Nogsteeds in de lappenmand, maar we komen er wel

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JoT

Nogsteeds in de lappenmand, maar we komen er wel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 10:00

Maar weer eens even een Nike-updateje. Nou, voorlopig zit rijden op hem er niet in, dat is me inmiddels wel duidelijk geworden. De spieren die om zijn (verschoven) bekken heen liggen zijn al wel wat soepeler, maar nog lang niet soepel genoeg om erbij te komen. Bovendien blijven zijn rugspieren stijf, wat we ook doen. De fysio gaat nu met de va overleggen of hij spierverslappers kan krijgen, voor die rug. Scheve mond

Zelf trekken we alle registers open om hem er weer bovenop te krijgen. Hij wordt dagelijks gemasseerd o.a. met Cole’s Linement, uitgebreid in- en uitgestapt en gelongeerd met een bijzetteugel. Om hem zo wat meer naar beneden te kunnen vragen en wat stelling naar binnen te krijgen (Nike heeft heel erg de neiging om naar buiten te kijken) wordt de longeerlijn nu van zijn buik via de binnenste bitring geleidt. Hij pakt het goed op, wil graag meewerken Lovers , maar je merkt dat hij het er best zwaar mee heeft. Na het uitstappen volgt er nog een hele strechroutine tot slot.
Daarnaast heeft een collega van de eigenaresse aangeboden om Reiki (op afstand) bij hem te doen. Ik weet zelf niet zoveel van Reiki, maar hij is al een keer behandeld door een andere Reiki-beoefenaar die toevallig op stal was en daar werd hij erg ontspannen van. Ach, baat het niet dan schaadt het niet toch?

Wat me verbaast is dat ik het rijden op hem niet echt mis. Je gaat echt op een heel andere manier met een paard om en dat vind ik eigenlijk ook wel interessant. Lekker een beetje tuttellen, wat Nike trouwens ook heeeeeelemaal niet erg vindt. Tis toch al zo'n knuffelkont. Nu heb ik het geluk dat ik nog één keer per week op de manege rij. Bij Nike’s eigenaresse kriebelt het beduidend meer, maar die kan dan ook helemaal niet rijden momenteel. Toch zie ik wel uit naar het moment dat dit achter de rug is en we weer rustig aan kunnen beginnen met rijden

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie