[centraal] Gestolen paarden!!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TheHorseInn
Berichten: 3092
Geregistreerd: 29-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:09

erg van die 18 paarden!!hoe krijgen ze het ook voorelkaar en dat ze dat durfen!:( :( :( :( ;( |(
sat zou ik echt niet durven!!!zeg beterschap en ik hoop dat je paarden snel weer worden terug gevonden :(:)
Laatst bijgewerkt door Mocca op 17-03-09 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bold lettertype verwijderd.

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:17

Eponastable schreef:
Verdwenen pony : Ricardo



Verdwenen uit de weide in de nacht van vrijdag / zaterdag 27/28.2.2009 in Affligem.

Hengstje – Bruin(ros) met witte vlekken
http://www.paardenspeurder.be/afbeeldin ... icardo.jpg

Niet gechipt

Weidepoort was gewoon gesloten, nergens sporen van uitbraak, zoektochten in de omgeving hebben niets opgebracht.

Ricardo is teruggevonden bij een handelaar in hetzelfde dorp, bij een politiebezoek, naar aanleiding van een artikel in de krant.
Volgens de handelaar was de pony op 28.02.2009 bij hem komen aanlopen, waarom er geen melding gemaakt is door de handelaar bij de Politie van gevonden pony, dat mag joost weten.



Zijn amazone is heel verdrietig om het verlies van haar beste vriend, help mee de paarden terug te brengen bij zijn eigenaars. Zend onze site aan Uw vrienden, paardenmensen, dierenartsen, politie, maak ons bekend, de paarden zullen er gelukkig om zijn.

Meer info -> Adri


Ricardo is gevonden bij een handelaar. Politie heeft een kontrole verricht bij deze handelaar naar aanleiding van het artikel van vermissing in de krant.
Volgens de handelaar was de pony bij hem komen aanlopen op 28.02.2009, hij had geen aangifte gedaan van een gevonden pony.
De reden van geen aangifte dat mag Joost weten.
Laatst bijgewerkt door Mocca op 17-03-09 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link veranderd. Geen foto's quoten!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:13

Moderatoropmerking:
Willen jullie ontopic blijven? Aan reacties als 'wat zielig' hebben de mensen met een gestolen paard weinig. :)

cappelstud

Berichten: 394
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: wechelderzande(België)

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:19

Volledig akkoord Mocca

lamoen
Berichten: 19
Geregistreerd: 17-08-08
Woonplaats: Lochem(Geld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:25

oei oei paard van je vriendin :( oeii kijk goed op marktplaats.nl alles echt ALLES!

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:16

miekemuys schreef:
gestolen in het dorpje Chanxehe, gemeente Sprimont, Esneux is de dichtstbijzijnde grotere gemeente.
Ze zijn uit een stal gestolen, er zijn verdachten, en het kan zijn dat ze naar het buitenland zijn.
Er zijn verschillende eigenaars er zijn 5 showjumpers gestolen en twee jonge paarden.
Er zijn hier personen die zijn geweest om de paarden uit te proberen, om te kopen
Precies 4 paarden die zijn gestolen.

de vos heeft een special ijzer voor een driekwart ijzer, ik zal zien of mijn man nog de oude heeft kan ik een foto van maken ben alleen geen ster om het op de computer te krijgen Ik ga misschien ook alle smeden berichten als ze op dat ijzer vallen weten ze dat ie gestolen is en ze moesten net beslagen worden.

merci beaucoup de tout ce que tu fais. je t envoie a la suite la copie des papiers de mouche, liago et athlete quant a polo, il n avait pas encore ses papiers mais il a une puce et caretane, je n aurrai copie de ses papiers et de sa puce que lundi car la proprietaire doit mes les amener
N DE PUCES : MOUCHE 056098100266930
POLO 972000000867691
ATHLETE 972000000867929
LIAGO 972000000874378
JE T ENVOI CI APRES LES COPIES DES PAPIERS COMME CA TU AS LA DESCRI¨PTION COMPLETE ENCORE MERCIE

Afbeelding


De eigenares heeft via een tip 4 van de 7 gestolen paarden teruggevonden in het buitenland.
Polo en de twee hengsten van 4 jaar zijn nog spoorloos. zie bovenstaande foto (Polo)
Om het onderzoek niet te schaden worden er geen verdere gegevens bekend gemaakt, wij hopen en duimen op een spoedige terugkeer van de paarden.
De paspoorten en stamboekdocumenten zijn nog steeds in het bezit van de eigenaars.

