Paard van Sinterklaas, was dat ooit die van jou?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 22:48

mjet schreef:
mijn oude pony was eens gekrompen paard van sinterklaas geweest.Hij had de krimpziekte



In dit geval was ik gevraagd om mijn paard uit te lenen, waarop ik zei van :"ja maar het is maar een pony dus is te klein" toen bij gebrek aan beter zijn ze hard gaan nadenken bij die scouts en op dit idee gekomen. Inderdaad erg inventief. haha en heel veel lol gehad

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:44

mijn shetje heeft eens op school mee gedaan, aan het verhaal van sinterklaas. We hadden foto,s van een zwart paard opgehangen, we vertelde de kids dat het paard erg vies was geworden, van de reis, en datde pieten hem moesten wassen. Na een paar dagen hing er een foto van een bont paard, sint zijn paard was al wat schoner. De volgende foto ws een wat kleiner schimmel paardje, de pieten hadden neit meer zo,n zin in het wassen, dus was hij wat viezer geworden. Maar het was al bijna 5 dec. dus moesten de pieten hard aan de slag. volgende foto was het paardje al wat witter, maar ook weer kleiner. Op de dag dat sint op school kwam, liep hij met mijn kleine witte shetlander aan de lijn. De pieten hadden hem te heet gewassen, en was gekrompen. Het was echt heel leuk. De foto hadden we genomen van verschillende paarden uit de omgeving, niet van de manege, want er zijn altijd kids die hun lievelings pony herkennen.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:29

hahaha die is leuk zeg esmeralda. wat zullen jullie een lol hebben gehad

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:36

Mijn Appaloosa is ooit Sinterklaaspaard geweest. Helaas schrok het arme dier zo van die rode mantel die hij vanuit zijn ooghoek zag dat hij tijdens het opstijgen spontaan door zijn achterhand zakte en een noodsprong maakte. Daar heb ik nog een leuke foto van. Poging twee, met handen voor zijn ogen ging beter Haha!
De Shet heeft Sinterklaas met pieten een keer met het karretje naar school gebracht, Giant schrikt helemaal nergens van en vond al die kinderhandjes die hem aaiden wel prima. Mijn dochter vond het geweldig als vijfjarige dat haar pony Sinterklaas naar school had mogen brengen.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 12:12

maar als je je paardje gaat gebruiken voor de (hulp) sint.,ga wel goed oefenen. zeker met die wapperde mantel.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:06

Idd, eerst heeft Sint bij ons thuis in zijn kloffie geoefend en hebben we een oude jurk vernaaid (zijnaden los) anders kroop zijn jurk op en dat staat niet zo geweldig (uiteraard wél met een witte rijbroek eronder). Ook een mantel erop (eerst ik, daarna Sint zelf) en dat ging ook prima. Ben er nu nóg verbaasd over dat dat paard dat allemaal pikte. Omdat hij nogal neurotische trekjes kon hebben, wilde ik het echt goed oefenen. Hij was dan ook echt de braafheid zelve, midden tussen allemaal dolle kleutertjes. Echt een heel erg leuke (en voor herhaling vatbare) ervaring Lachen

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:58

Ik ben wel gevraagd maar mijn paard was totaal niet geschikt. Zodra ze het in haar kop kreeg ging ze in rengalop ervandoor om de eerste 400 meter niet meer te stoppen... Nee dus Lachen

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:27

Bij ons op de manege in Venray werd de witte ook altijdg ebruikt. Helemaal onder de verdoving gespoten, anders wassie niet te houden, en zodra het druk werd moet Sintnog steeds afstappen. En ieder jaar gaat het weer hetzelfde, niet dat ze een rustiger paard uitzoeken...
Blij dak hoor da paarden bang kunnen zijn voor mantels. Met carnaval rijden wij altijd verkleed, en kvond het leuk idee om in me mantel te gaan. Zie daar denkik maar vanaf dan...

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:32

bij ons in het dorp gebruiken ze altijd een andere en ze blijve allemaal rustig. zelf degene die je wel eens zie lopen en super fell is,

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:02

Op mijn manege was vroeger ook een mooie, beetje barokke schimmel. Werd iedere december getransformeerd tot Americo. Hij was super braaf, maar was dan ook een ex- politiepaard....

jokari

Berichten: 8770
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:36

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 01-10-23 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:09

Ik heb echt 0,0 probleem gehad met mantels oid. Ook mijn trouwe eigen viervoeter (Jopie) deed daar nie tmoeilijk over, en dat was echt een zeikerd. Kan me wel voorstellen dat onze huidige paarden nogal panisch worden, eentje iig. Die krijgt het soms al te kwaad als je met een zweetdeken of het zadel aan komt zetten? Als het ligt is er niks aan de hand, maar als hij niet kan zien dat het gewoon het zadel is wil hij wel eens flippen Scheve mond
Rijden jullie wel eens met uitrijdekens? Ik deed dat nl. nooit en het leek mij wel een veilige oplossing om het daarmee eerst zelf te oefenen. Gaf het paard geen krimp dan klom ik er met oefenmantel op (ik heb respect voor de Sint hoor, op zo'n leeftijd met jurk an op een paard klimmen Haha! ), ging dat goed, dan was het paard Sint-proof Haha!

SpetterMacho
Berichten: 592
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:07

ik heb het vorige jaar gedaan met een shetlander die kinderen vonden het prachtig ze hadden meer aandacht voor paard dan voor zwarte piet en de kadooties...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:32

Tjo is ook sinterklaaspaard geweest en die vond het helemaal geweldig. Al die aandacht, geweldig naar dr zin had ze het.....
belangrijkste is dat je paardje rustig is en tegen veel drukte en gekke dingen kan, dan is er geen man eeeehh sint overboord....