[centraal] Gestolen paarden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:06

@never, Je foto's doen het niet.

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:39

annet1111 schreef:
gestolen friese merrie, leeftijd 6 jaar lidteken op rechterachterbil van hoefijzer. ze moet momenteel omgeving roosendaal staan. voor info mij graag bellen op nr 0651101655

Je bedoelt een handelsstal in Roosendaal?
Was het een 100% friese merrie?
Bij ons op de manege is namelijk laatst een nieuwe fries gekocht, ik wil je geen valse hoop geven, dus zeg ik het maar meteen.
Ik heb haar niet bereden ofzo dus ik weet niks van dat litteken, ze heeft het hoofd van een sportpaard, het lichaam van een fries en staat laag op de benen..
Dus geen 100% fries..

vinos

Berichten: 1794
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Borkel en Schaft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 22:53


Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:37

Vandaag een dringende mail ontvangen van de eigenaars van Rover, een beloning voor de juiste tip voor het terugvinden van Rover

afgelopen vrijdag 4 november vroeg in de middag is de 7 jarige Friese ruin Rover spoorloos verdwenen uit zijn wei in Wamel (Gelderland).
Rover is een bijzonder lief paard en de eigenaresse Manon Reijnen (mijn zus) is ontroostbaar. Ik neem aan dat er vaak dergelijke zaken onder uw aandacht worden gebracht maar de diefstal van Rover is een bijzonder schrijnende zaak. Mijn zus heeft namelijk een dagbestedings boerderij voor mensen met geestelijke handicaps (o.a. jongeren met downsyndroom en autisme). Rover heeft het talent contact te kunnen leggen met deze mensen die daardoor zichtbaar gelukkiger worden. Dus behalve mijn zus is een grote groep mensen diep getroffen door de verdwijning van deze bijzondere fries. Ik ben uw naam tegengekomen op een website en omdat ik vermoed dat Rover wel eens naar het buitenland zou kunnen zijn gebracht heb ik besloten contact te zoeken. Rover is door mijn vader en mijn zus in Belgie gekocht, hij was destijds verwaarloost en onhandelbaar. Met veel liefde heeft mijn zus Rover opgevoed tot een perfect gedresseerd en gelukkig paard. Ik wil via deze weg een beroep doen op uw goedheid en u vragen of u wilt kijken of u een spoor van Rover in Belgie of kunt vinden. Mijn vader heeft 500 euro ter beschikking gesteld voor de tip die leid tot het terugvinden van Rover. Ik besef dat dat niet veel is maar een grote groep mensen is ontroostbaar door dit verlies. U kunt dus veel mensen helpen als u informatie over Rover kunt vinden. Wij zijn echt ten einde raad en ik ben bang dat mijn zus nooit meer de oude wordt mocht Rover niet worden teruggevonden.
Ten slotte informatie over Rover:
Rover is een friese ruin van 7 jaar. Zijn chipnummer is: 528219000232454. Rover is 1.72 meter hoog en heeft zomereczeem. Op het midden van zijn hoofd zit ter hoogte van zijn manenkam een wit streepje. Rover kent stemcommando's en reageert op het roepen van zijn naam.


ps er word aandacht besteed aan deze nare zaak door omroep Gelderland, op de website van deze omroep kunt u een verslag vinden dat een indruk geeft van het verdriet van de betrokken.

vinos

Berichten: 1794
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Borkel en Schaft

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:50

Ik heb in Hedel er vandaag extra op gelet, en heb Rover daar niet gezien...

ilona_selina

Berichten: 268
Geregistreerd: 02-04-09

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:45

Ik hoop dat jullie hem snel vinden succes

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 02:51

Werkelijk elke fries die ik tegenkom, ook al zit ik in Overijssel check ik op dat witte vlekje op zijn hoofd.
Ik hoop dat Rover, en alle andere vermiste paarden hier snel terecht zijn.
Wat een ongelofelijk oneerlijke wereld leven we soms toch.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 09:03

Is er al meer bekend ? En doet de politie niets aan dit? als jij kan aantonen dat je de eigenaar bent (of je vriendin) Dan kunnen ze toch een onderzoek starten ?

knolliebol
Berichten: 64
Geregistreerd: 07-09-11
Woonplaats: Schouwen-Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:57

Ik vind dit zo erg voor Rover zelf natuurlijk zowiezo maar ik vind het ook zo sneu voor die kinderen,bij hun komt het dubbel hard aan.. :(:) ik duim heel hard dat hij weer gevonden word en terugkan naar de boerderij en hou m'n ogen goed open.

Anastasija

Berichten: 43
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:00

Helaas nog steeds niks gehoord van Rover.
Wel ging er al iemand kijken bij een Handelaar, en hopelijk is rover daar te vinden!
Het nieuwtje is overigens al op sbs6 op hart van nederland geweest vandaag om half 11 's avonds.
Wij vinden het erg fijn dat er zo veel mensen met ons meeleven, bedankt iedereen voor jullie steun.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:31

wat fijn dat Adri er nu ook mee aan de slag is. Zij weet zoveel wegen te bewandelen en haar netwerk is zo groot..

chimene

Berichten: 246
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:38

Vandaag bereikte ons het trieste nieuws dat de friese ruin Rover dood is teruggevonden. De eigenaresse vertelde hetvolgende:

"Gisterenmiddag hebben we Rover gevonden in de sloot voor de wei. Daar heeft hij al die tijd gelegen. Onder water. Hij is nu boven komen drijven door verandering van de waterstanden.
We hebben hem eruit gehaald en de dierenarts laten komen. Deze heeft hem gescand en hij is het echt. Onderzoek wijst uit dat hij waarschijnlijk voorover de sloot is ingevallen en zijn nek heeft gebroken."

