Waarom rij jij paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:25

Het vertrouwen wat zo'n groot krachtig dier in je heeft...
Die blik als je herkennen...
Uren staren in de wei als ze rustig staan te grazen...

Ach ik ben een penny meisje volslagen gek op die dieren Lovers

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:33

Heb het de laatste weken ze vaak proberen uit te leggen, maar ik ben er over uit dat het niet uit te leggen valt.
Zo iets leuks, iets verslavends!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:46

Ik ben begonnen met paardrijden omdat ik het leuke dieren vond (en vind Tong uitsteken) Ik heb m'n eerste eigen paardje gekocht omdat het me super leuk leek (en vind) om de verantwoordelijkheid over zo'n dier te hebben en ze als maatje te hebben Haha!. Nu rij ik bijna iedere dag omdat we het allebei leuk vinden. Ik rij niet in weer en wind (en dan bedoel ik zware regen) want dat wil Purrie niet Schijnheilig. En het is gewoon lekker ontspannend, na een drukke dag een fijn bosritje maken OK dan!

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 23:23

Omdat ik geen "grotere" vriend kon vinden Clown

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:38

Ik ben begonnen omdat mijn achternichtje waar ik veel mee omging, ook ging rijden Haha!.

Ik ben blijven rijden, omdat het in mijn bloed is gaan zitten. Ik voer bloed met paardenhaar Haha!. Ik heb 1,5 jaar geen paard gehad en ben zelden zo ongelukkig geweest.

Ik hou van de geur, het gevoel, de aandacht die je geeft, het vertrouwen, wat je terug krijgt, de progressie die je kan maken, de hinnik als je op stal komt, het knuffelen rijdens het poetsen, het werken tijdens het rijden, de triomf als je een wedstrijd wint, de blik in zijn/haar ogen,...

Ik zou echt niet meer zonder kunnen en willen!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:07

Ik vind het gewoon een leuke sport, ook omdat je met dieren omgaat. Je komt steeds verder met trainen dus er is ook altijd uitdaging genoeg in deze sport. Je kunt er alle kanten mee op.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:40

moeilijke vraag, maar goed toch antwoord gevonden...

ik rij paard omdat geen dag hetzelfde is. Je bent bezig met twee levende wezens, jezelf én het paard. Je loopt altijd tegen problemen aan, die je probeert op te lossen, maar het zal ook vaak zijn dat het geweldig gaat. Je kan een paard zelf zo smeden dat het zo en zo loopt. Daar vloeien winstpunten en prijzen uitvoort. Maar ook teleurstellingen die jezelf weer moet verwerken en waar je vaker sterker uit komt!
Mijn paard is mijn vriendje en die vriendje moet beweging hebben...

:){

Whitneylover
Berichten: 6
Geregistreerd: 22-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:03

Ik rij dan geen wedstrijden, maar wil het wel graag... misschien komt het later nog wel *LOL* ik rij eigenlijk paard omdat ik er dol op ben (op dieren dan en het paardrijden zelf), mijn ouders hebben een eigen stal...., Ik wordt gewoon helemaal happy als ik met paarden bezig ben *LOL*

Whitney I love jou!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:04

Omdat mijn moeder me al heel vroeg op een paard heeft gepland Knipoog
Met 2,5 had ik mijn eerste pony en daar zal het virus wel vooral vandaan komen. Wat ik het mooiste aan het rijden zelf vind is dat je iets samen (goed) doet, een eenheid vormt.

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 08:06

omdat ik er erg veel plezier in heb en die beesten echt geweldig vind.
en me opa me vban kleins af aan al een shetlander liet rijden (nouja rijden)

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:28

Toen ik 5 jaar oud was mocht ik van mijn ouders kiezen: verder gaan met zwemles of een andere sport.

Ik riep meteen dat ik wilde paardrijden. Ik weet echt niet waarom, mijn vader heeft voor mijn geboorte wel paarden gehad, maar heeft het er nooit over gehad. Toch wilde ik per se paardrijden, en dat terwijl ik niet meer paarden had gezien dat het paard van Sinterklaas Haha!.

SaNnEj
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 10:23

Ehhmm.. Ik rijd ook paard omdat ik het me heel erg leuk leek dus wel wilde proberen Haha! .. En ook de kick dat zo een groot machtig dier wat vele male sterker is naar je luisterd dat is toch geweldig.. En het is een uitdaging altijd geweest voor me helemaal me eigen paardje daar heb ik zoveel moeite voor moeten doen dat ik d'r nu nooit meer weg zou doen Lovers Besmet met de paardeziekte hahaha Tong uitsteken

Greetzz Sanne.

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 10:44

ik rij paard omdat ik het samenspel wat er is tussen mij en t paard zo geweldig vindt.
Dat je zijn karakter kent, en hij het jouwe, dat je weet wanneer hij een gekke bokkesprong gaat maken en hij weet wanneer hij rustig aan met je moet doen.
OK dan!
En dan t gevoel dat hij je er zo af kan smijten, want hij is veel sterker, maar hij staat je toe om op zijn rug te zitten en gaat zelfs ook nog voor je werken!
Echt, te gek, paarden zijn de mooiste wezens op aarde!

Freedom's just another word for nothing left to lose

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:33

Omdat iets anders me nooit geinteresseerd heeft en me niet interesseert probeer ik er mijn toekomst van te maken Haha!

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:59

Me zus Agnetha ik geloof dat het door haar gekomen is...
Ze zat op de basisschool bij een meisje in de klas die pony's reed bij een boer.
En op een gegeven moment ben ik ook es mee gegaan daarheen... en toen manege lessen gaan volgen ennn met een vriendinnetje die eigen paarden had mee.

Zo ben ik er in gerold !

