Hebben jullie paarden ook een dure smaak?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:59

mischien vult deze brok (mischein icm voordroog) wel beter dan wat ze op de vorige stal kreeg... of heeft ze door dat ze weinig tot niets verbruikt wel minder nodig..
Afentoe zie je dat paarden door gewijzigde omstandigheden slechter gaan eten, dat hoeft niet de verhuizing te zijn maar kan bijv. de boxrust zijn.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 00:17

Stan eet ALLES, valt eerst z'n voerbak aan, plundert em en als alles op is denkt meneer nog even na of hij het wel lekker vond... Nee gekheid, hij eet alles; alle soorten brok, musli, supplementen en zelfs knoflook gaat er met hele tenen tegelijk in. Hij houdt alleen niet zo van croissantjes en sla, maar dat is wel op als je de volgende dag komt.

Quellian daarintegen is een stuk moeilijker. Die snuffelt er eerst professioneel aan, kijkt me aan en begint met lange tanden te eten. Vorig jaar moest ze medicijnen en ik kreeg het er gewoon NIET IN. Madame vond het niet lekker genoeg ruiken. Moest ik dus 3x per dag slobber geven met daarin medicijnen en onwijs veel appelmoes. Met een beetje geluk at ze dan braaf der bak leeg.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:50

Niets mis met de tanden?

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:50

Velvet is ook een kieskeurig paard, maar dan niet met brok maar met overige "beloningen" (bananensnoepjes lust ze niet, pepermuntjes spuugt ze uit, ze lust alleen appels en wortels Verward).

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:09

Malibu schreef:
Niet erfelijk? Dan heb ik gewoon 2 verwende paarden Haha!

Haha! Haha! !! Heb ik dus geluk gehad en heeft hij de eetgenen van pa meegekregen Tong uitsteken .

Bananen en bananensnoepjes lusten ze overigens ook allebei niet. Moest ik toch eens proberen bij ons nieuwe paardje. Kijken of die het wel lust.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 12:43

Anoukie schreef:
Niets mis met de tanden?

Nee ik heb ze pas net en ze is helemaal gekeurd. Verder eet ze muesli, penen en stro wel goed. Misschien laat ik er binnenkort wel eens naar kijken met enten ofzo OK dan!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:43

Mijn paardje is ook zo verwend.
Ze eet pas haar zemelen als het hooi in de stal ligt en meestal laat ze dan zemelen dan nog een hele tijd liggen.
Als ik brok en meusli voer begint ze eerst aan de muesli, brok pas later Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 12:45

Alane schreef:
mischien vult deze brok (mischein icm voordroog) wel beter dan wat ze op de vorige stal kreeg... of heeft ze door dat ze weinig tot niets verbruikt wel minder nodig..
Afentoe zie je dat paarden door gewijzigde omstandigheden slechter gaan eten, dat hoeft niet de verhuizing te zijn maar kan bijv. de boxrust zijn.

Ja dat zat ik inderdaad eerst ook aan te denken. Ze heeft veel stress en veranderingen gehad. Eerst verhuizen met ander eten meteen dan na 5 dagen al een ongeluk en in de kliniek beland. Ze heeft een hele tijd boxrust gehad en mag nu net 2 weken stappen maar ook niet lang arm paardje eigenlijk.

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:46

helleuw,

mijn paardje eet zowat alles; behalve de goedkoopste appels ! Ik vind dat een paard toch eens wat appels moet krijgen dus doe ik dat ook. Alleen jammer dat zij alleen maar het soort accepteert van € 2,66 de kilo Scheve mond Die zijn enorm sappig, misschien daarmee? Ook moet mevrouw speciaal stro hebben, dit is een heel zachte soort (hebben we van de boer, dus we weten ook niet wat er zo speciaal aan is Verward ) zowel om uit te strooien als om op te liggen en zij wilt dus geen stro van de manege of een andere plaats, alleen dat van de boer Verward De rest laat ze gewoon liggen. Van een gek paard gesproken ! En bij der brokken moet altijd wat water zijn, maar dat is wel te begrijpen. Ze heeft nogal snel last van haar tanden en blijkbaar beseft ze dit zelf want droge brokken eet ze niet , ze moeten eerst wat nat zijn...

chipieke

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 21:31

zo dat klinkt ook aardig verwent Haha! . Paarden geven inderdaad ook de voorkeur aan bepaalde soorten stro. De mijne eet op de nieuwe stal ook veel stro. Ze duikt eerst op het stro en dan pas op de voordroog.

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 00:09

Er toch? Hoe we ons in bochten wringen om die knollen te plezieren? Maar eh.. Ik ben even erg. Maar mevrouw krijgt haar hooi nat (stofallergie).