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:56

jeetje wat een geluk al 4 terug hopelijk nu de andere 3 nog!

chimene

Berichten: 246
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:00

Op 6 september 2009 is uit zijn stal gestolen de 6 jarige ruin Winning Force B. Winning force stond gestald op stal Swanenberg te Schaijk.
Diefstal is gepleegd tussen 12.00 - 15.00 uur.

Naam: Winning Force
Leeftijd: 18-05-2003
Ras: KWPN
Geslacht: ruin
Kleur: bruin
Stokmaat: 1.74
Chipnummer: 528210000756948

Kenmerken:
Bruine ruin zonder aftekeningen. Zwarte benen. Africhtingsniveau Z
Enkele witte haartjes op het voorhoofd.
Hij heeft een schiefel aan zijn rechter voorbeen.
Zeer goed springpaard
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Indien u informatie heeft over de verblijfplaats van Winning Force B kunt u contact opnemen met tiplijn@gestolenpaarden.nl of bellen met 0031(0)6-18 96 41 54

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:29

hey das hier in de buurt.. jeetje op klaar lichte dag?? kan me niet voorstellen dat bij dat stallen complex juist om die tijd er niemand aanwezig is geweest

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:15

Chimene, mocht je hulp nodig hebben op Belgisch vlak als je tips ontvangt, laat maar weten aan de Belgen onder ons zoals Nickyu, Adri en ik.

Ik hoop dat hij terecht komt!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:31

Citaat:
laat maar weten aan de Belgen onder ons
:')

reserve belg meld zich :D

alle tips zijn altijd welkom !


kleine dingen als vreemde auto of vreemde mensen op stal
kunnen al een serieuse aanwijzing zijn

kijk ook af en toe eens op de 2 gestolen sites

voor andere gestolen paarden
de meeste komen op de "normale"markt terecht

chimene

Berichten: 246
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:43

@Eponastable;
Adri heeft de mail al ontvangen en gaat deze plaatsen op haar website.Heb haar reactie al mogen ontvangen.
Alle hulp is natuurlijk welkom, zal de eigenaar zeker op prijs stellen.

groetjes Chimene

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:03

Ja ik vermoed dat Adri het al weet :D
Maar we zitten op verschillende regio's , ik ben niet ver van Frankrijk dus als er een tip binnenkomt voor onze regio ( je weet nooit) dan ben ik klaar om te vertrekken :D

chimene

Berichten: 246
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:35

Dat zou heel fijn zijn, vele handen maken licht werk.Bedankt voor je aanbod.Ik zal je zeker op de hoogte stellen als we je hulp nodig hebben. +:)+

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 07:01

chimene schreef:
Dat zou heel fijn zijn, vele handen maken licht werk.Bedankt voor je aanbod.Ik zal je zeker op de hoogte stellen als we je hulp nodig hebben. +:)+

Dat is het minste ... ze mogen me zelf uit mijn bed bellen voor zo iets!

Rascha

Berichten: 618
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:22

Chimene,
Ik ben iets brutaal geweest, en heb jouw vermissing op http://www.onlyhorses.nl geplaatst!!
Dit kun je zelf bekijken, en mocht je het niet willen, laat het me maar weten, dan verwijder ik het wel weer!!

http://www.onlyhorses.nl is voor iedereen die zijn advertentie daar wil plaatsen hoor!!! Er is een kopje met opsporing/vermist, waar de vermissingen gewoon geplaatst mogen worden!!

chimene

Berichten: 246
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:26

correctie chipnummer Winning Force B

goede Chipnummer: 528210000756946

sorry voor het ongemak

groetjes chimene

Joto

Berichten: 4297
Geregistreerd: 02-04-07
Woonplaats: Hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:53

Op dinsdag 22 september 2009 zijn uit de wei gestolen, haflinger Sunny en Kerel.
De diefstal is gepleegd tussen 20.30 en 21.30 uur.