CELVIN

Fenn

Berichten: 6134
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:47

Ik zou niet weten waarom, maar ik wilde gewoon altijd paardrijden toen ik klein was. ben met mijn 7e op paardrijden gegaan.
Nu vind ik het cool dat ze naar me luisteren. Super groot en toch draven ze als jij dat wilt (de meeste wel ten minste) gaan ze langzamer en harder als jij het zegt. Geweldig toch

En het is een van de weinige sporten die met dieren is

        Volgens mij zitten die kabouters 's nachts
          alleen maar wat te lanterfanten.

        ~Loesje ~

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:10

Van jongs af aan ben ik al gek op paarden (ben zelfs een keer weggelopen op m'n 7de, omdat ik geen pony voor m'n verjaardag kreeg Haha! ). Mocht nooit op paardrijden, omdat het te duur was Schijnheilig Ik heb dus heel lang geduld moeten hebben voordat ik aan een eigen paard kon beginnen. En eindelijk op m'n 26ste had ik dan een paardje OK dan!
Uiteraard rij ik voor m'n plezier en kan ik eens lekker relaxen en nadenken onder het genot van een ritje. Daarnaast is het ook een onderdeel van m'n werk. Ik drijf koeien met mijn paardje en we controleren samen de hekken. Dus eigenlijk is ze niet alleen m'n metgezel, maar ook mijn collega Haha! En ook vind ik het heerlijk om lekker met d'r te knuffelen (als ze dat toelaat Schijnheilig ).

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:24

Ik begon ermee omdat het me gewoon leuk leek, m'n 3 zussen reden toen ook Lachen
Maar ja, toen vond ik het ineens wel erg eng en stopte weer Schijnheilig
En een jaar later kon ik er toch echt niet om heen, ik moest gewoon paardrijden, en dat was 6 jaar later...

Nu is het een verslaving die niet meer kan stoppen Lovers

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this

pubelia

Berichten: 9989
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:38

ik ben op een manege begonnen omdat er iemand was die ook daar deed paardrijden en ik hield toen ook al van dieren en ik vond het prachtig!

ik heb nu een jaar een pony maar dat is voor 2 dingen.

omdat ik dan een invulling van de dag heb. (werk s'avonds een paar uurtjes) en ter ontspanning! en natuurlijk ik hou nog van die diertjes!!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 09:22

Ik ben begonnen met rijden toen ik dit als kado kreeg van mn broer.
Ik had het altijd al graag willen doen, maar mn ouders vonden het veel te duur.
Nu heb ik les op 2 verschillende maneges en heb een bijrijdpaard bij een particulier.
Heerlijke ontspanning vooral na het werk en ff de stress ed vergeten.
Verder heerlijk genieten op de rug van het paard van de natuur, wat wil je nog meer?

Chanelletje

Berichten: 848
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Kartonnen doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 10:54

Eerlijk?

Op mijn tiende vond ik paarden de engste wezens op aarde (bijna dan Haha! )
Ik ben begonnen omdat een groepje meiden op school altijd opschepte over hoe geweldig ze het wel niet doen..
En aangezien ik daar dus bij wilde horen:
Mam,mag ik een paard? Tong uitsteken
Nou..die tekst was dus niet geslaagt..Heb Munia op mijn veertiende gekregen,ik moest wel kiezen: de wintervakantie of Munia.
Munia *LOL*

Haha! Woeii!! Die kleurtjes zijn wel erg leuk!! Tong uitsteken
Kun je mensen mee pesten =) Haha!
Lachen Lachen Lachen Trouble en Propje zijn mijn Schatjes!! Lachen Lachen Lachen

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:15

eigenlijk heel stom,
ik reed altijd met een vriendinnetje "paard" op een soort boom, helemala leuk, maar toen kwam zei dus aanzetten: "ik mag echt gaan paardrijden" en toen kon ik niet achterblijven dus zei ik: 'ja ik ook", wat dus niet waar was en toen maar zeuren tot het mocht......

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:20

Ben begonnen met paardrijden omdat mijn zus (16 jaar ouder) een eigen pony had en mij besmet had met het paardenvirus. Ben net als Emma ook eens gestopt met rijden. Dat kwam bij mij ook door angst en doordat ik een paardje waar ik op reed aan koliek had verloren. Alle paardespullen weggedaan en voor mij hoefde het niet meer. Dat heb ik dus een jaar volgehouden en toen begonnen de kriebels weer en ben ik weer gaan rijden en nu dus weer een eigen paardje. Oh ja ik heb zelfs een start gemaakt met de opleiding paardenhouderij maar ben daar mee gestopt omdat ik erachter kwam dat het voor mij een superhobby is maar niet om in te werken.
Mijn reden om paard te rijden is dus omdat ik domweg niet zonder kan!!

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:29

Mijn ouders waren al besmet met de paardengriep, dus altijd al de beschikking gehad over 2 pony's. En een hoop doorzettingsvermogen Lachen
vanaf mijn 10e serieus ohz. gaan rijden en op een privestal les gaan halen, daar 2 jaar rondgehobbelt op me eigen pony's. Maar die waren eigenlijk te slim, dus na ieder half jaar ging de ander weer mee omdat ik die eene dan weer zat was.
Toen was ik het ohz. helemaal zat en had ik de leeftijd om te mogen mennen, wat mijn pa ook deed met 2-span. Dus toen 2 jaar alleen maar gement, en nu weer ohz. gaan rijden. Dit vanwege de tijd en ohz. kan je weer net andere puntjes trainen waar je aangespannen veel plezier mee hebt.

lisa12
Berichten: 27
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 21:53

ik rij paard op dat ik het heel leuk vindt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: femkepien, Gub, kwinney, Renkle, SannevZ en 95 bezoekers