van thuis stalling naar pension...wat vind jij?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brit

Berichten: 4378
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:58

Wij hebben er 3 aan huis staan en ben daar toch wel blij mee...
Mijn pony's zijn gewend om lang en iedere dag in de bak te staan,
en op mijn manege waar ik rij is daar dus niet de mogelijkheid voor.
wel om ze buiten te zetten maar niet lang. Want het buiten zijn van een paard vind ik toch echt wel een van de belangrijkste dingen..

Voordeel: Je kan zelf bepalen van wanneer je iest doet (daarmee bedoel ik dat je geen vaste tijden heb van bijv. dat ze worden uitgemest) Je hoeft je niet aan bepale regels te houden, en je hebt alle vrijheid

Nadeel: Kost vaak meer tijd, en wij hebben geen binnenbak dus met slecht weer kan ik niet veel doen

Maar iedere stal is verschillend

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 21:31

Daarom heb ik ook gekozen voor een stal waar ze de hele dag de wei op gaan Lachen Want dat staat ze nu ook de hele dag bij osn thuis en dat wil ik zo houden. De tijdens dat de stallen uitgemest worden maakt me niets uit. Wordt voor me gedaan dus dat vind ik wel fijn Haha!
De regeltjes om me aan te houden..ja dat zal even wennen worden. Maar soms zijn regels zo slecht nog niet.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Re: van thuis stalling naar pension...wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 12:16

Ben ik weer, het is bijna tweeenhalf jaar geleden dat ik dit topic plaatste met de vraag of mijn keuze een beetje de goede keuze was.
Ik ben er inmiddels zelf achtergekomen, mijn paard heeft daar 1 jaar gestaan en toen ben ik weer terug thuis gaan staan (we zijn er toch blijven wonen), die rust en vrijheid zijn tóch wel fijn, zelf bepalen hoe lang je paard buiten staat e.d. is heerlijk.

Inmiddels hebben we zelf iemand op pension, heeft mijn paard toch gezelschap en kan ik toch mooi zelf bepalen wat er gebeurd. Ideaal zo Haha!

Dus ik ben erachter gekomen, thuis staan is tóch véél fijner.

Tancreda4

Berichten: 24038
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: van thuis stalling naar pension...wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 13:21

Lijkt me best een overgang, of je moet naar een heel kleinschalige stal gaan. Ik sta met mijn paard bij een boer waar verder niemand in pension staat, alleen nog 1 paard van hem. Ik vind het heerlijk en zal echt er nog niet aan moeten denken om op een grotere stal te gaan staan. Lijkt me aan de ene kant idd wel gezelliger en fijner wat betreft dingen vragen en kunnen delen als ze wat hebben enzo, maar aan de andere kant kan dat ook te druk voor mij worden. Ik hou er van om lekker mn eigen gang te gaan en alles op mijn gangetje te doen en te laten.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Re: van thuis stalling naar pension...wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 15:14

Idd, daarom vind ik het heerlijk om thuis te staan.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: van thuis stalling naar pension...wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 08:50

Aangezien dit topic 2 jaar oud is, zet ik een slotje. Indien je het nodig vindt om nieuwe updates te plaatsen, kan je een nieuw topic openen.