Daarnaast maak ik voor iedere maaltijd (2 op en dag) een emmer met biks haver en zemelen en water klaar. Dat papje wordt makkelijk gegeten en verteerd.

_Margarita_

Berichten: 2336
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:52

ik heb mijn paardje nu 3 maanden, en ze eet echt alles wat ze hier krijgt, ze vind alles lekker.
wortels, biks, haver, musli, hooi, appels, brood, slobber maakt niet uit wat je haar geeft, ze vind alles lekker.
En zodra ze weet dat je met eten kom, word je met luid gehinnik begroet!:D

Sjel

Berichten: 3542
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:30

Mijn paardje is pas erg..
Die eet geen kapjes Brood. Haha!
Hij eet alleen brood met zacht erin, de kapjes pakt hij niet eens aan.

Ach, ik vind het wel grappig.. Bloos Ik eet liever ook geen kapjes!

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:00

Skipper is een gewoonte dier, zodra er iets veranderd in zijn voer of iets nieuws moet hij eerst 2 tot 3 weken hier aan wennen voordat hij er weer op aanvalt.

Als het hem niet bevalt kijkt hij je aan van :!)(*#$()#*$()*@#()$*#@()$* TRUT!!! hoe kun je me dit voorzetten? Hoe durf je!!
Uiteindelijk met lange tanden en weinig enthousiastme wordt ervan gegeten, na een week is meneer het weer gewend en valt hij er net zo hard op aan als normaal Haha!

Alleen medicijnen op enige manier blijft een probleem!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 07:14

Sjellii schreef:
Mijn paardje is pas erg..
Die eet geen kapjes Brood. Haha!
Hij eet alleen brood met zacht erin, de kapjes pakt hij niet eens aan.

Ach, ik vind het wel grappig.. Bloos Ik eet liever ook geen kapjes!

Dat is ook erg kieskeurig ja Lachen

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:12

Neej! mijn pony's eten alles, alleen ik wil het best van het beste voor ze, we hadden 2 jaar terug een wedstijd, en daar kregen ze iets van sloot water te drinken ofzow! nou ik had mijn pony's toen maar spa blauw gegeven! En ze krijgen het beste van het beste voer!
Alleen die mutsen maakt het niet uit Verward mja

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:40

Opzich eet Marilyn alles, maar ik merk toch wel dat ze mango ook erg lekker vind Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:08

Volgens mij zijn de 'zeikerds' juist nìet verwend.

Mijn jonge paard eet ook vrij weinig, op zich eet hij wel goed brok, muesli, lucerne, graan etc. (moet wel van goede kwaliteit zijn!)
Als jong paard heeft hij nauwelijks iets anders gekregen dan brok, toen ik hem kocht met anderhalf deed hij ruim een week met een dikke winterpeen Haha!
Brood eet hij alleen uit zijn bak en vaak begint hij er pas na een paar uur aan, uit de hand tuft hij het gelijk uit. Paardensnoepjes vreet hij niet, suikerklontjes ook niet. Alleen appeltjes vind hij best wel lekker. Maar uit de hand ook lang niet altijd overtuigend, hij wil zijn eten het liefst gewoon uit zijn bak.
Slobber vind hij ook pas de laatste paar weken echt lekker, daarvoor at hij het alleen de volgende voerbeurt op als zijn brok erop gegooid werd Haha!
Triumph is wel dol op goed voordroogkuil, daar laat hij vaak zijn brok ook nog even voor staan.

Ozep geeft ook niets om snoep, wortels doet hij echter een moord voor. Hij weet dat we 's winters bij het afvoeren altijd een paar wortels geven en hij neemt geen hap voordat hij wortels heeft .

De friezen stammen nog uit de tijd dat ik penny was en die vreten dus wel alles; ijs, koekjes, cola noem maar op. Schijnheilig

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 12:39

Dus ik moet gewoon gaan oefenen. Gister heb ik ze al glutenvrij brood gegeven wat ik over had en dat at ze en penen ook. Banaan was niet lekker dat spuugde ze al meteen uit maar dat hebben er meer. Paardensnoepjes vond ze lekker nu niet meer.

Kurby

Berichten: 482
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:53

Onze paarden eten echt alles wat je voor hun neus zet, we moeten zelf nog opletten dat ze ons brood nog niet uit onze handen pakken. het maakt ze niet eens uit wat er op zit al is het ham!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 22:28

Zo ham zelfs meestal walgen paarden van vlees toch.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:36

Kyvaso at alles (frikadellen, kroketten, tosti's, nasi, bami etc.). Echt een kliko en een kannibaal dus Haha!. En nooit ziek OK dan!.

Belle_Luvjah

Berichten: 33
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Ergens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:50

Tong uitsteken Nee, de mijne eet álles!