De eigenaresse wil iedereen die de moeite heeft genomen om mee uit te kijken naar Rover uit het diepst van haar hart bedanken.

Wij wensen eigenaresse en de clienten die Rover berijden en liefhebben veel kracht en sterkte toe om dit verlies een plaatsje te gaan geven.

Rover, rust zacht!

team gestolenpaarden.nl

Pepper1

Berichten: 880
Geregistreerd: 26-08-09
Woonplaats: Monster

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:54

Dat is wel triest!!
Maar je kan dit beter weten, dan in onzekerheid zitten ivm een diefstal.
Sterkte voor de eigenaresse en de clienten!

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:17

Vreselijk bericht. Sterkte voor alle mensen die van Rover hielden.

korrie22
Berichten: 790
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:25

helemaal met faruba eens.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:41

tjeempie lees nu pas dit nare bericht over rover op bokt ik was al aan t wachten op goed nieuws op het eos forum..

snoetie

Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:51

Hallo allemaal,

had in eerste instantie een bericht geplaatst op OV maar dat topic is gesloten en ik werd hiernaartoe doorverwezen:

Athos, haflinger van 24 jaar oud. Chipnummer etc staat in het bericht.

Ondanks dat dit topic niet meer recent is hoop dat ik toch dat dit bericht gelezen wordt.

Afbeelding

cappelstud

Berichten: 394
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: wechelderzande(België)

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:37

Snoetie@... indien dit verhaal klopt dan heeft die mevrouw enkele serieuse misstappen begaan. Niet alleen dat zij een loopje zou genomen hebben met de waarheid tegenover u. Maar als die haflinger dood was en op de trailer is gesleept dan is dat al een eerste misstap want een dood dier mag niet vervoert worden zonder speciale vergunning. Ten tweede mag een dier NIET geslacht worden bij een illegale slachter en zeker niet als het al dood is en ten derde bij de grensovergang naar Duitsland wordt er ALTIJD een medisch attest gevraagd voor een LEVEND dier. Ik denk dat u deze mevrouw wel eens met deze gegevens mag confronteren ofwel kan u hiervan aangifte bij de politie doen.

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 15:04

zijn chipnummer is afgemeld heb ik net op mijn werk even gekeken, grote kans dus dat hij inderdaad overleden is. zijn paspoort moet sowieso retour naar het haflinger stamboek dus zou die nog eens bellen.
ik kan nniet zien wanneer de chip afgemeld is, alleen dat hij niet meer bestaat.

cappelstud

Berichten: 394
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: wechelderzande(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:52

matasja schreef:
zijn chipnummer is afgemeld heb ik net op mijn werk even gekeken, grote kans dus dat hij inderdaad overleden is. zijn paspoort moet sowieso retour naar het haflinger stamboek dus zou die nog eens bellen.
ik kan nniet zien wanneer de chip afgemeld is, alleen dat hij niet meer bestaat.


En wat als de chip onklaar is gemaakt en afgemeld terwijl er een nieuw "neutraal paspoort" wordt aangemaakt ?
Er bestaat al van jaaaaren geleden een toestel in Duitsland om chipnrs. onklaar te maken en als de dierenarts geen nummer vind bij een controle wordt er gewoon een nieuwe ingestoken.
Misbruiken zijn nog steeds de wereld niet uit.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 07:02

Op facebook staat er een bericht dat Athos gevonden is op een manege en ondertussen terug is bij Michelle.

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:51

ohh echt, wauw.. ben benieuwd of michelle nog met het echte verhaal komt, en waar hij gevonden is

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:11

stalnijmegen schreef:
ohh echt, wauw.. ben benieuwd of michelle nog met het echte verhaal komt, en waar hij gevonden is

Ik heb Michelle een berichtje gestuurd, misschien doet ze haar verhaal hier ook nog even :)

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:39

Het mag niet naar buiten worden gebracht voordat alles geregeld is, nog even geduld en dan horen we vast of alles inderdaad gelukt is

snoetie

Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:50

Athos is inderdaad gevonden! Hij staat nu van zijn pensioen te genieten :D

Hij is gevonden op een manege, waar hij sinds een week in de lessen liep als manegepony. De staleigenaar had de pony van een handelaar. We proberen er nu nog achter te komen of hij via die mevrouw naar de handelaar is gegaan, of nog via iemand anders. (maar zelf denken we dat hij meteen naar de handelaar is gegaan aangezien er niet zo gek veel tijd tussen zat).

Hij was sterk vermagerd, het is niet meer de pony die hij was. Bij aankomst op de manege moet het blijkbaar nog veel erger zijn geweest. Op de manege heeft hij het gelukkig heel goed gehad. De mensen daar waren erg betrokken en de kinderen waren helemaal verliefd op hem.

Athos is gevonden dankzij de media, dus ik wil iedereen dan ook bedanken!!!

Dit verhaal krijgt natuurlijk nog een staartje, maar dat wordt over gelaten aan de advocaten :j (maar zodra daar meer nieuws over is zal ik het wel posten, kan misschien nog interessant zijn voor andere gevallen zoals deze)