Naam: Sunny
Leeftijd: 20 jaar
Ras: Haflinger
Geslacht: Merrie
Kleur: Voskleur met lichte manen en staart
Stokmaat: 1.40-1.45
Chipnummer: Geen

Kenmerken: Witte ster voor het hoofd en een vlindervorm op de rechterbil van witte haartjes.
Sunny hoest regelmatig, niet de hele dag door, maar toch kan het opvallen. Waarschijnlijk heeft Sunny haken op haar kiezen, dit valt te zien door gekauwde propjes van hooi of gras.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Naam: Kerel
Leeftijd: 8 jaar
Ras: Onbekend.
Geslacht: Ruin
Kleur: Donkerbruin
Stokmaat: 1.75 ongeveer
Chipnummer: Geen

Kenmerken: drie witte voeten verder geen witte aftekeningen, zwarte manen en staart.
Benen zwart oplopen voor de rest kastanje bruin.
Bij goed kijken zou je rechts achter een iets verdikt been kunnen zien.
Kerel is vrij bang om door deuropeningen te gaan, kijkt angstig uit zijn ogen, maar is ook brutaal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Indien u informatie heeft over de verblijfplaats van deze 2 paarden, of heeft u ze gezien, meld u dit
dan aub bij tiplijn gestolenpaarden nl of bel met: 0031-618964154

daisy91

Berichten: 17
Geregistreerd: 24-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 13:21

Rocky Mountain Horse Hengst Gestolen!!!

Donderdagavond 10 december is mijn Rocky Mountain Hengst gestolen uit de weide te Woudenberg Provincie Utrecht.
Dit heeft plaats gevonden tussen 21.30 en 22.00. Ooggetuige hebben een Jeep met een trailer hem moeizaam in zien laden.
Zijn schofthoogte is rond de 1.55m en hij is chocoladebruin van kleur. Hij heeft nu licht bruine manen en zomers verkleuren deze naar blond. Hij is 4 jaar oud. Als kenmerken heeft hij witte sokken achter, rechts iets boven de kogel en links iets lager. Hij heeft een witte sneb afwijkend naar rechts. Hij heeft een paar witte haren op zijn voorhoofd lopend in een halve cirkel. Hij heeft op dit momenten schaafwonden aan beide achterbenen,deze kunnen lichte littekens worden.
Zijn chipnummer is 528210000445261. Zijn stamboek naam is Bart's Maker's Mark, roepnaam Mark.


Wilt u mij alstublieft mailen wanneer u meer informatie weet over Mark? Ik mis hem heel erg!!

Desiree

ps. als er mensen zijn die foto's voor mij willen plaatsen heel graag, mij lukt het niet.

jodi

Berichten: 3489
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 14:05

Afbeelding

Afbeelding

slokkie

Berichten: 1919
Geregistreerd: 17-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 14:09

Die springt er uit.

liljebo

Berichten: 8812
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Bredaryd, zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:11

jodi schreef:
Afbeelding

Afbeelding



Ik zal hem op het shetforum plaatsen en op het zweeds forum en de aangeboden paarden hier in de gaten houden
Er worden hier regelmatig paarden vanuit het buitenland aangeboden, dus je kunt nooit weten.

Smartie2004

Berichten: 1269
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:07

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik doe er nog een paar foto's bij van de Rocky mountain in zijn wintervel. Het is dan een heel ander paardje.

TheMagicLine

Berichten: 513
Geregistreerd: 28-03-08
Woonplaats: Noord Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 07:18

jodi schreef:
Afbeelding

Afbeelding


Deze Rocky Mountain Horse Hengst met opsporingsbericht en foto's staat sinds nu op onze Homepage http://www.rockymountainhorses.eu

voor de site svp gaarne een email account waar eigenaar bereikt kan worden.

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 10:29

Succes met de zoektocht!
Wat een prachtpaard!
Ik hou mijn ogen ook open...