Gratis paard hebben?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:09

ik denk niet dat de prijzen beter worden (het prijzengeld namelijk ook niet en zoalng dat daalt, gaat volgens mij de prijzen voor de jaarlingen ook niet omhoog)

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:03

Reken maar dat deze niet duur zijn:

http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/ ... ?av=a&fo=1

http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/ ... 1&oudei=30

http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/ ... 1&oudei=60

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Als ik dan op de foto van de bovenste link die wolletjes zie staan, zou je ze toch allemaal willen hebben?
Alleen al de gedachte wat er gebeurd als niemand ze wil...
Nou zeg ik niet dat deze adverteerder ze weg zou brengen, maar je hoort het hier en daar wel.
Ik kijk al enige maanden op Marktplaats naar pony's en het valt me op dat je dezelfde steeds weer terug ziet en dat de prijs steeds verder zakt.
De mensen komen er gewoon niet vanaf.
En zeker nu de meeste pony's weer van de wei naar de stal gaan, zijn ze duurder in onderhoud en men heeft plaatsgebrek.

Deze winter wordt de winter om aan een goedkope pony te komen.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:10

Ik was vandaag op een promotiedag van het minipaarden stamboek en heb veel fokkers gesproken die bijv alleen nog maar hun 1e premie merries dekken en verder niet. Er stonden heel veel veulens te koop vandaag met hele aparte kleurtjes en papieren maar alleen de echt goede veulens leek veel interesse voor en verder niet !

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:13

Gelukkig dat de fokkers er rekening mee houden, dat vind ik dan wel weer positief om te horen!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 09:14

Ze moeten zich wel aanpassen, beter vijf goede veulens fokken en er wat op verdienen dan dertig veulens fokken en ze vervolgens voor de slachtprijs moeten verkopen...
Overigens zie ik het ook bij rijpaarden, het meeste staat zo drie maanden te koop en gaat vervolgens ver onder de prijs weg, terwijl de oude eigenaar wel nog drie maanden stal- en eetgeld heeft moeten betalen...
Nee, ik ben blij dat ik geen broodfokker ben.

ruitje

Berichten: 12329
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 14:55

Over het algemeen zijn deze draverfokkers ook niet echt broodfokkers denk ik Verward Ja de Meadows en de Victory's zijn dan echte broodfokkers,maar er zijn er ook genoeg die maar 3 of 4 draverveulentjes fokken voor de lol,nou dan gaat de lol er snel vanaf Knipoog

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:59

Ik denk dat ik dan toch in de verkeerde tijd mijn pony heb gekocht. Ik vond de shetten juist zo duur geworden. Het kost mij moeite om een pony te vinden onder de 500 euro. Het gaat hier wel om een shetlander. Mijn eerste pony kocht ik van de dierenbescherming voor 800 gulden. Dat was onwijs duur maar daarvoor was hij 2 maaanden gestald geweest, beslagen en gecastereerd.
Er zijn helaas nog teveel advertenties waarin een pony wordt gevraagd voor bijna niks of gratis. Alsof je er bent met de aanschaf! Het beest moet toch ook eten, DA, materiaal en stal. Helaas verdwijnen veel shetlanders zo dikgevreten in een prutland. Het is ook te gemakkelijk om even een veulentje te fokken. Straks is er een overschot.

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:47

De prijzen van deze veiling waren heel wat lager dan de BOKO-veiling van een paar week terug Scheve mond Ook ik had de neiging mijn hand omhoog te doen om een schattige draver jaarling voor 200 euro mee te nemen. Onbewust had ik bijna geboden: gelukkig zei Wendy optijd dat ik niet zo moest wijzen naar iemand of iets want ze waren al aan het bieden Clown

loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:12

nou sorry hoor... ik vind dravers echt geweldige paarden!! ik zal er graag een willen, maar ik wil nu nog zelf geen eigen paard, eerst meer ervaring opdoen met meerdere paarden...