Gave en leerzame dag gehad!!!

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-01 18:57

Vandaag heb ik een dek voor mijn pony gekocht, zodat hij zonder kans op koutjes buiten kan staan in de regen, en toen ik op stal was, vroeg een vrouw die tijdelijk bij ons op stal staat (lichte tour), of ik haar paard na het rijden uit wilde stappen omdat zij heel weinig tijd had, en met haar andere paard naar les moest... Dat liet ik me gen 2 keer zeggen! Dus, toen ik er op zat (met moeite, wat hoog zeg dat paard!) gaf ze wat aanwijzingen hoe ik hem moest rijden, en toen ze zo bezig was, moch ik ook wel even draven... En even galoperen...
Het paard was Z2, maar wel nogal stug, zij moest er ook flink aan werken. Toen ging zij weg om haar andere paard klaar te maken en heb ik nog wat rondgestapt en wat "geprutst" en toen ze terug kwam zei ze: He, nu loopt hij beter! Ik trots natuurlijk! Party!! Toen we hem naar stal brachten vroeg ze of ik het leuk zou vinden om hem af en toe voor haar te rijden als zij het te druk had!
Jippieee!!! En zo goed rijd ik niet!!! Nooit een wedstrijd gereden...

Na het afzadelen en haar andere paard inladen vroeg ze ook nog of ik zin had om mee te gaan naar haar les! Tja, daar wilde ik ook geen nee tegen zeggen, dus ben ik mee geweest naar Jubbega, waar zij les had van Herman Wientjes. De broer van Herman Wientjes heeft zijn paarden ook bij ons op stal staan.
Ik vond het heel leuk om te zien, en hij gaf heel rustig en vriendelijk les. Het waren allemal hel gewone aardige mensen, terwijl ik toch vaak andere ervaringen had!

Ik weet niet of ze me nu echt vaker gaat vragen haar 2e paard te rijden, maar deze dag kan ik in elk geval in mijn zak steken!

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 19:01

Wat gaaf zeg! Enne, Jubbega.. daar kom ik iedere zondag, maandag en woensdag. Dan hebben we les van Andries (de eigenaar van die stal), verenigingsles en springles van Gertjan. De bedoeling is dat ik daar zelf ook ga rijden (uiteraard, want daar zit de vereniging) en les ga krijgen van Herman en Andries + de verenigingsles.
En inderdaad iedereen is daar enorm aardig. Meid, kom ik je wellicht eens vaker tegen Lachen

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 09:45

Nou dan wordt Jubbega DE locatie van de Bokt-meeting DRachten e.o...... Klein wereldje eigenlijk toch, want ook Dees is vast van plan te gaan lessen bij De Haan in Jubbega (buren lessen daar, bevalt goed; wil ik ook proberen)....

Honeybee; welke vereniging lest daar dan? Waar ben je lid van? En, wie bedoel je met GErtJan, GertJan Olde Agterhuis toevallig? Daar heb ik nu elke week les van, dus dat zou wel weer heel grappig zijn...... Haha!

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 12:15

Rijvereniging de Deelenruiters rijden daar. Daar ga ik lid van worden. Ik ben eerst nog bezig Propje op poten te krijgen *LOL* Gertjan heet geloof ik wel Olde Agterhuis, maar dat weet ik niet zeker. Hij is hoefsmid.

Hier op stal zijn we met zijn drieen. Nico Herna en ik. En uiteraard eigenaar Sjoerd, de hond Sirus en de zes paarden.
En zo ziet een les schema (twee weken) er voor ons uit. Ik rijd nog niet mee, maar Herna en Nico al wel. (ik ga overigens vrijwel altijd mee naar de lessen. Het schema gaat als volgt.. week 1, week 2, week 1, week 2 enz enz.

Week 1: (Deze week)

Maandag: Tjalleberd, Dressuur, Lies ..... (Herna en Nico)
Woensdag: Jubbega, verenigingsles de Deelenruiters (Nico)
Zondag: Jubbega, springles, Gertjan (Herna)

Week 2: (Volgende week)

Maandag: Jubbega, Dressuur, Andries de Haan (Herna en Nico)
Woensdag: Jubbega, verenigingsles de Deelenruiters (Herna en Nico)
Zondag: Jubbega, bak afgehuurd.

Verder heeft Herna nog dressuurles bij iemand in Surhuisterveen, maar dagen daarvan weet ik zo niet. Verder is de planning dat we nu regelmatig naar het oefenparcours in Tolbert gaan (op maandag avond of dinsdag ochtend)

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:21

Gaaf voor je Joyce!!! En het feit dat je nog nooit een wedstrijd hebt gereden wil niet zeggen dat je niet goed zou kunnen rijden. In ieder geval ook heel leerzaam voor je om op zo'n paard te mogen rijden!

ff off topic:
Een stalgenote van mij (ZZ-zwaar met een halfbroertje van Ironique Tong uitsteken ) heeft volgens mij ook les bij Herman Wientjes.

Gert Jan Olde Agterhuis is ook wel een bekende hier in het noorden. Ik heb hem (lang geleden) wel eens zien rijden, ging er niet al te vriendelijk aan toe Lips are sealed . Trouwens Joyce, hij heeft ook het paard van Ingrid (Ilona) ingereden als ik me niet vergis.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 19:14

Grappig, dat het wereldje zo klein is! Ik heb vandaag nog een keer gevraagd of ze het echt nog wilde, en ze meende het echt! We hebben telefoonnummers uitgewisseld, en als ik geen buitenrit zou maken had ik dat paard vandaag weer kunnen rijden Party!!
Haar andere paard zouden we eerst een paar keer moeten proberen, omdat dat niet met iedereen goed gaat, maar daar had ik zelf niet eens aan gedacht, dat is haar lichte tour paard! Straks doe ik iets verkeerds! Ik vond dit al een enorme kans... Daar wil ik best wat extra tijd voor vrijmaken!!!

Ik wist niet eens dat daar iets van een manege/rijvereniging was, in Jubbega!!!
Zo zie ik nog eens wat van de wereld... Herman was wel heel rustig en paardvriendelijk, in elk geval wat ik zag in deze les...

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 19:27

Meid, ik wens je heel veel plezier toe! Echt heel erg fijn voor je Lachen
En ja, nu komen we elkaar vast nog wel eens tegen Lachen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie