad doet als je hem eens een goede tik geeft.als jij het niet doet,doet een ander het wel.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:18

Misschien een stomme vraag hoor, maar waarom les je dan?

Je hoeft het echt niet altijd met je instructrice eens te zijn, maar je bent daar wel om te leren. En als je paard jouw aanwijzing niet opvolgt dan moet je daar samen met de instructrice een oplossing voor zoeken.

Ik denk alleen eerlijk gezegd dat ze dan had moeten zeggen dat je meer linkerbeen had moeten geven ipv een tik met de zweep. Als je paard ook niet op je been reageert dan komt het zweepje pas aan bod...

Als je vaker het gevoel heb dat het niet goed is wat ze zegt, zou ik een keer een proefles ergens anders nemen om te kijken of het daar beter gaat en of je daar een beter gevoel bij heb...

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:23

Ieder paard rijd je op een andere manier. Waarschijnlijk weet de instructrice het wel, maar dat moet ze dan wel kunnen onderbouwen. Vraag de volgende keer waarom je dat moet doen. Misschien nam het paard wel een loopje met je en dan mag je hem best wel streng aanpakken. Ik ben ook niet iemand die aan de teugels trekt. Maar me het paard dat ik nu rijd, moest ik hem erdoorheen rijden. Onder begeleiding van mijn instructrice hebben we dat gedaan en als hij er eenmaal doorheen is (dan moet ik dus best even trekken), is hij heel goed te rijden en heb je geen kracht meer nodig (wel veel been). Ook moet ik hem vrij snel een tikkie geven, maar daarna is het ook over. Dat hoef ik maar 1 hooguit 2 keer in een les te doen. Dan kan je beter in het begin wat strenger zijn, dat je daarna makkelijker en fijner kan rijden, dan dat je een uur aan het vechten ben en het paard uiteindelijk wint.
Ik zeg niet dat het bij dat paard zo is, maar vraag het even aan je instructrice. (Ik ken ook een manege waar zo lesgegeven wordt aan alle paarden en daar ben ik het dus niet mee eens. Dat kind weet gewoon niet waar ze over praat heb ik het idee, anders weet ze het goed te verbergen.)

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:35

Ik ken dat wel...ik kan het zelf ook niet. Ik vind het eigenlijk niet laf...zeker niet als op zo'n pony zit die bijvoorbeeld 9 van de 10 keer met beginners loopt en dan hem ineens vertelt wordt om hard te werken...Op sommige maneges vind ik dat ze niet echt duidelijk zijn tegen de paarden...:S

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:35

En met niet duidelijk tegen de paarden bedoel ik dan niet de kinderen die er komen rijden..Knipoog

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:37

En misschien bedoelt de instructrice nu juist dat je even heel duidelijk moet zijn.

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:15

als jij je er beter onder voelt moet je gewoon doen wat je moet doen(dus goed naar jezelf luisteren en niet naar de andere)
jij bent de gene die moet rijden en als die gene vind dat je uhm in z´n mond moet trekken mag ide gene dat lekker zelf doen

_Mayo_

Berichten: 1219
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Hoofddorp[Noord-Holland]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 10:17

ik heb het ook gehad en ben naar een andere manege gegaan waar ze de paarden normaal rijden want ik vind dat zo een beesie ook fun in het rijden moet hebben