Waarom maken die meiden zoveel herrie??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:11

Die van mij krijgt ook regfelmatig een brul naar zn kop maar die heeft het nodig. HIj luistert daar beter naar dan een tik en tsja, hij brult zelf nog veel harder, daar moet je wel eens overheen Haha! .

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:39

Dan ben ik ook een irritante puber Haha! Roep soms wel eens hé! ofzo, als die dikke Haflingers hun voeten weer eens op de verkeerde plaats hebben geparkeerd, maar zo schreeuwen doe ik niet hoor

Ook vervelend: Kleuters die door de stal heen paardje spelen, of zitten te gillen oid.
Laatst rent een paard de stal uit, ik erachteraan (Was daar om te helpen) Heb ik m bij de neus vast, direct zeggen dat dat zielig is, gillen dat het eng is... Pfff

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:55

Nooit last van...

Misschien ben ik zelf wel de wandelende ramp die bij storm in de les gaat rijden in een te groot, wapperend regenpak. Verder gebruik ik enorm veel stemhulpen, weliswaar niet schreeuwen (niet iedereen hoeft mee te genieten Bloos!), maar op mn tuigpony werkt mn stem echt super goed!

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:12

Nou dankje.... Scheve mond
Ik ben 13 jaar alleen ik doe dat nooit Lachen . Teminste niet zo hard, ik schreeuw nooit tegen paarden, daar worden ze juist drukker en lastiger van.
Er zijn best wel mensjes die dat wel doen... alleen dat zijn vaak ook degenen die met extra veel make-up naar op naar de manege gaan om indruk te maken op de jongens .

ilufprincess

Berichten: 2600
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: <3 Even ver weg,of op een ster ofzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:31

Chestnut schreef:
Nou dankje.... Scheve mond
Ik ben 13 jaar alleen ik doe dat nooit Lachen . Teminste niet zo hard, ik schreeuw nooit tegen paarden, daar worden ze juist drukker en lastiger van.
Er zijn best wel mensjes die dat wel doen... alleen dat zijn vaak ook degenen die met extra veel make-up naar op naar de manege gaan om indruk te maken op de jongens .


ja idd Lachen daar word ik ook zo boos van..
zo opgetutte wijven die alleen maar schreeuwen tegen hun paard om indruk te maken op de jongens Verward

dat haat ik zo hé!
op men vorige manege was dit zo!

maar nu is er maar 1 snelle jongen Lachen héhé maar daar doet niemand zo opgefokt of stoer tegen! hij hoort bij onze paardengekkenvriendenkring Haha! en niets meer

bij de oudere (18,19) merk ik dit wel zo stoer en geschimkt rijden Verward

maar dat trek ik me niet aan !

Sjel

Berichten: 3542
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:46

Ik schreeuw nooit.
Ik heb alleen gezellige gesprekjes met mijn paardje.. Bloos
Met rijden, beloon en straf ik hem met mijn stem, en vertel ik hem extra erbij wat de bedoeling is.. Haha!
Heel stom eigenlijk, maar ik praat altijd zachtjes, dat alleen ik en mn paardje het kunnen horen.

Je heb wel van die Types bij ons op de manege, die gaan staan schreeuwen en trekken tegen/aan hun paard.
Niet zo leuk om te zien, en je word er ook nog eens door afgeleid idd..

Heel vervelend, maar wat doe je eraan.. Verward

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:34

heel af en toe, als ik echt boos ben, geef ik ook welleens een schreeuw (***bok!!doe het dan!!), maar dit om m'n woede even af te reageren ipv bv echt boos op m'n paard te worden en vervolgens echt alles te verpesten door boos te gaan rijden (slechte eigenschap, maar zo zit ik in elkaar). bereik je NOG minder mee. Dan maar een keer een gil toch? Mits je het niet te vaak doet. Bij elke rit zou ik het ook erg irritant vinden, en andere paarden kunnen er ook last van krijgen die tegelijk rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 23:36

Lot schreef:
Op een gegeven moment werd dat in de binnenbak vergezeld van iets op een razendsnelle en ietwat onbestuurbare Haf


Dat zal ik wel geweest zijn? Fijn dat je me 'iets' noemt trouwens Boos! Knipoog. Dat beest had echt d'r dag niet geloof ik, normaal is ze in stap en draf toch best te sturen Haha!. Ik zal vast wat rare geluiden hebben gemaakt, maar vind je het gek als je recht op de wand afvliegt en denkt dat je gaat crashen Clown?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 23:40

verplaatst naar PP

Pippi

Berichten: 122
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:41

met western rijden mag je een beetje herrie maken natuurlijk Knipoog

Nee, het is héél vervelend om zo uit je concentratie gehaald te worden. Als het echt erg fout gaat kan ik nog wel een scheldwoord laten schieten, maar verder probeer ik het juist zonder stemhulp.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:17

Pippi schreef:
met western rijden mag je een beetje herrie maken natuurlijk Knipoog

Ik zou niet weten waarom je bij western herrie zou moeten maken?
Beter van niet, zelfs... Knipoog

Het is me al regelmatig gebeurd dat ik tijdens de draf of galop iets van "braaf" of "goed zo" zei en dat ik dan acuut stilstond (en bijna uit het zadel vloog) Haha!
Ik zeg dus lekker helemaal niks, behalve zachtjes "easy" als het te hard gaat en "whoa", als ik écht stil wil staan Lachen

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:27

Ik zeg wel vaker iets tegen mijn paard en geef ook wel eens een schreeuw maar niet zo dat andere er last van hebben Haha!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:33

ik zeg wel eens wat, goedzo of hou nou eens op ofzo... maar gillen en brullen

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:39

CCCCorine schreef:
Dat zal ik wel geweest zijn? Fijn dat je me 'iets' noemt trouwens Boos! Knipoog. Dat beest had echt d'r dag niet geloof ik, normaal is ze in stap en draf toch best te sturen Haha!. Ik zal vast wat rare geluiden hebben gemaakt, maar vind je het gek als je recht op de wand afvliegt en denkt dat je gaat crashen Clown?


NEE DAT WAS JIJ NIET!!! Jij gilt nooit, en als je het doet heb ik t niet gehoord Haha!
En jij scheurt ook niet rond (ja of je moet eens even weer op die Jazz gaan zitten Knipoog ). En ik zou jou ook nóóit 'iets' noemen. Schijnheilig Ach gut

Daarbij gaat het mij niet om he tpraten of gillen op zich, als het eens nodig is maar om die éllenlange tirades op n paard wat in weze niets fout doet en wat zo hard moet dat als ik in mijn stal aan het poetsen ben al hoor wie er in de bak aan het rijden is..

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 12:47

Fellor schreef:
Die van mij krijgt ook regfelmatig een brul naar zn kop maar die heeft het nodig. HIj luistert daar beter naar dan een tik en tsja, hij brult zelf nog veel harder, daar moet je wel eens overheen Haha! .


Ja dáág. Sorry hoor, maar dat haal je je in je hoofd. Er is geen enkel paard dat alleen maar reageert op schreeuwen. Het is irritant voor anderen en anders moet je maar bij Sjuimpje in de leer. Knipoog

En sorry, even ter verduidelijking: natúúrlijk geldt dit niet voor alle pubers en natúúrlijk heb ik het niet over eens een jel als je een bok krijg of hij lomp is. Maar de meeste mensen die (te) veel herrie maken moeten gewoon eens beter hun paard op voeden. Maar ik verdenk ze er van dat ze het allemaal wel interessant vinden, zo'n 'lastig paard' Bloos!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:43

Fellor, om heel eerlijk te zijn, jij bent wel een van de mensen waarbij ik als het even kan wacht met rijden totdat je de bak uit bent...
Ik heb ervaren hoe jouw paard is en dat valt niet mee dus ik kan me er wel wat bij voorstellen, maar kan je je ook voorstellen dat het voor een ander niet zo fijn is om bij jullie in de baan te rijden?
Die van mij heeft het al niet zo op kleine witte dingen en als het dan ook nog zo'n dribbelende hittepetit is en jullie zitten elkaar lekker op te fokken... Knipoog Dan wordt het met mijn ontspannen rijden helemaal niks Dus wacht ik liever even, al is het maar voor de veiligheid van jou en mij.
Maar goed, wij zijn zelden op hetzelfde tijdstip aan het rijden, dus veel maakt het ook niet uit. En ik rij als het even kan toch in de buitenbak en ik kan me zo voorstellen dat jij je daar nog even niet aan waagt Knipoog
Gewoon rekening met elkaar houden, dan gaat het allemaal prima! Lachen

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:33

Als ik vind dat m'n paardje iets heel goed doet, wil ik in m'n enthousiasme ook nog wel eens luidkeels "goedzo brave knullie van me" ozi door de bak heen roepen Bloos

Tsja..... daar doet ie het nou eenmaal voor...... gelukkig staan mijn paarden aan huis dus daar heeft niemand last van.

Whitneylover
Berichten: 6
Geregistreerd: 22-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:40

Bij osn op de manege zijn er niet echt mensen die zow schreeuwen.. maar ik ken wel een meisje bij der verzorgpony (is ook zo'n ander meisje die er elke x op rijdt) en als dat meisje rijdt en meestal springt ze.... dan schreeuwt dat andere meisje er door van Go, Hup enz. terwijl ze niet eens op die pony rijdt!!! dat lijkt me pas irir!!!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:52

Pfff ken het!!
Ik ben dan zelf ook ene puber, maar je ziet de meisjes met hoge dunk vreselijk naar hun paard schreeuwen, niet alleen pubers eigenlijk een heleboel mensen in de paardenwereld die ene beetje naam hebben op hunh vereniging/stal or whatever..

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:07

was vandaag weer boos op van kleinekutkinderen die de hele tijd door de gang heen rennen.
en in de bak tegenovermij met een longeerzweep door de lucht heen zwaaien.
bonkend op de bakrandspringen.
verstoppertje doen,kiekeboe spelen over de bakrand dan is mijn pony helemaal over de rooie!!
gelukkig is dit meestal op woensdag en vrijdag en probeer ik dit altijd te ontwijken,maar soms ontkom je niet aan.

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:58

Tsjah ik banketstaaf hele verhalen tegen mn beesie Haha! en als ie niet zo lief doet of weer eens eigenwijs is dan verhef ik mn stem ook Haha! maar ook om te belonen dat gaat ook nog wel eens overdreven Haha!

ik snap wel dat je er last van heb, maarja wat doe je eraan¿? niks heh?!

sterkte! Knipoog

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:40

Beetje zonde van m'n tijd om tegen manegepaarden te gaan schreeuwen he, die luisteren toch nergens meer naar Haha!

Ik zit wel altijd flink te kletsen op een paard hoor, maar da's meestal van braaf, goed zo enzo Lachen

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:48

Hmmm, heb vandaag hele discussie's met m'n paard gevoerd, maar ik was dan ook alleen in de bak...

En anders, als ze echt irritant is. Wil ik nog wel een "Hey" schreeuwen. Dan weet ze donders goed dat ze fout zit. En als ze het dan wel goed doet, beloon ik er ook met m'n stem. Hoe kan ik haar anders laten weten dat het de bedoeling is, zonder te stoppen met de oefening? Door haar niet te slaan?

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:28

Ik hou ook altijd hele verhalen tegen mn paard, in de trant van 'Goedzo! Braaf hoor!' 'Neeeeh, pas dr op hoor!' en dat soort dingen. Maar over het algemeen rij ik ook alleen dus niemand die er last van heeft. Ik praat op normale toon maar ik kan me voorstellen dat je dat aan de andere kant van de bak ook nog wel kan horen, misschien niet letterlijk maar dan toch een groot deel. En meestal doe ik dat alleen als ik alleen ben, niet als er anderen in de bak rijden! Ik verhef pas echt mn stem als ie vervelend begint te worden... Tong uitsteken

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 07:46

Schreeuwen en brullen is vrijwel altijd een vertoon van machteloosheid. Een paard is niet doof en hoort je ook wel als je het aantal decibel met de helft (of in sommige gevallen met 90% Scheve mond ) terug schroeft.

Tuurlijk pak ik mijn paarden ook wel eens aan, ik geef ze een tik, schop en ook geef ik wel eens schreeuw. Maar na 1 zo'n reprimande staan ze nagenoeg te trillen als een rietje. Als je continue je paard groot en heftig moet corrigeren dan doe je toch iets niet goed. Mijn paarden weten dat ik het 1 keer vraag en de 2e keer dwing ik af, het 2e willen ze altijd voorkomen.

Met rijden verhef ik mijn stem al helemaal nooit, als ik vind dat ik een stemhulp meer kracht moet bijzetten dan doe ik dat dmv een been-, gewichts- of teugelhulp bijv.
Aan hele verhalen doe ik niet, zeker niet als er geen aanleiding toe is, mijn paarden voelen mijn aanwezigheid ook als ik mijn mond hou. Verder dan een heel zacht fluisterend prrrrr, braaaaf, goed zo, hoooo of klikje kom ik niet en ik probeer ook dat enigzins te beperken.


Blijkbaar is het op veel stallen ook normaal dat kinderen mogen klooien, de stal waar ik altijd kom heeft een schommel waar kids kunnen spelen. De rest van het terrein is voor paarden, er mag bijvoorbeeld niet gerend worden OK dan! Laat staan gespeeld.