1ste groepsles!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Humphrey

Berichten: 655
Geregistreerd: 29-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:59

Leuk hoor, dat de les zo goed ging OK dan! (om even terug ontopic te gaan Tong uitsteken )

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:28

Fijn hoor dat het zo goed ging! OK dan!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:42

Fijn dat je les goed ging.
Maar idd, wat anderen hier al zeggen.
Je moet gewoon zorgen dat jij je eigen paard onder controle hebt, zodat je niet afhankelijk bent van de andere mensen in jouw groep.
En ik vind het ook niet zo netjes dat je dat meisje nog meteen afschilderd als verwaand.

truusbertha

Berichten: 162
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Dieren (joepie eindelijk!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:37

HAhahaha! Kaj, wat ben jij alert zeg.... TS hoe zit dit nou, was dat een andere les soms?

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:48

wat Kai zegt,dacht ik meteen ook aan(vandaag nog gelezen Haha! )maar kom kging het nog niet vermelden,ff checken of je alles goed schrijft,Phara Haha!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 16:49

ja ben ik met jullie eens. Maar als ik met een merrie rijd die ook nog hengstig is, zal ik nóóit maar dan ook nóóit voor die hengst gaan houden. Je houd gewoon rekening met je mederuiters.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 16:53

kaj schreef:
Fijn dat het allemaal goed is gegaan maar wat ik wel raar vind is dat je verhalen steeds veranderen.

Ik las eerder in een ander topic van je iets heel anders.
Ik heb het even opgezocht:


Dus hierboven meld je dat je van je lesgever achter die merrie moest gaan rijden en geen verhalen over een raar kind dat ineens zomaar een hengstige merrie voor je parkeert.

Maar goed ik zal me er verder niet mee bemoeien...

oke ff iets verduidelijken:
wij zijn nu dus aan het oefenen met door elkaar rijden. Warm rijden is zoiezo achter elkaar tot nu toe. toen zette de lesgever haar voor me. Heb toen afstand mogen houden.
dan mogen we even door elkaar rijden. en daarna galopperen we (die merrie en ik appart omdat we pas nieuw waren in de groep) en die wat er langer rijden galopperen per groepjes van drie.
op dat moment is zij dus eerst een minuutje of vijf figuren gaan rijden enzo. en toen kwam ze voor me rijden. Maar als ik nou een hengstige merrie heb ga ik dus niet expres voor een hengst rijden.
geloof me nou maar niet. Maar zo is t dus wel echt gegaan. mja. t feit blijft dat explosion niet echt reageerde op een hengstige merrie en dat ik daar heel erg blij mee was.
tuurlijk blijft t oppassen. maar tis alvast een duwtje in de juiste richting toch?

nog even iets: dit is dus eigenlijk het héle verhaal (wat in dit bericht staat Knipoog)
kwas gewoon te happy dat ie zo braaf was Lachen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:13

Misschien is het niet het verstandigste wat ze kan doen om voor je te gaan rijden met een hengstige merrie. Maar ik blijf erbij dat ze ook niet echt fout zat.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 18:33

misschien niet. maar ik en die meid kunnen elkaar sowieso al niet hebben, vandaar dat k der eigenlijk als trut bestempel. hebben al vaker ruzie gehad etc

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:10

pharagirlke schreef:
ja ben ik met jullie eens. Maar als ik met een merrie rijd die ook nog hengstig is, zal ik nóóit maar dan ook nóóit voor die hengst gaan houden. Je houd gewoon rekening met je mederuiters.


Maar dat rekening houden met je mederuiters geldt ook voor jou. Knipoog

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 21:11

tuurlijk. Maar ik ga niet expres achtger een hengstige merrie rijden met me hengst. dan liever achter een ruin, die liefst ook nog trapt ook moest explosion te kort komen.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:17

pharagirlke schreef:
tuurlijk. Maar ik ga niet expres achtger een hengstige merrie rijden met me hengst. dan liever achter een ruin, die liefst ook nog trapt ook moest explosion te kort komen.


Maar meis, je weet niet zeker of ze expres voor je ging rijden.
Als ik in de les rij ben ik echt niet steeds bezig om op te letten welk paard er achter me zit, en wie weet geldt dat voor haar ook wel.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:19

MissJ schreef:
Maar meis, je weet niet zeker of ze expres voor je ging rijden.
Als ik in de les rij ben ik echt niet steeds bezig om op te letten welk paard er achter me zit, en wie weet geldt dat voor haar ook wel.

Het is ook niet meer te doen om in een groep te rijden als je constant op moet letten voor of achter wie je gaat rijden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 21:23

nee. maar voor 1 les is dat wel te doen dacht ik zo? twas de eerste keer, en dat houd ik toch echt wel rekening met die nieuweling. hengst merrie of ruin!
de kans dat die ruiter de controle verliest omdat t paard nerveus is enzo. terwijl hij m in 'normale' omstandigheden wel onder controle heeft is gewoon enorm groot, dan houd ik afstand en zorg ik dat die persoon op voldoende afstand van mij is. mja.
ga volgende week een uurlater. daar zijn meer eigenaars paarden en meer mensen waar ik t wel mee kan vinden Knipoog

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:28

ik ebn het ook wel met richtje eens, het is heel fijn dat explosion zo braaf was, maar je moet [zeker een[ hengst goed onder controle hebben. Gelukkig dat hij er zo rustig bij bleef, wat nou als hij er bovenop had gesprongen? dan zal hij zo sterk izjn geweets dat je hem niet terug had kunnen nemen. Paarden winnen toch wel.
Mara nogmaals: egt super dat het zo goed ging!! *LOL*

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 22:29

tenzij je slimmer bent dan t paard patsur...

Ann

Berichten: 13271
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:22

pharagirlke schreef:
tenzij je slimmer bent dan t paard patsur...

Dan moet het voor jou toch ook geen probleem zijn om Explosion onder controle te houden als er plotseling een hengstige merrie voor hem loopt? Knipoog Je geeft zelf al aan slimmer te zijn dan je paard... Tong uitsteken

Er is niets gebeurt, dus je gemopper op dat andere meisje in de les begrijp ik niet helemaal.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:58

Ann schreef:

Er is niets gebeurt, dus je gemopper op dat andere meisje in de les begrijp ik niet helemaal.


Ik begrijp het wel! Weer een verslag erbij. Dit zeg ik niet om je af te zagen. Maar elk bericht van jou gaat tegenwoordig over het begrip hengst. Je lokt daardoor zelf de discussie iedere keer weer uit.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 19:28

Coby: met je eens
ann: als jij niet slimmer bent dan een paard. Heb ik medelijden met jou leraren hoor Bloos! Nagelbijten / Gniffelen

Ann

Berichten: 13271
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:34

Je leest mijn bericht niet goed Lachen , ik begrijp niet waarom je zo´n drukte maakt over dat meisje wat voor jou ging rijden, je hebt Explosion toch onder controle Verward

Natuurlijk ben ik slimmer dan mijn paardje, zou niet best zijn, haar bijnaam is Silly Gilly Nagelbijten / Gniffelen

Volgens mij slaat Coby haar bericht op jou, en niet op mij, maar desondanks kun je het natuurlijk wel met haar eens zijn Clown

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 19:50

jij zegt begrijp ik neit helemaal en zij zegt toch dat ze t wel begrijpt? Verward
of heb ik t nu zo mis gelezen Verward
ja ik heb m tot nu toe onder controle, maar je moet geen ongelukken uitlokken

Ann

Berichten: 13271
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:56

Ik denk dat er altijd wel situaties voorkomen zoals in jouw les, je kunt gewoon niet altijd alles onder controle hebben (bepaalde situaties, paarden van andere mensen enz.) hoe graag je dat ook zou willen. Dat is met merrie´s en ruinen zo, en met hengsten nog iets meer.

Over het bericht van Coby, ik heb geen hengst en open geen topics daarover, dus ik ga er vanuit dat ze jou bedoelt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 20:09

Coby schreef:
Ik begrijp het wel! Weer een verslag erbij. Dit zeg ik niet om je af te zagen. Maar elk bericht van jou gaat tegenwoordig over het begrip hengst. Je lokt daardoor zelf de discussie iedere keer weer uit.

in dat geval:
hmm. misschien omdat ik net een nieuw ponytje heb dat toevallig hengst is. en ik nu super happy ben dat hij niet reageert op hengstige merries, en ik blij ben dat ik hem onder controle heb? en er zullen der vast nog meer volgen want ik weet weinig of niets van deze pony zijn verleden, behalve datg ie altijd goed behandeld is geweest! en heeeel erg netjes is opgevoed+gereden.
tenminste das wat ik merk.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 21:19

pharagirlke schreef:
in dat geval:
hmm. misschien omdat ik net een nieuw ponytje heb dat toevallig hengst is. en ik nu super happy ben dat hij niet reageert op hengstige merries, en ik blij ben dat ik hem onder controle heb? en er zullen der vast nog meer volgen want ik weet weinig of niets van deze pony zijn verleden, behalve datg ie altijd goed behandeld is geweest! en heeeel erg netjes is opgevoed+gereden.
tenminste das wat ik merk.


Ik zeg niet dat het zo is, maar mijn gevoel zegt wat anders... Lachen
Ik wens je veel succes met je paardje en wil je toch adviseren om hem toch te laten ruinen....Dan is een groepsles ook niet meer zo vervelend Lachen

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 21:22

hijs al 14 jaar hengst. is t wel erg slim om hem dan nog te laten ruinen. alleen omdat ie nu nog wat moeilijk is in groepsles?
naja moeilijk. hij gaat zich als vent gedragen (dus extra showen) als de merrie die voor m loopt hengstig is Knipoog